Garena Free Fire - poradnik do gry

SPIS TREŚCI
Garena Free Fire - poradnik do gry

Garena Free Fire - poradnik do gry

Wywalcz sobie miejsce na zmniejszającej się planszy Poradnik do Garena Free Fire to kompendium wiedzy o tej sieciowej grze mobilnej. Jak zacząć? Jak zmienić ekwipunek? Jak wyleczyć postać? Odpowiedzi na te pytania oraz opis mechanik rozgrywki znajdziesz na poszczególnych stronach przewodnika.

Poradnik do gry Garena Free Fire zawiera komplet informacji potrzebnych, by pełni opanować rozgrywkę w tej wymagającej produkcji. W niniejszym tekście znajdziesz praktyczne porady i wyjaśnienie wszystkich występujących w grze mechanik rozgrywki, takich jak zeskok na spadochronie i dobór odpowiedniego miejsca do lądowania, kompletowanie i korzystanie z ekwipunku, sprawne poruszanie się po mapie czy walka z innymi graczami. Dodatkowo, w tekście znalazły się porady dotyczące każdego z etapów rozgrywki – od momentu lądowania, aż po dotarcie do końcowych minut meczu.

W pierwszej części poradnika znajdziesz porady na start. W tej sekcji znajdziesz informacje, które ułatwią Ci rozpoczęcie przygody z produkcją – garść porad ogólnych, wyjaśnienie dostępnych trybów rozgrywki, rozwój postaci, mechanika Luck Royale, system Gildii czy informacje dotyczące ekwipunku. Kolejna część poradnika to sekcja poświęcona przebiegowi meczu – moment lądowania na mapie i początkowe minuty starcia, dobór odpowiedniego ekwipunku czy sposoby na dotrwanie do końca rozgrywki. Z kolei w sekcji „Pole bitwy” znajdziesz informacje dotyczące samej mapy – wyjaśnienie białych, czerwonych, zielonych i pomarańczowych stref, mechaniki zrzutów paczek z zaopatrzeniem czy porad dotyczących sprawnego poruszania się po mapie.

Garena Free Fire to wieloosobowa strzelanka z gatunku Battle Royale, wydana na urządzenia mobilne w modelu free-to-play. Podczas każdej rozgrywki na mapie ściera się 50 graczy, w trybach Solo, Duo i Squad. Zabawa polega na walce do ostatniego żywego zawodnika (bądź drużyny), na stale kurczącym się polu walki. Rdzeń rozgrywki bliźniaczo przypomina ten z Playeruknown’s Battlegrounds, z kilkoma dość znaczącymi zmianami. Jak przystało na mobilną produkcję F2P, gra pozwala na zdobycie dużej ilości przedmiotów kosmetycznych, które wykorzystać można do wizualnej modyfikacji kierowanej postaci. Rozgrywka toczy się w trybie online – grać można solo, w parach, jak i w kilkuosobowej drużynie, do rozgrywki wymagane jest jednak połączenie z Internetem.

Porady na start

Rozgrywka w Garena Free Fire nie należy do najprostszych, szczególnie z uwagi na sterowanie na urządzeniach mobilnych, warto więc zaznajomić się z przedstawionymi niżej poradami, które ułatwią wejście w świat gry:

  1. Zawsze reaguj na dźwięk – dźwięk generowany przez poruszającego się gracza wykorzystaj do jego namierzenia. Zwracaj także uwagę na mini-mapę – każdy strzał wroga wiąże się z oznaczeniem jego pozycji właśnie na mini-mapie.
  2. Cały czas monitoruj pole walki – nie daj się zajść wrogowi z flanki i staraj się zaskakiwać oponentów.
  3. Pamiętaj o ciągle zmniejszającej się strefie rozgrywki – regularnie otwieraj mapę by sprawdzić, czy w najbliższym czasie nie wylądujesz po za obszarem działań.
  4. Miejsce lądowania na mapie jest kluczowe – od niego zależy to, jaki ekwipunek uda Ci się znaleźć, a także potencjalni gracze, na których trafisz. Podczas lotu warto monitorować otoczenie na obecność potencjalnych oponentów i, w razie potrzeby, zmienić miejsce lądowania.
  5. Unikaj czerwonych i pomarańczowych stref. Pierwsze oznaczają obszar, który zostanie zbombardowany – przebywanie na otwartym powietrzu wewnątrz czerwonej strefy zakończy się Twoją śmiercią, ukryj się więc wewnątrz budowli. Pomarańczowa strefa to zasięg widzenia drona patrolującego UAV – jeśli się w niej znajdziesz, Twoja pozycja zostanie odkryta dla innych graczy.
  6. Odpowiednio wykorzystaj posiadany ekwipunek. Jeśli zdobędziesz snajperkę, staraj się walczyć z dużych dystansów, by w pełni wykorzystać jej potencjał. Jeśli z kolei masz na wyposażeniu SMG bądź strzelbę, staraj się walczyć na bliskich dystansach.
  7. Kontroluj zawartość plecaka – miejsce w nim jest ograniczone (można je zwiększyć przy pomocy różnych typów plecaków), przez co czasami warto wyrzucić niepotrzebny przedmiot, by zrobić miejsce na coś bardziej wartościowego.
  8. Korzystaj z granatów – te przydają się szczególnie do wykurzania wrogów z budynków, bądź podczas ostatnich minut rozgrywki, gdy strefa walki jest znacznie zmniejszona.
  9. Staraj się strzelać w głowę – zadawać będziesz wtedy znacznie większe obrażenia.
  10. Zachowaj czujność podczas oczyszczania budynków – nigdy nie wiadomo, czy wewnątrz nie czai się wróg.
  11. Pamiętaj, iż nie jesteś w 100% bezpieczny wewnątrz budynku – wrogowie mogą ostrzeliwać cię przez okna czy drzwi, bądź wrzucić do środka granat.
  12. Jeśli chcesz skryć się w budynku, poznaj jego rozkład – gdzie znajdują się potencjalne wejścia, przez które wróg może wedrzeć się do środka.
  13. Jeśli chcesz korzystać z samochodu, poszukaj niebieskiego pickupa – jest on w pełni zabudowany, przez co celujący do Ciebie wrogowie nie będą mieli wsparcia w postaci automatycznego celowania.

Jak grać w Garena Free Fire?

By rozpocząć rozgrywkę w Garena Free Fire, musisz pobrać grę na urządzenie z systemem Android bądź iOS, odpowiednio za pośrednictwem Sklepu Google Play, bądź App Store firmy Apple. Po zainstalowaniu gry trzeba będzie podpiąć konto w jednym z serwisów (Facebook, Google bądź VK.com) i wskoczyć będzie można do rozgrywki. Szczegółowe informacje dotyczące tego zagadnienia znajdziesz w rozdziale „Jak rozpocząć rozgrywkę?”.

Czy można grać w Garena Free Fire na PC?

Domyślny widok programu BlueStacks. - Garena Free Fire - poradnik do gry
Domyślny widok programu BlueStacks.

Domyślnie gra dostępna jest wyłącznie na urządzenia mobilne z systemem Android bądź iOS. Jednakże, dzięki zastosowaniu emulatora systemu Android, programu BlueStacks, możliwe jest uruchomienie tej gry (bądź innych na systemie Android) z poziomu komputera. Wiąże się to z niewątpliwymi zaletami – jak większa płynność rozgrywki, możliwość gry na ekranie monitora czy TV, a także sterowanie za pomocą klawiatury i myszki. Szczegółowe informacje dotyczące tego zagadnienia znajdziesz w rozdziale „Czy w Garena Free Fire można grać na PC?”.

Czy gra jest darmowa?

Tak, gra Garena Free Fire jest w pełni darmowa – nie trzeba wydawać ani złotówki, by cieszyć się wszystkimi jej możliwościami. W grze zaimplementowano także mikrotransakcje, które służą zdobywaniu przedmiotów kosmetycznych – można jednak z nich nie korzystać i odblokować wszystkie dodatkowe elementy regularną rozgrywką.

W którym miejscu na mapie wylądować?

Miejsc do lądowania na mapie jest sporo, warto je odpowiednio dobrać. - Garena Free Fire - poradnik do gry
Miejsc do lądowania na mapie jest sporo, warto je odpowiednio dobrać.

Wybór odpowiedniego miejsca do lądowania to sprawa kluczowa i zależy głównie od tego, na czym zależy Ci podczas pierwszych minut rozgrywki:

  1. Jeśli chcesz w spokoju zdobywać ekwipunek i przygotowywać się na starcia z innymi graczami, wyląduj w bardziej odludnym miejscu, gdzie w okolicy będzie tylko kilka budynków. Dzięki temu zmniejszysz szansę na spotkanie innego gracza już podczas pierwszych minut starcia – okupione jest to jednak mniejszą ilością sprzętu do zdobycia.
  2. Jeśli nie boisz się starć z innymi graczami i chcesz od razu zaznać akcji, wyląduj w miejscu o dużym zagęszczeniu zabudowy – jak lokacja Hangar, Cape Town bądź Katulistwa. Dzięki temu będziesz w stanie szybko wyposażyć postać w dobry ekwipunek, lecz także zwiększy się szansa napotkania innego gracza.

Co robić podczas pierwszych minut starcia?

Podczas pierwszych minut rozgrywki należy skupić się na zdobyciu ekwipunku. - Garena Free Fire - poradnik do gry
Podczas pierwszych minut rozgrywki należy skupić się na zdobyciu ekwipunku.

Pierwsze kilka minut rozgrywki jest kluczowe – to właśnie wtedy Twoim głównym zadaniem jest wyposażenie postaci w odpowiedni ekwipunek. Warto jak najszybciej znaleźć długą broń, najlepiej karabin szturmowy (Assault Rifle) i/lub snajperkę, a także apteczki (Medkit), plecak (Backpack), pancerz (Vest) i hełm (Helmet). Dzięki temu znacząco zwiększą się Twoje szanse na przeżycie i wyjście zwycięsko ze starcia z innymi graczami.

Podczas pierwszych minut warto ograniczać ataki na innych graczy – jeśli tylko nie jesteś przez nich bezpośrednio zagrożony, warto nie odkrywać swojej pozycji i skupić się na pozyskiwaniu ekwipunku. Dodatkowo, jeśli uda Ci się zyskać dostęp do pojazdu, warto wykorzystać go i pojechać na drugi koniec mapy – szansa, że znajduje się tam inny gracz jest znikoma, przez co wszystkie znajdujące się tam przedmioty będą do Twojej dyspozycji.

Jak skutecznie walczyć z innymi graczami?

W miarę możliwości staraj się nie zwracać na siebie uwagi i atakować wtedy, gdy masz pewność, że dasz radę wyeliminować wroga. - Garena Free Fire - poradnik do gry
W miarę możliwości staraj się nie zwracać na siebie uwagi i atakować wtedy, gdy masz pewność, że dasz radę wyeliminować wroga.

Największym wyzwaniem będzie bez wątpienia nauka celowania na urządzeniu mobilnym – to wymaga jednak wprawy i kilku godzin regularnych rozgrywek. Na szczęście gra wspomaga gracza automatycznym celowaniem – gdy kursor znajdzie się w okolicy wroga, gra zablokuje go na postaci gracza, ułatwiając celowanie. Warto decydować się na walkę z innym graczem, gdy masz pewność, że ze starcia wyjdziesz zwycięsko – jeśli posiadasz dobrą broń, pozycję (Ty wewnątrz budynku, wróg na otwartym terenie) i masz pewność, że w pobliżu nie ma innych wrogów. Podczas samej wymiany ognia warto skryć się za osłoną terenową, by zmniejszyć szansę na trafienie i celować w głowę wroga – pozwoli to zadawać znacznie większe obrażenia.

Jeśli z kolei będziesz na otwartym terenie, nie jest zalecane, by rozpoczynać ostrzał innego gracza – lepiej jest udać się za osłonę terenową bądź wewnątrz budynku i stamtąd prowadzić ostrzał. Uciekając przed ostrzałem gracza warto dodatkowo biegać zygzakiem – zmniejszy to szansę na trafienie przez wroga.

Informacje o Garena Free Fire - poradnik do gry

Autor : Jakub Bugielski

Ostatnia aktualizacja : 8 listopada 2019

Garena Free Fire - screen - 2019-03-25 - 394330Garena Free Fire - screen - 2019-03-25 - 394329Garena Free Fire - screen - 2019-03-25 - 394328Garena Free Fire - screen - 2019-03-25 - 394327Garena Free Fire - screen - 2019-03-25 - 394326