Mordhau - poradnik do gry

SPIS TREŚCI
Mordhau - poradnik do gry

Mordhau - poradnik do gry

Porady i walka. Poradnik do gry Mordhau skupia się na poradach i tipsach, które pomogą ci przeżyć i wygrywać bitwy online. Nasze porady na start pomogą Ci wybrać najlepsze bronie dla początkujących, nauczą atakować i blokować. Buildy postaci przydadzą się zaawansowanym.

Poradnik do gry Mordhau jest kompletnym przewodnikiem, opisującym brutalny, średniowieczny świat. Niniejsze kompendium opisuje wszystkie najważniejsze aspekty produkcji. Pomocne wskazówki wprowadzą cię do wieloosobowej rozgrywki, a mnóstwo porad na temat walki pokaże ci w jaki sposób radzić sobie z przeciwnikami. Zapoznanie się z poradnikiem doprowadzi cię na sam szczyt tabeli wyników.

Pierwsza część poradnika opisuje podstawowe elementy gry i wprowadzi cię do rozgrywki. Porady dla początkujących zawierają szereg przydatnych wskazówek ułatwiających pierwsze godziny z produkcją. Gra Mordhau pozwala stworzyć unikalną postać - strona opisująca wyposażenie i wygląd postaci pozwoli ci stworzyć najlepszego wojownika. Warto również sprawdzić listę wszystkich perków, by odpowiednio dobrać je do swojego stylu gry.

Główną atrakcją Mordhau jest rozbudowana i wymagająca walka. Z tego względu, drugi rozdział poradnika jest skupiony wyłącznie na elementach związanych z pojedynkami i bitwami. Dowiesz się tu jak dobrze atakować i blokować czy też jak walczyć z kilkoma przeciwnikami. Niezwykle ważne jest odpowiednie dobranie wyposażanie, więc znajdziesz tu stronę opisującą jaką broń i zbroję wybrać dla swojego wojownika. Nie zapomnieliśmy też o wierzchowcach i machinach oblężniczych.

Uzupełnieniem powyższych rozdziałów jest dział pytań i odpowiedzi. To tutaj staramy się rozwiać wszelkie wątpliwości, jakie mogą pojawić się w trakcie rozgrywki. Dowiesz się tu czy w grze występują mikropłatności, jaka postać jest najlepsza dla początkujących czy też jak zdobywać złoto i doświadczenie. Zapoznanie się z zawartością FAQ, pozwoli ci odkryć wszystkie sekrety i mechaniki produkcji.

Końcowa część poradnika skupia się na technicznej stronie gry Mordhau. Dokładne wymagania sprzętowe pozwolą ci ustalić na jakich ustawieniach graficznych uruchomisz produkcję. Z kolei opis sterowania zapozna cię ze wszystkimi przyciskami i szybko wprowadzi na pole walki.

Radosław "Wacha" Wasik (www.gry-online.pl)

Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi newsami o MORDHAU - Mordhau - poradnik do gry

Chcesz być na bieżąco ze wszystkimi newsami o MORDHAU? Poznać innych graczy? Znaleźć pomoc? Wpadnij na naszą grupę MORDHAU Polska.

Porady na start

Pierwszy rozdział poradnika wprowadzi cię do świata średniowiecznej masakry. Porady dla początkujących pomogą ci w zrozumieniu podstawowych mechanik rozgrywki i pozwolą sprawniej dołączyć do wieloosobowych walk. Dowiesz się tu w co możesz wyposażyć swoją postać, jakie możesz wykupić umiejętności, a także poznasz wszystkie tryby gry w Mordhau.

  1. Porady dla początkujących - zbiór podstawowych porad i wskazówek.
  2. Najlepsza postać dla początkujących - jakiego wojownika wybrać na start rozgrywki?
  3. Tworzenie postaci - jak stworzyć własną postać i jakie uzbrojenie jest dostępne w Mordhau?
  4. Umiejętności - lista przydatnych perków.
  5. Tryby gry - odpieranie fal przeciwników, bitwy z udziałem wielu graczy czy nawet tryb Battle Royale.
  6. Komendy konsoli - przydatne polecenia do zarządzania serwerem.
  7. Polecane buildy - wybierz dla siebie najlepszy build i stwórz idealnego wojownika.

Walka

Walka jest głównym elementem rozgrywki w Mordhau - dlatego poświęciliśmy jej osobny rozdział. Poznasz tu niezbędne informacje związane z udziałem w bitwach. Dowiesz się jak skutecznie atakować i blokować, jak walczyć z wieloma przeciwnikami jednocześnie czy jak dobrać broń i zbroję do swojego stylu gry.

  1. Jak skutecznie walczyć?
  2. Jak walczyć z kilkoma przeciwnikami?
  3. Jaką broń wybrać?
  4. Jaką zbroję wybrać?
  5. Jakie perki wybrać?
  6. Jak korzystać z machin oblężniczych?
  7. Jak regenerować zdrowie?

FAQ

Dział pytań i odpowiedzi stanowi uzupełnienie powyższych informacji. Wyjaśniliśmy tu wiele rozwiązań i mechanik zastosowanych w Mordhau. Dzięki FAQ dowiesz się czy w grze są mikropłatności czy też jak szybko zdobywać złoto i doświadczenie. Szczegółowe odpowiedzi powinny rozwiać wszelkie pytania pojawiające się podczas zabawy.

  1. Jak zdobywać złoto i doświadczenie?
  2. Czy w grze są mikropłatności?
  3. Czy mogę grać samemu?
  4. Nie mogę znaleźć żadnego serwera - co robić?
  5. Jak używać Toolboxa?

Aneks

Rozdział zamykający poradnik poświęcony jest technicznej stronie produkcji. Przede wszystkim warto zapoznać się ze sterowaniem. Dzięki temu będziesz mógł szybciej rozpocząć zabawę. Pomocna może być też strona z wymaganiami sprzętowymi, gdzie dowiesz się czy twój komputer uruchomi grę Mordhau.

  1. Sterowanie
  2. Wymagania sprzętowe

Garść informacji na dobry początek

Szereg podstawowych informacji o Mordhau pomoże ci w rozpoczęciu zabawy. Warto zapoznać się z krótkimi, szybkimi poradami oraz odpowiedziami na pytania, które mogą pojawić się na początku rozgrywki. W ten sposób wejście do gry będzie zdecydowanie łatwiejsze.

Na jakich platformach dostępna jest gra Mordhau?

Gra Mordhau jest dostępna jedynie na komputerach osobistych (PC). Nie ma możliwość zagrania na konsolach PS4 czy Xbox One. Warto też wiedzieć, że gra jest możliwa do zakupienia na platformie Steam - premierowa cena wynosi około 30$.

Jakie są wymagania sprzętowe Mordhau?

Szczegółowe wymagania sprzętowe (minimalne i zalecane) pozwolą ocenić czy twój PC uruchomi Mordhau. Wszystkie informacje znajdziesz poniżej.

Minimalne wymagania sprzętowe gry Mordhau:

  1. Procesor: Intel Core i5 4670
  2. Karta graficzna: NVIDIA GTX 680
  3. Pamięć RAM: 8 GB RAM
  4. Miejsce na dysku: 20 GB
  5. System operacyjny: 64-bitowy Windows 7 / 8 / 10

Rekomendowane wymagania sprzętowe gry Mordhau:

  1. Procesor: Intel Core i5 6600K
  2. Karta graficzna: NVIDIA GTX 1060
  3. Pamięć RAM: 16 GB RAM
  4. Miejsce na dysku: 20 GB
  5. System operacyjny: 64-bitowy Windows 7 / 8 / 10

Ilu graczy może uczestniczyć w jednym meczu?

Na jednym serwerze w Mordhau może uczestniczyć maksymalnie 64 graczy. To pozwala na wzięcie udziału w niesamowicie dynamicznych bitwach w różnych trybach - Deathmatch, Horde czy Battle Royale. Według statystyk Steam Charts, Mordhau jest obecnie niesamowicie popularną produkcją, więc nie powinieneś mieć żadnych problemów ze znalezieniem osób do wspólnej zabawy.

Jak zdobywa się broń i zbroje?

Broń i zbroje, a także wszelkie pozostałe uzbrojenie w Mordhau, kupuje się za pomocą wirtualnej waluty - złota. Złoto zdobywa się po ukończeniu meczu - niezależnie czy zakończy się on zwycięstwem czy przegraną. W grze nie występują mikropłatności, więc nie ma możliwość przyspieszenia procesu zdobywania złota. Jedyny sposób na zakup nowego uzbrojenia, to ciągłe rozgrywanie meczów.

Ile jest map w Mordhau?

Obecnie w Mordhau jest dostępne 7 map - Camp, Contraband, Grad, Mountain Peak, The Pit, Tourney oraz Taiga. Na każdej z nich możesz zagrać w trybie Deathmatch - w pozostałych trybach wybór jest nieco ograniczony. Prawdopodobnie twórcy będą dodawać nowe mapy wraz z rozwojem produkcji.

Jak wyrzucić gracza z serwera?

Jeśli jakiś gracz psuje innym osobom zabawę (np. zabija swoich sojuszników), to można spróbować wyrzucić z serwera taką osobę przy pomocy głosowania (tzw. vote kick). W menu gry nie odnajdziesz przycisku służącego do uruchomienia głosowania, ale możesz to zrobić za pomocą komendy konsoli. Otwórz konsolę gry poprzez naciśnięcie przycisku ~ (tylda) na klawiaturze, a następnie wprowadź w konsoli komendę votekick [nazwa gracza]. Rozpocznie się głosowanie o wyrzucenie z serwera gracza o podanej nazwie.

Jak włączyć widok z trzeciej osoby?

Standardowym widokiem w Mordhau jest widok z pierwszej osoby, ale możliwe jest również przełączenie się na widok z trzeciej osoby. Domyślnie jest to przycisk P na klawiaturze. Przy jego pomocy możesz dowolnie przełączać się między widokami.

Informacje o Mordhau - poradnik do gry

Autor : Radosław Wacha Wasik

Ostatnia aktualizacja : 29 kwietnia 2019

Mordhau - screen - 2019-04-19 - 395791Mordhau - screen - 2019-04-19 - 395790Mordhau - screen - 2019-04-19 - 395789Mordhau - screen - 2019-04-19 - 395788Mordhau - screen - 2019-04-19 - 395787Mordhau - screen - 2019-04-19 - 395786Mordhau - screen - 2019-04-19 - 395785Mordhau - screen - 2019-04-19 - 395784Mordhau - screen - 2019-04-19 - 395783