Red Dead Online - poradnik do gry

SPIS TREŚCI
Red Dead Online - poradnik do gry

Red Dead Online - poradnik do gry

Dziki Zachód Online! Poradnik do Red Dead Online to najlepsze porady na start, które pomogą ci wykonać zadania w trybie multiplayer RDR2. Solucja opisuje zadania fabularne, ale nauczycie się tu budować i ulepszać bazę, a także polować na zwierzęta czy wygrywać wyścigi.

Odwiedź Dziki Zachód ze znajomymi! Poradnik do gry Red Dead Online stanowi kompleksowe źródło wiedzy i zbiór cennych informacji o najnowszym tytule studia Rockstar. Znajdziesz tutaj rozbudowany dział podstaw, które omówi poszczególne tryby rozgrywki - dowiesz się jak stworzyć własną bandę, przeczytasz o swoim obozie, czy zapoznasz się z najważniejszymi poradami na start przygody.

Dzięki naszemu przewodnikowi, dowiesz się, co możesz robić w RDO, jakie atrakcje na ciebie czekają i jak uniknąć niebezpieczeństw związanych z grą wieloosobową. Dodatkowo, przeczytasz jak skutecznie zdobywać złoto, doświadczenie i gotówkę. Przed tobą, aż 100 rang, na które może awansować twoją postać - spisaliśmy wszystkie nagrody, które są możliwe do odblokowania. W naszym poradniku przeczytasz, jakie nagrody możesz odblokować za kolejne rangi i kończenie wyzwań.

Przygotowaliśmy solucję wszystkich misji fabularnych w grze Red Dead Online. Czeka na ciebie 8 misji, które dodatkowo wymagają odpowiedniego współczynnika honoru, by wziąć w nich udział. W naszym poradniku przeczytasz również informacje jak wykonywać zadania od Nieznajomych.

Nasz poradnik zawiera również informacje o dostępnym arsenale w grze. Nie zapomnieliśmy również zawrzeć informacji o amunicji, rusznikarzu i nowości w trybie online - podręcznym katalogu. Spore metamorfozę otrzymała również Zabójcza precyzja, która może teraz być dowolnie modyfikowana przez gracza.

W dziale FAQ, omówiliśmy najważniejsze zagadnienia związane z grą - znajdziesz tam informacje o zmianie wyglądu postaci, szybkiej zmianie honoru, pozyskiwaniu pieniędzy/złota/doświadczenia w grze i wiele, wiele innych informacji, które ułatwią ci w grze. Sporo miejsca w naszej solucji zawarliśmy również szczegółowemu opisowi głównej postaci - przedstawiliśmy rozwój umiejętności, awans na kolejne rangi i sposoby na zwiększenie głównych współczynników.

Red Dead Online opiera się na podobnym schemacie, co wydane wcześniej Grand Theft Auto Online. Twórcy wykorzystali zawartość opracowaną na potrzeby Red Dead Redemption 2, uzupełniając ją o elementy wieloosobowe. Gracze trafiają więc do Ameryki u schyłku ery Dzikiego Zachodu, mając do dyspozycji rozległy obszar pełen ciekawych miejsc i postaci niezależnych oraz liczne aktywności. Te ostatnie uwzględniają zarówno fabularyzowane misje, jak i klasyczne tryby wieloosobowe, a w grze znalazły się atrakcje zarówno dla fanów kooperacji, jak i rywalizacji. Pojawia się też kilka zapożyczeń z trybu multiplayer oryginalnego Red Dead Redemption.<br>

Misje fabularne

Zacznijmy od otoczki fabularnej w grze - Red Dead Online - poradnik do gry

Zacznijmy od otoczki fabularnej w grze. Po zakończeniu prologu, w RDO możesz odszukać na mapie kolejne misje fabularne, oznaczone złotą ikonką. Te zadania, są podobne do tych z RDR2 - mają więc wstęp, otoczkę fabularną, a nawet wybory moralne! Zadania tego typu możesz wykonywać z innymi graczami - maksymalnie w cztery osoby. Oto najważniejsze informacje i porady związane z tym trybem rozgrywki:

  1. W Red Dead Online możesz rozegrać 8 misji fabularnych, które możesz ciągle powtarzać.
  2. Wykonywanie misji fabularnych to całkiem niezły sposób na szybkie podbicie poziomu doświadczenia i zdobycie pewnej ilości gotówki.
  3. W prologu gry rozgrasz misję "Honor Koniokradów", która jest już później niedostępna.
  4. Niektóre zadania w grze wymagają określonego honoru, inaczej nie będziesz mógł zobaczyć zadania na mapie lub powtórzyć misji z menu gry.
  5. Misje: "Dokąd prowadzi moralność" i "Jeśli kapelusz pasuje..." wymagają wysokiego honoru, z kolei "Nafta, smoła i chciwość" i "Więcej niż jeden sposób na zarobek" wymagają niskiego honoru.
  6. Misje fabularne wykonujesz wraz z innymi graczami - maksymalnie możesz ukończyć zadanie w 4 osoby. Jeśli któryś z graczy wyjdzie podczas zadania, jest ono kontynuowane, a poziom trudności odpowiednio się skaluje.
  7. Niektóre misje fabularne mają wybory moralne - po wyborze, honor twój i całej grupy zmieni się, zależnie od podjętej decyzji. Dodatkowo, przebieg akcji może zostać lekko zmieniony.
  8. W Red Dead Online znajdziesz następujące misje: Miłość i Honor, Lepsza strona torów, Jeśli kapelusz pasuje..., Dokąd prowadzi moralność, Wysoce nielegalne i wielce honorowe, Natfa, smoła i chciwość, Więcej niż jeden sposób na zarobek i Zabić ich, co do jednego.

Lista misji fabularnych

Na start Red Dead Online, Rockstar przygotowało 8, dużych misji fabularnych, które mogą być rozegrane maksymalnie w 4 graczy. Przygotowaliśmy opis wszystkich zadań, by jak najlepiej uporać się z nimi i zdobyć złote medale.

  1. Prolog
  2. Miłość i honor
  3. Lepsza strona torów
  4. Jeśli kapelusz pasuje
  5. Dokąd prowadzi moralność
  6. Wysoce nielegalne i wielce honorowe
  7. Nafta, smoła i chciwość
  8. Więcej niż jeden sposób na zarobek
  9. Zabić ich, co do jednego

Misje od nieznajomych

Jeśli chodzi o zadania od nieznajomych, to zadania tego typu są dość łatwe i szybkie - Red Dead Online - poradnik do gry

Jeśli chodzi o zadania od nieznajomych, to zadania tego typu są dość łatwe i szybkie. Musisz często przenieść dany przedmiot, odzyskać wóz, wziąć udział w strzelaninie itp. Zadania musisz wykonywać w trybie gry swobodnej - inni gracze na mapie mogą ci przeszkadzać. Nie zdziw się więc, że spokojna eskorta wozu zakończy się na strzelaninie z wrogą bandą, która zechce przejąć wóz i zgarnąć nagrodę dla siebie.

  1. Misje od nieznajomych są zaznaczone pomarańczową ikonką na mapie świata.
  2. Gdy najedziesz na ikonkę w grze, możliwe, że nie zobaczysz żadnego tekstu, czy informacji o misji - musisz przynajmniej raz porozmawiać z nieznajomym, by odblokować informacje o nim.
  3. Każdy nieznajomy zleca określony typ misji, jednak za każdym razem możesz liczyć na lekko zmodyfikowany przebieg zadania - inny cel, czy miejsce wykonywania misji.
  4. Zadania są różne i obejmują: polowanie, odzyskanie jakiegoś przedmiotu, zabójstwo, dostarczenie przesyłki, czy eskortę.
  5. Zadania nagradzają cię pewną ilością złota, samorodków złota i punktami doświadczenia.
  6. Każdy nieznajomy może ci dać jedną misję na dzień (chodzi o dzień w czasie gry). Po ukończeniu zadania, ikonka zmieni kolor na szary i ponownie stanie się pomarańczowa, gdy dostępna będzie nowa misja.
  7. Nieznajomi podróżują po świecie gry i misje pojawiają się w rożnych zakątkach świata.
  8. Gdy któryś z graczy na twoim aktualnym serwerze rozpocznie misje od nieznajomego, pojawi się oficjalny komunikat o tym. Dlatego też, bądź przygotowany na to, że inni gracze mogą ci przeszkadzać w wypełnieniu misji.
  9. Najlepiej wykonywać misje dla nieznajomych z innymi graczami w bandzie. Pozwoli to wam obronić się przed atakami i przyspieszy wykonywanie wielu zadań.

Misje od nieznajomych nie działają - co robić?

Warto pamiętać, że Red Dead Online jest obecnie w wersji beta i tego typu błędy mogą być dość notoryczne. Jeśli zadanie od nieznajomych nie działa lub powoduje błędy w grze, to nie pozostaje ci nic innego jak pogodzić się z obecną sytuacją.

Doraźnym rozwiązaniem problemu może być zmiana sesji gry swobodnej, lub rozpoczęcie innej misji od nieznajomego. Rockstar wraz z kolejnymi aktualizacjami będzie poprawiał kolejne błędy i eliminował tego typu potknięcia.

Tryby rozgrywki w Red Dead Online

W grze czeka na ciebie kilka trybów rozgrywki, opartych na walce z innymi graczami: Strzelanina, Liczy się każde trafienie, Poszukiwani, Przejęcie terytorium i Doborowy arsenał. Każdy tryb rozgrywki rządzi się delikatnie zmienionymi zasadami (zostały one opisane w innym rozdziale tego poradnika), więc nie możesz narzekać na nudę. Dodatkowo, możesz wybrać, czy chcesz walczyć w trybie 16, lub 32 osobowym. W grze możesz znaleźć kilka typów rozgrywki, które opisaliśmy, wraz z radami poniżej:

Strzelanina

To najbardziej klasyczny tryb rozgrywki - Red Dead Online - poradnik do gry

To najbardziej klasyczny tryb rozgrywki. Walczymy z innymi graczami wykorzystując broń palną. Posiadamy nieograniczoną liczbę żyć, odradzamy się po każdym zgonie i dążymy do tego, by zabić jak najwięcej graczy. Oto kilka porad, jak wygrywać w strzelaninach:

  1. Uniki i korzystanie z osłon do podstawa. Zginąć możesz od jednej kuli i tak naprawdę tylko uniki (uskoki w bok) i krycie się za obiektami może cię uchronić od śmierci.
  2. Namierzaj głowy wrogów. Podobnie jak w Red Dead Redemption 2, warto namierzać głowy wrogów i natychmiastowo zabijać przeciwników.
  3. Nie warto szarżować, ale nie warto również stać w jednym miejscu. Musisz zachować równowagę między szarżowaniem i kryciem się za przeszkodami. W pierwszym wariancie, biegając jak wariat po polu bitwy szybko zginiesz, a druga opcja zagwarantuje, że zakończysz mecz na ostatnim miejscu.
  4. Jeśli grasz z innymi graczami w drużynie to atakujcie w grupie. Atak w parę osób sprawi, że będziecie mieli dużo większą siłę ognia.
  5. Zbieraj specjalne znajdźki. Na arenie walki znajdziesz apteczki, nowe bronie, czy zrzuty z cennymi przedmiotami. Staraj się pozyskiwać nowy ekwipunek, który pozwoli ci zdobyć przewagę nad wrogami.
  6. Zdobądź lepsze bronie i amunicje odblokowując rangi. Wraz z kolejnymi rangami zyskasz dostęp do potężniejszych broni, czy specjalnych typów amunicji.

Liczy się każde trafienie

Ten tryb to nic innego jak pewna wariacja popularnego trybu Battle Royale, wykonana w świecie Red Dead Redemption - Red Dead Online - poradnik do gry

Ten tryb to nic innego jak pewna wariacja popularnego trybu Battle Royale, wykonana w świecie Red Dead Redemption. Musisz utrzymać się przy życiu, mając do dyspozycji tylko łuk i kilka strzał, lub kilka noży do rzucania. Pole walki staje się coraz mniejsze, wraz z czasem trwania potyczki. Oto kilka rad i informacji związanych z tym trybem:

  1. Przetrwanie jest najważniejsze. Nie staraj się usilnie polować na innych graczy - celem zabawy jest przetrwać do końca, więc oprócz umiejętności bojowych musisz wykazać się sprytem.
  2. Korzystaj z osłon i szukaj kryjówek. Wróg może zajść cię z różnych stron, więc staraj się szukać miejsc, by być zasłoniętym chociaż z jednej strony.
  3. Mniej gwałtownych ruchów, a więcej precyzji. Jeśli jesteś w centrum okręgu, to przycupnij w ustronnym miejscu i ruszaj się tylko wtedy, gdy będzie to konieczne. Patrz jednak notorycznie za swoje plecy, bo może któryś z graczy np. rzucić ci nożem w plecy.
  4. Skradaj się. Niech twoja postać przykucnie i głównie używaj tego trybu poruszania się, by było trudniej cię namierzyć.
  5. W becie gry jest tylko jeden typ broni. Zero craftingu, zbierania cennych przedmiotów itp. Masz tylko np. kilka noży i musisz wykorzystać je do tego, by przetrwać do końca meczu.

Poszukiwani

Tryb podobny do strzelaniny, ale z pewną modyfikacją - Red Dead Online - poradnik do gry

Tryb podobny do strzelaniny, ale z pewną modyfikacją. Za zabijanie wrogów awansujesz w tablicy wyników, jednak wrogowie otrzymują coraz więcej punktów za zabicie ciebie. Jeśli obecnie jesteś liderem w rozgrywce, to musisz uważać, bo inni gracze będą na ciebie polować, by zainkasować jak najwięcej punktów.

  1. Wybieraj cele. Nad głową innych graczy zobaczysz punkty, które dostaniesz za ich zabicie. Staraj się polować na wrogów, którzy mogą ci dać najwięcej punktów. Uważaj jednak - duża ilość punktów oznacza, że polujesz na naprawdę dobrego gracza.
  2. Uważaj na siebie, gdy jesteś liderem. Gdy jesteś liderem, to wiele graczy będzie chciało cię zabić, by zainkasować za ciebie sporo punktów. Korzystaj więc z osłon i uważaj na ataki wrogów.
  3. Znajdźki. Na arenie znajdziesz sporo znajdziek, które ułatwią ci wygranie meczu. Szczególnie przydatne będą apteczki, które odnowią twoje zdrowie.
  4. Walcz do ostatnich sekund. W tym trybie bardzo łatwo można nadrobić punkty i zostać nowym liderem. Kilka zabójstw na celach o dużej "nagrodzie za głowę" i trafisz do czołówki.

Przejęcie terytorium

Ten tryb gry, to współpraca z innymi graczami, by przejąć różne punkty na arenie walki - Red Dead Online - poradnik do gry

Ten tryb gry, to współpraca z innymi graczami, by przejąć różne punkty na arenie walki. Im więcej przejętych miejsc, tym większa ilość generowanych punktów. Możesz też wygrać, jeśli twoja drużyna przejmie wszystkie terytoria przed upływem czasu.

  1. Atakuj i broń się. Musisz przejmować kolejne punkty, jednak od czasu do czasu warto cofnąć się, by obronić przejęte już punkty przed atakiem wrogów.
  2. Działaj drużynowo. Jeśli masz taką możliwość, komunikuj się z innymi graczami i wspólnie planujcie swoje ruchy. Niech część drużyny broni punktów lub synchronizuje ataki, by zapewnić sobie zwycięstwo.
  3. Używaj koni. Na arenie znajdziesz konie, które pozwolą ci błyskawicznie przemieścić się po mapie i przejąć punkt, który jest obecnie słabo chroniony.
  4. Reaguj na strategie wrogich band. Jeśli wrogowie przejmują całą grupą punkty, rozdzielcie się i przejmujcie miejsca, które zostały bez ochrony.
  5. Przejęcie wszystkich terytoriów jest niezwykle trudne. Bardzo trudno jest przejąć i utrzymać wszystkie terytoria, gdy jednak ci się to uda, od razu wygrasz całą rozgrywkę.

Doborowy arsenał

Walka w otwartych, lub w drużynowych meczach - Red Dead Online - poradnik do gry

Walka w otwartych, lub w drużynowych meczach. Im trudniejszej broni użyjesz do zabójstwa, tym więcej punktów zdobędziesz. Aby zwyciężyć w tym trybie rozgrywki przyswój następujące porady:

  1. Używaj tomahawków. Za zabicie kogoś tomahawkiem zdobędziesz aż 6 punków i wróg od razu padnie martwy. Uważaj jednak, gdyż podczas mierzenia będziesz łatwym celem.
  2. Poluj na unikatowe bronie. Co jakiś czas na arenie walki pojawią się unikatowe bronie, takie jak karabin snajperski itp. Zabijanie wrogów z pomocą tych broni również nagrodzi cię znacznie większą ilością punktów.
  3. Zabezpiecz karabin maszynowy. W pewnym momencie rozgrywki może pojawić się np. karabin maszynowy na środku areny. Warto wywalczyć sobie prawo do jego używania i wykorzystać go do walki.
  4. Nie dawaj się łatwo zabijać. Pamiętaj, że wrogowie również będą próbować was zabić z pomocą unikatowych broni. Unikaj zgonów, gdyż dadzą one punkty wrogom.
  5. Poluj na kamperów. W tym trybie można spotkać sporo kamperów, którzy będą np. zabijać wrogów z wysokiego wzgórza. Namierzaj takich graczy i zabijaj ich, nim odskoczą zbytnio w rankingu.

Wyścigi konne

Dla fanów wyścigów, w grze odnajdziesz mnóstwo wyścigów, w których możesz zmierzyć się z innymi graczami. Tutaj liczy się mistrzowskie opanowanie wierzchowca, dobre zarządzanie wytrzymałością i dobra znajomość terenu. Twórcy przygotowali dwa tryby wyścigów, które trzeba przyznać, że potrafią dostarczyć sporo frajdy. Niektóre mechaniki rozgrywki przypominają nawet te z Super Mario Kart, gdzie możesz używać "broni", by objąć prowadzenie.

Klasyczny wyścig

Klasyczny wyścig polega na dotarciu do linii końcowej mety - Red Dead Online - poradnik do gry

Klasyczny wyścig polega na dotarciu do linii końcowej mety. Ścigasz się z innymi graczami - oto najważniejsze informacje związane z tym trybem:

  1. Klasyczne wyścigi mają linie startową i metę. Ścigasz się po wyznaczonej trasie i nie warto, byś zbaczał z drogi. Niektóre wyścigi mają również określoną liczbę okrążeni. Twoim zadaniem jest przebiec przez określoną liczbę ognisk - więc nie ma mowy o tym, że pognasz jakimś skrótem i miniesz któryś z punktów po drodze.
  2. Tratowanie na trasie jest notoryczne. Jeśli wpadniesz na przeciwnika to wywrócisz się i bardzo prawdopodobnie, że wraz ze swoim rywalem zaliczycie efektowne fikołki w powietrzu.
  3. Na trasie jest sporo przeszkód. Zależnie od wyścigu, będziesz mijał drzewa, kamienie, lub wywróconych innych graczy. Koniecznie unikaj takich "niespodzianek" bo gdy się wywrócisz, stracisz cenne sekundy nim wrócisz na trasę.
  4. Kluczem do zwycięstwa jest zbieranie znajdziek. Na arenie znajdziesz beczki z power-upami. Możesz znaleźć broń i boostery, odnawiające wytrzymałość twojego wierzchowca. Dzięki temu, możesz pędzić cały czas galopem.
  5. Gdy widzisz na mapie, że ktoś się zbliża do ciebie, jedź slalomem. Wrogowie mogą podnosić broń, którą mogą cię natychmiastowo zabić. Na szczęście, auto-aim jest wyłączony w czasie wyścigu, więc utrudniaj namierzanie jeżdżąc na boki.
  6. Kop i atakuj wrogów. Możesz kopać/bić wrogów, którzy się zbliżą do ciebie. Gdy więc ktoś próbuje cię wyprzedzić, zbliż się do niego i postaraj się go zwalić z konia. Analogicznie, staraj się podnosić bronie i strzelać do wrogów.
  7. Nie szarżuj. Gdy będziesz starał się jak najszybciej objąć pierwszą pozycję, to staniesz się celem innych uczestników. Początek wyścigu najlepiej potraktować mocno asekuracyjnie i przeczekać fazę, w której 70% graczy wywali się, lub zostanie powalona.

Otwarty wyścig

Ten typ wyścigu w Red Dead Online polega na tym, by przebiec przez określoną liczbę ognisk, które są rozsiane na sporym terenie - Red Dead Online - poradnik do gry

Ten typ wyścigu w Red Dead Online polega na tym, by przebiec przez określoną liczbę ognisk, które są rozsiane na sporym terenie. Różnica jest jednak taka, że to od ciebie zależy, do których punktów pognasz jako pierwsze.

  1. Wybieraj punkty najbliżej ciebie i nie zostawiaj odległych punktów jako ostatnie. Gdy już np. wybierzesz, że chcesz jechać w prawo, to postaraj się zgarnąć wszystkie punkty w swoim zasięgu i dopiero wtedy stopniowo odbijaj do innych punktów.
  2. Ten typ wyścigu jest mniej agresywny. Uczestnicy zabawy rozdzielą się i będziesz spotykał mniej graczy, co przełoży się na bardziej zachowawczy wyścig. Tutaj najważniejsza jest precyzja i odpowiednie wybieranie kolejnych ognisk do zgarnięcia.
  3. Uważaj na "skróty". Dość łatwo wpaść w pułapkę, gdy np. spróbujesz pojechać skrótem, lub spróbować znaleźć jakiegoś obejścia do ogniska. W Red Dead Online można łatwo spaść z konia, więc ryzykowny skok nad płotem może cię oddalić od zwycięstwa. Często bezpieczne trzymanie się trasy i racjonalne podejście do wyścigu zapewni ci pierwsze miejsce.
  4. Udział w wyścigu jest punktowany. Zależnie od tego, na którym miejscu skończysz wyścig zostaniesz nagrodzony określoną liczbą gotówki, złota i doświadczenia. Wyścigi są dość szybkie, więc jeśli wyspecjalizujesz się w nich, to będziesz w stanie bardzo szybko osiągnąć wysokie rangi i zdobyć sporo $.

Inne aktywności w Red Dead Online

Polowanie/Rybołówstwo

Podobnie jak w trybie dla jednego gracza, możesz polować na inne zwierzęta. Cenne mięso, ryby i skóry możesz sprzedawać, by zarobić sporo gotówki i zdobywać punkty doświadczenia. Pamiętaj jednak, że tym razem podczas spokojnej przechadzki przez las możesz dostać kulkę od wrogiego gracza.

Polowanie na innych graczy i wchodzenie z nimi w interakcje

Na mapie znajdziesz zaznaczonych graczy, więc nic nie stoi na przeszkodzie, byś udał się do graczy i spróbował z nimi nawiązać jakąś interakcje. Możesz walczyć z nimi, rozmawiać na voice chat-cie itp. Osobiście świetnie się bawiłem, gdy podczas jednej sesji z grą, spotkałem mnóstwo graczy w Rhodes, którzy podzieli się na kilka frontów i próbowali przejąć miasto dla siebie.

Jak wygląda ekonomia w Red Dead Online?

Największą bolączką obecnej wersji Red Dead Online jest bardzo źle zaprojektowana ekonomia gry. Aktywności w grze wciąż są balansowane, jednak w obecnej formie wiele czynności w grze jest nieopłacalne. Na start wersji beta, większość graczy polowało i łowiło ryby, bo były to najbardziej opłacalne czynności w grze. Obecnie jednak, bardziej lukratywne stają się misje fabularne, otwarte wyzwania w grze, czy branie udziału w seriach.

Wciąż jednak, praktycznie każda aktywność w grze sprowadza się do mozolnego gromadzenia dolarów i złota (waluty zwykłej i premium w grze). W RDO płacić musimy tak naprawdę za wszystko: jedzenie, amunicje, szybką podróż, posiadanie konia, nowe bronie, czy elementy kosmetyczne. Często nasze zarobki tak naprawdę są liczone są w centach, a ceny lepszych broni, czy wierzchowców sięgają powyżej 600 dolarów. Stąd, grając w grę musisz przygotować się, że czeka cię naprawdę długi proces grindowania. Na szczęście, twórcy od czasu do czasu dają darmowe prezenty i tak, gracze wersji beta dostali przy pierwszym update'cie 15 darmowych sztabek złota i 250$. Zdecydowanie w tym momencie przydałby się Dutch z Red Dead Redemption 2 i jego "plan", by zdobyć sporo gotówki.

Rockstar wciąż podkreśla, że balansuje swoją grę i niewykluczone, że późniejsze zmiany w Red Dead Online całkowicie odmienią obraz gry. Wielki potencjał leży m.in. w systemie honoru i dodaniu nowych aktywności, takich jak gra w pokera. Póki co jednak, ekonomia w RDO jest zaprojektowana bardzo niekorzystnie dla graczy

Podstawy

Ten dział naszego przewodnika opisuje podstawy gry. Znajdziesz tutaj najważniejsze informacje związane z Red Dead Online.

  1. Tryby rozgrywki online - Gra swobodna, bandy, serie konfrontacji, wyścigi... w tym rozdziale znajdziesz opis wszystkich trybów rozgrywki.
  2. Banda - Tutaj dowiesz się, jak zapraszać innych graczy do siebie, jak tworzyć bandy w RDO i jak nimi zarządzać.
  3. Obóz - Na pewno masz przed oczami obóz Dutcha z RDR2 - w trybie sieciowym, możesz stworzyć podobny obóz, który mogą wypełnić inni gracze.
  4. Porady na start - Zbiór najważniejszych porad, które ułatwią ci rozgrywkę i oszczędzą sporo czasu.
  5. Zdobywanie gotówki, złota i doświadczenia - Trzy najważniejsze "zasoby" w RDO. W tym rozdziale przeczytasz czym one są i jak możesz je zdobyć.

Ekwipunek i walka

Życie na Dzikim Zachodzie, nawet w jego schyłku, to nie przelewki. Czeka cię mnóstwo walk z przeciwnikami i innymi graczami. Przygotowaliśmy dla ciebie rozdziały, które pomogą ci być skuteczniejszym w walce i zaznajomią cię z dostępnym ekwipunkiem.

  1. Arsenał dostępnych broni - Rewolwery, pistolety, karabiny strzelby... masz bardzo wiele opcji, jeśli chodzi o dobór broni w grze!
  2. Amunicja, rusznikarz i katalog podręczny - Jak zdobywać amunicje? Co mogę kupić u Rusznikarza? Co ze stanem mojej broni? Czy mogę kupować przedmioty na szlaku? - To tylko część pytań, na które odpowiedzieliśmy w tym rozdziale naszego poradnika.
  3. Osłony i Zabójcza Precyzja - Osłony, to wciąż podstawa, jeśli chodzi o bronienie się przed wrogimi strzałami. Zabójcza precyzja z kolei, doczekała się potężnego revampa i w niczym nie przypomina znanej umiejętności z RDR2.
  4. Wędkowanie i polowanie - Ta strona opisuje wędkowanie i polowanie w RDO. Zajrzyj, by dowiedzieć się np. że wędkowanie jest dostępne dopiero od 14 rangi.

FAQ

W tym rozdziale zamieściliśmy spis najważniejszych pytań z gry, wraz ze szczegółową odpowiedzią.

  1. Jak odblokować wszystkie misje fabularne? - W grze odnajdziesz 8 misji fabularnych. Część z nich jest zablokowana, przejdź do tej strony, by dowiedzieć się, jak odblokować wszystkie misje.
  2. Jak zmienić wygląd głównej postaci? - Czy można zmienić wygląd postaci w RDO? Przeczytaj ten rozdział!
  3. Jak szybko zwiększyć/zmniejszyć honor? - Na tej stronie przygotowaliśmy omówienie, jak zwiększyć/zmniejszyć w grze.
  4. Jak i czy warto ubezpieczyć konia? - Czy warto ubezpieczyć naszego konia? Czy śmierć konia jest permanentna? Przeczytaj tutaj!
  5. Jak odnajdywać mapy skarbów? - Oprócz strzelanin, możemy zabawić się w łowcę skarbów. Szczegóły przeczytasz tutaj.
  6. Jak szybko zdobywać dużo doświadczenia i wysokie rangi? - Jak szybko zdobyć dużo doświadczenia w Red Dead Online? Czy oprócz polowania i łowienia ryb warto coś zainteresować się innymi aktywnościami?
  7. Jak szybko zdobywać dużo gotówki? - W grze istnieje kilka sposobów na zdobycie dużej ilości pieniędzy w grze.
  8. Czy w grze można napadać na banki lub rabować pociągi? - No właśnie... można? Ten rozdział skrywa odpowiedź na te pytania.
  9. Czy w grze można wyłączyć pvp lub stworzyć prywatną sesje? - Inni gracze mogą być zarówno błogosławieństwem, jak i przekleństwem Red Dead Online. Czy można od nich się jakoś odciąć?
  10. Jak zdobyć wędkę do łowienia ryb? - Gdzie zdobyć wędkę do łowienia ryb, którą wykorzystamy do zwiększenia naszych zasobów gotówkowych?
  11. Jak usunąć obecną postać i co zostanie przeniesione na nową postać? - Gdy nasza postać nam się znudzi możemy ją usunąć... pytanie tylko, czy warto?

Czy w grze Red Dead Online są mikrotransakcje?

W momencie pisania tego tekstu (wersja beta) nie są one obecne. W późniejszym etapie gry jednak pojawią się i będą nieodłącznym elementem rozgrywki. Za realne pieniądze możesz zakupić złoto, które z kolei posłuży do kupowania lukratywnych przedmiotów w świecie gry. Na szczęście, możesz zdobywać złoto również w różnych trybach, gromadząc samorodki. 100 samorodków, to jedna sztabka złota.

Czy mogę grać solo w Red Dead Online?

Oczywiście! W grze możesz śmiało sam grać - dość łatwo jest odnaleźć inną bandę i stać się jej członkiem. Warto zaopatrzyć się w mikrofon, by móc komunikować się z innymi graczami. Wiele misji i trybów rozgrywki pomoże ci dobrać graczy, więc jedyną "samotność" możesz odczuć podczas przemierzania mapy, w trybie swobodnym.

Czy w Red Dead Online spotkasz postacie z fabuły?

Kilka z nich, ale są to bardzo poboczne postacie. Nie spotkasz Dutcha i innych członków gangi - potraktuj RDO jako zupełnie nową przygodę, którą tak naprawdę samodzielnie tworzysz.

Nagrody do odblokowania

Rockstar przygotowało dla graczy sporo nagród, za odblokowywanie kolejnych rang, czy kończenie wyzwań. Przygotowaliśmy kompletny spis nagród w Red Dead Online.

  1. Nagrody za kończenie wyzwań - spis wszystkich nagród za kończenie wyzwań w grze.
  2. Nagrody za rangi - Spis (bardzo długi!) wszystkich nagród za osiąganie kolejnych rang w RDO.

Główna postać

Na początek Red Dead Online możesz stworzyć swoją postać. Trzy kolejne rozdziały naszego poradnika skupiają się na szczegółowym opisie twojego wirtualnego awatara.

  1. Stworzenie postaci - Dowiesz się tutaj szczegółów i detali związanych z procesem tworzenia głównej postaci.
  2. Zakup nowych umiejętności - Zabójcza precyzja działa teraz zupełnie inaczej i może np. uzdrawiać naszego bohatera, lub powodować większe obrażenia. Zajrzyj na tę stronę, by dowiedzieć się więcej.
  3. Rozwój umiejętności - Jak rozwijać umiejętności i współczynniki naszej postaci? Przeczytaj!

Aktualizacje

Ten dział zawiera informacje o aktualizacjach w grze Red Dead Online. Grę czeka bardzo dużo różnych aktualizacji, które będą stopniowo dodawane, wraz z postępami prac nad trybem wieloosobowym.

  1. Week 1 update - Aktualizacja dodana po pierwszym tygodniu Red Dead Online, która m.in. daje graczom 250%, 15 złotych sztabek złota i potężnie zmniejsza rentowność rybołówstwa i polowania w grze.

Informacje o Red Dead Online - poradnik do gry

Autor : Grzegorz Alban3k Misztal

Ostatnia aktualizacja : 3 grudnia 2018

Red Dead Online - screen - 2018-11-28 - 387863Red Dead Online - screen - 2018-11-28 - 387862Red Dead Online - screen - 2018-11-28 - 387861Red Dead Online - screen - 2018-11-28 - 387860Red Dead Online - screen - 2018-11-28 - 387859Red Dead Online - screen - 2018-11-28 - 387858Red Dead Online - screen - 2018-11-28 - 387857

03.12.2018 16:13
Test654
0
Junior

Szanowny Panie Alban3k. Weź Pan sprawdź jeszcze raz ten tekst, bo poziom językowy woła o pomstę do nieba. Graczów, amunicję zamiast amunicje, przecinki chyba wstawiane przez generator. Cala masa błędów rujnuje to, co przygotowywaliście pewnie godzinami. Specjalnie założyłem konto, żeby zwrócić wam uwagę na to, że czytać sie tego nie da! Po waszym portalu spodziewałem się wyższego poziomu kultury języka...

03.12.2018 18:21
odpowiedz
Albanoid
28
Pretorianin

GRYOnline.plTeam

@Test654

Większość błędów zostanie poprawionych w przyszłych aktualizacjach poradnika. Dziękuję za wytknięcie potworków językowych, czasem ciężko ich uniknąć podczas przygotowywania większej ilości tekstu.