Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Marvel's Spider-Man - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
Marvel's Spider-Man - poradnik do gry

Marvel's Spider-Man - poradnik do gry

Największy wróg Człowieka-Pająka? Człowiek-Kapeć! Poradnik Marvel's Spider-Man PS4 to potężna solucja, która przeprowadzi Cię przez wszystkie misje i zadania w grze. Nasz poradnik odkryje sekrety gry, pozwoli odblokować kostiumy i stroje, rozwiązać zagadki Czarnego Kota czy wyzwania Taskmastera.

Ostatnia aktualizacja: 3 sierpnia 2022

Poradnik do gry Marvel's Spider-Man przygotuje Was na oczyszczenie Nowego Jorku ze wszystkich złoczyńców i zagrożeń ze strony wrogich ugrupowań. Będziecie też mogli udzielić pomocy wszystkim potrzebującym mieszkańcom tętniącej życiem metropolii. Niniejszy poradnik to potężne kompendium wiedzy, przygotowane zarówno dla graczy szukających podstawowych porad czy rozwiązań częstych problemów, jak i dla osób dążących do wyciśnięcia maksimum z gry - ukończenia wszystkich zadań i aktywności, a także zebrania 100% dostępnych sekretów i znajdziek oraz odblokowania platynowego trofeum.

Marvel's Spider-Man: Zawartość poradnika

Najważniejszym elementem naszego poradnika jest szczegółowa solucja z opisami przejścia wszystkich głównych i pobocznych misji wchodzących w skład podstawowej kampanii. W omówieniach zadań znajdziecie informacje m.in. jak rozpocząć daną misję, jak zaliczać obowiązkowe i opcjonalne cele misji czy jak eliminować przeciwników lub przekradać się przez lokacje z nimi. W osobnych podrozdziałach szerzej opisaliśmy rozwiązania większych zagadek logicznych (np. ułożenie odpowiedniego wzoru, poprowadzenie połączeń elektrycznych) oraz konfrontacje z bossami - różnymi słynnymi złoczyńcami (główne ataki bossa, taktyka walki i osłabianie przeciwnika).

Na potrzeby przejścia gry Marvel's Spiderman w 100 procentach musicie zajmować się opcjonalnymi aktywnościami oraz odnajdywaniem sekretów i znajdziek. Do tej kategorii zaliczają się przede wszystkim stacje badawcze, którym poświęciliśmy cały osobny podrozdział z opisami wszystkich dzielnic Nowego Jorku. Oprócz tego z poradnika możecie dowiedzieć się więcej m.in. o plecakach, kultowych miejscach, bazach wrogów, zagadkach Black Cat, gołębiach czy wyzwaniach Taskmastera.

W naszym poradniku znajdziecie podpowiedzi i wskazówki dotyczące najważniejszych mechanik rozgrywki. Opracowaliśmy przede wszystkim porady na start, dzięki którym łatwiej rozpoczniecie swoją przygodę z grą. Oprócz tego możecie znaleźć strony m.in. na temat staczania walk, rozwoju postaci, używania gadżetów czy leczenia się. Szczególnie ważnymi stronami naszego przewodnika po grze są te o najlepszych umiejętnościach oraz najlepszych kostiumach Spider-Mana, które mogą posiadać wartościowe unikalne właściwości.

Z rozdziałem o podstawach gry spokrewniony jest FAQ z odpowiedziami na często zadawane pytania. Możecie w nim znaleźć rozwiązania popularnych problemów - dowiecie się m.in. jakie są wymagania do zaliczenia gry w 100%, jak korzystać z mechaniki szybkiej podróży po mieście, jak zdobywać żetony potrzebne do kupowania ulepszeń, jak zmienić porę dnia czy jak odnawiać gadżety po tym jak zostaną zużyte w ramach prowadzonych walk.

Główne rozdziały poradnika uzupełniają pojedyncze mniejsze tematy. Są to przede wszystkim poradnik trofeowy z opisem odblokowania 100% osiągnięć i informacjami o platynowym trofeum, a także strony na temat wymagań sprzętowych, sterowania, wersji na PC czy długości gry.

Marvel's Spider-Man: Szybkie porady na start

  1. Pajęczy zmysł i uniki. Będąc w walce, Peter będzie przeczuwał nadchodzące zagrożenie - koło jego głowy pojawi się jasna otoczka. Wystarczy, że naciśniecie wtedy przycisk uniku, a Spiderman zrobi unik żeby uchronić się przed obrażeniami. Po pewnym czasie, będziecie mogli odblokować perfekcyjne uniki - na moment przed atakiem wroga, otoczka stanie się niebieska. Jeśli w porę odpalicie unik, Wasza postać odzyska sporo koncentracji i wykona specjalną akcję, np. strzał siecią w twarz wroga.
  2. Przestępstwa. Jeśli myślicie o wymaksowaniu gry, zwracajcie uwagę na przestępstwa dokonywane na ulicach miasta (są oznaczone czerwonym trójkątem z wykrzyknikiem) i starajcie się je systematycznie zaliczać. Jest ich tak dużo, że po ukończeniu fabuły namierzanie kolejnych może być bardzo czasochłonne. Pojawieniu się każdego przestępstwa towarzyszy komunikat policyjny. Najlepiej otworzyć wówczas mapę, odnaleźć marker i skierować się na miejsce.
  3. Problem z odszukaniem znajdźki. Jeśli macie problem z odnalezieniem np. plecaka we wskazanym na mapie miejscu, oddalcie się i oznaczcie własnym znacznikiem poszukiwany przedmiot. Wówczas gra pokaże Wam jego dokładną lokalizację na budynku.
  4. Poziom trudności. Gdy rozpoczniecie rozgrywkę, będziecie mogli wybrać jeden z trzech poziomów trudności. Domyślny poziom oferuje całkiem przyzwoity poziom wyzwania - pamiętajcie również, że w każdym momencie rozgrywki możecie zmienić trudność. Jest to pomocne jeśli np. nie potraficie pokonać danego bossa czy wygrać starcia z elitarnymi przeciwnikami.
  5. Gadżety. Gadżety Spider-Mana są piekielnie użyteczne, zwłaszcza w walkach w bazach. Nie zapomnijcie ich systematycznie ulepszać podczas gry. Do upgrade'ów konieczne są żetony, które uzyskuje się z aktywności pobocznych. Nie wszystkie gadżety działają na wszystkie typy przeciwników, ale niektóre są bardzo uniwersalne, np. drony zmniejszające żywotność oponentów.
  6. Aktywności poboczne. W grze jest bardzo dużo aktywności pobocznych - w przerwie od wątku głównego możecie wykonywać misje poboczne, zbierać plecaki Petera, robić rajdy na kryjówki wrogów, łapać gołębie i wiele innych. Aktywności są zaznaczone na mapie i nie będziecie mieli problemu, by je odszukać. Warto robić je na bieżąco, gdyż oferują doświadczenie oraz żetony potrzebne do ulepszenia stroju i gadżetów.
  7. 9 dzielnic i fast travel. Obszar rozgrywki został podzielony na dziewięć dzielnic, w których znajdziecie wiele aktywności. Po pewnym czasie, odblokujecie możliwość szybkiej podróży między posterunkami policji, mieszkaniem Petera i siedzibą F.E.A.S.T. Trzeba w tym celu otworzyć mapę, wybrać punkt docelowy i poczekać, aż Spider-Man dotrze na miejsce. To dobry sposób jeśli np. chcecie szybko dotrzeć na drugi koniec miasta.
  8. Zmiana stroju. W grze znajdziecie ponad 25 kostiumów Spider-Mana, z różnymi specjalnymi mocami. Stroje możecie dodatkowo modyfikować, ulepszając np. siłę ciosów. Dzięki temu, stworzycie postać pod odpowiadający Wam styl rozgrywki. Dobrym pomysłem może też być dobieranie kostiumów pod konkretne misje, np. zakładającą skradanie się albo walkę z bossem posiadającym określony typ ataków.
  9. Leczenie w walce. Odzyskiwanie straconych punktów zdrowia odbywa się w sposób manualny, tzn. wciskając przycisk odpowiadający za leczenie. Energia pobierana jest z paska koncentracji, który uzupełnia się walcząc, wykonując specjalne ciosy i bujając się na sieci. Brak koncentracji oznacza brak możliwości leczenia do momentu przynajmniej częściowo zapełnienia paska.

W celu uzyskania bardziej szczegółowych wskazówek i podpowiedzi przejdźcie na osobną stronę: Porady na start.

Marvel's Spider-Man: Wszystkie misje, solucja

Solucja z naszego poradnika do Marvel's Spiderman podzielona została na 2 osobne duże rozdziały, które omawiają obowiązkowe misje fabularne oraz opcjonalne zadania. Tylko te pierwsze są wymagane do ukończenia gry, ale chcąc zdobyć wszystkie nagrody powinniście dążyć do zaliczenia 100% dostępnych questów.

Wszystkie misje główne

  1. Oczyszczenie drogi - To samouczek z opanowania podstaw systemu walki oraz poruszania się Spider-Manem.
  2. Wydarzenie wieczoru - To misja z wizyty w wieżowcu Fisk Tower oraz pokonania pierwszego głównego bossa - Kingpina.
  3. Moja inna praca - To zadanie z pierwszej wizyty w laboratorium Otto i rozwiązania pierwszych zagadek logicznych.
  4. Utrzymywanie pokoju - W ramach tej misji możecie nauczyć się aktywowania wież obserwacyjnych w mieście.
  5. Coś starego, coś nowego - To krótsze zadanie dotyczące odblokowania alternatywnego kostiumu Człowieka Pająka.
  6. Kryjówka Fiska - To misja z odblokowania Sieci uderzeniowej (Impact Web) i przejęcia kontroli nad pierwszą wrogą kryjówką.
  7. Szukając kultowych miejsc - Założeniem tego zadania jest przedstawienie kultowych miejsc (Landmarks) - dodatkowych aktywności.
  8. Niech żyje, żyje nam... - To bardzo krótka misja z wizyty w siedzibie F.E.A.S.T. z okazji przyjęcia.
  9. Nie dotykać eksponatów - W ramach tej misji musicie skradać się w domu aukcyjnym jako MJ i zaliczyć zagadkę ze statuą.
  10. Szokujący powrót - To zadanie z pościgu za złoczyńcą Shockerem, który będzie uciekał nad ulicami Nowego Jorku.
  11. Maska; Pamiętny dzień - To dwa bardzo krótkie zadania z pokazania maski Martinowi Li i wizyty w laboratorium.
  12. Projekt Harry'ego - Zadanie to ma na celu zapoznać Was z odnajdywaniem stacji badawczych i zaliczaniem ich wyzwań.
  13. Szok finansowy - W ramach tej misji czeka Was pełnoprawna konfrontacja ze złoczyńcą Shockerem, który napadł na bank.
  14. Zawiła sprawa - To zadanie z infiltracji magazynu, odnalezienia w nim skrytki oraz pościgu za wrogą ciężarówką.
  15. Nie ma to jak w domu - To zabawna misja z poszukiwań śmieciarki i utraconego dobytku głównego bohatera.
  16. Zagadka; Na sofce - To dwie krótkie misje ze spotkania Czarnej Kotki (Black Cat) oraz ponownej wizyty w FEAST.
  17. Kropla, która przelała czarę - To misja z zabezpieczenia placu budowy oraz pościgu za wrogim śmigłowcem.
  18. Nagrodę otrzymuje... - To pierwsza misja Milesa Moralesa dotycząca odnalezienia jego rodziców.
  19. Dwa w jednym - W zadaniu tym odwiedza się dwie wrogie lokacje, którymi są centrum recyklingu i Consolidated Shipping.
  20. Ukryte zamiary - To misja z zakradnięcia się do gabinetu Li oraz rozwiązania zagadki ze wzorami yin i yang.
  21. Nowy początek - To mniejsze zadanie z naprawienia metalowej ręki w laboratorium Otto (nowa zagadka logiczna).
  22. Randka - Grywalną postacią w tej misji jest MJ, która musi przekraść się przez magazyn i sfotografować plany.
  23. Z deszczu pod rynnę... - To misja z dotarcia do apartamentu, w którym przebywa Standish z zamiarem uratowania go.
  24. Co jest w pudełku? - To misja wprowadzająca do pobocznej aktywności gry - zaliczania wyzwań Taskmastera.
  25. Powrót do szkoły - W misji tej Człowiek Pająk odwiedza imprezę Halloweenową i musi znaleźć Isaaca Delaney.
  26. Spider-Haker - W zadaniu tym należy skradać się po ścianie wieżowca i unikać wykrycia przez snajperów, drony i śmigłowiec.
  27. Nieproszony gość - To kolejna misja skradankowa MJ, w której dziennikarka musi unikać wykrycia w bazie Sable.
  28. Silne powiązania - To misja z powrotu do laboratorium i rozwiązania zagadek naprawienia interfejsu neuralnego.
  29. Pierwszy dzień - W ramach tej misji musicie skradać się jako Miles i polegać na hakowaniu w drodze do budynku FEAST.
  30. Kurs kolizyjny - W trakcie zaliczania tej misji trzeba ścigać ciężarówkę i po raz pierwszy zmierzyć się z bossem Mister Negative.
  31. Ten, który uciekł - To ważna z misja z rozbrojenia bomby na dworcu oraz dopadnięcia Mister Negative'a w metrze.
  32. Przełom; Rozważania - Są to 2 krótkie misje z zaliczenia kolejnych łamigłówek w laboratorium i wizyty w FEAST.
  33. Z deszczu... - Spider-Man musi w tej misji pokonywać zbiegłych więźniów, a także ścigać bossa Electro.
  34. Pod rynnę - W misji tej należy pomóc w odbiciu 2 atakowanych posterunków policji, niszcząc przy tym transformatory.
  35. Podążanie za śladem - W zadaniu tym musicie rozwiązać zagadkę ze wzorcem oraz pokonać bossów Electro i Vulture w ramach wspólnej bitwy.
  36. Zatrute ulice - To misja z opracowania antidotum na truciznę oraz rozprawienia się po raz pierwszy z bossem Scorpion.
  37. Dostawa zapasów - To większa misja skradankowa Milesa, w której bohater musi unikać więźniów oraz potężnego bossa Rhino.
  38. Siłacz - To zadanie z większego starcia z bossami. Do pokonania są Scorpion i Rhino w ramach bitwy dwóch na jednego.
  39. Wstąp w me progi... - Podczas tej misji Mary Jane musi zakraść się do apartamentu Osborna oraz znaleźć i przeszukać sekretny pokój.
  40. Sedno sprawy - To misja z ostatecznego rozprawienia się z bossem Mister Negative oraz jego obstawą.
  41. Wojna i pokój - To ostatnie zadanie, w którym musicie stworzyć kostium i pokonać finałowego bossa kampanii. Odblokujecie też jedyne możliwe zakończenie.

Wszystkie misje poboczne

  1. Pomoc Howardowi - Spider-Man po spotkaniu się z zaprzyjaźnionym bezdomnym może szukać dla niego zaginionych gołębi (znajdziek).
  2. Awaria sieci - To misja z odnajdywania czujników oraz pozbywania się zbirów podległych Fiskowi.
  3. Spider-Man. Prywatny Detektyw - To poboczne zlecenie, którego tematem przewodnim jest wykonanie kilku zdjęć pozostając niewykrytym.
  4. Szturm na zamek - To zadanie z atakowania wrogich lokacji (otwarcie lub po kryjomu) oraz ścigania gołębi.
  5. Fejm w sieci - W ramach tej pobocznej misji musicie zajmować się odnajdywaniem i skanowaniem wielkich kodów QR.
  6. Spider-Manów dwóch - To misja z udziałem sobowtóra głównego bohatera i wytropienia go.
  7. Tombstone: W drodze - To pierwsze zadanie spośród tych powiązanych z gangiem motocyklowym. Musicie w nim m.in. zatrzymać ciężarówkę.
  8. Tombstone: Co on buduje... - To drugi quest gangu Tombstone'a. Tym razem należy pokonać wzmocnionych przeciwników i zbadać inhalator.
  9. Tombstone: Pojedynek - W ramach tego zadania musicie zmierzyć się z opcjonalnym bossem gry, którym jest lider gangu - wielgachny Tombstone.
  10. Kocia kołyska - To poboczne zadanie powiązane z odnalezieniem i skompletowaniem wszystkich figurek Czarnej Kotki (Black Cat).
  11. Polowanie na snajperów - To misja, w której Waszym zadaniem jest powstrzymanie fali ataków snajperów.
  12. Kumple ze szkoły - W ramach tej misji trzeba przeprowadzić śledztwo z odnalezienia zaginionej osoby.
  13. Tik-tak - To misja dotycząca zlokalizowania i uratowania kolejnej zaginionej postaci.
  14. W głowie się nie mieści - To kolejna z misji poszukiwań zaginionych osób i wymusza ona pokonanie grupy demonów.
  15. Kwestia dyskusyjna - W trakcie rozgrywania tego zadania musicie uratować grupę studentów i powstrzymać eksplozję cysterny.
  16. Przewaga gospodarzy - To misja z odnalezienia członków zespołu sportowego i zakłada ona stoczenie większej bitwy.
  17. Błąd: Nie znaleziono pliku - W misji tej główny bohater musi odnaleźć dowody obciążające Fiska - Kingpina, pomagając policjantom.

Marvel's Spider-Man: Wszyscy bossowie

W trakcie przechodzenia wybranych misji gry Spider-Man musicie zmierzyć się z bossami - słynnymi złoczyńcami znanymi z komiksów. Starcia z bossami opisaliśmy dokładnie w osobnym rozdziale poradnika - możecie dowiedzieć się o ich słabościach, unikalnych atakach oraz rekomendowanej taktyce walki.

  1. Wilson Fisk - The Kingpin - To pierwszy boss z głównego wątku fabularnego - misja Wydarzenie wieczoru. Wyjaśniamy jak zniszczyć działka z wielkiego gabinetu oraz jak pokonać samego Kingpina.
  2. Shocker - Z Shockerem zmierzycie się dwa razy w trakcie przechodzenia gry. Opisaliśmy pościg z misji Szokujący powrót oraz właściwy pojedynek z napadu na bank z misji Szok finansowy.
  3. Tombstone - To opcjonalny boss powiązany z pobocznym wątkiem gangu motocyklowego. Starcie z nim to część pobocznej misji Tombstone: Pojedynek.
  4. Vulture i Electro - W trakcie zaliczania kampanii musicie najpierw pokonać samego Electro (misja Z deszczu), a następnie przystąpić do walki z parą złoczyńców (misja Podążanie za śladem).
  5. Scorpion i Rhino - Bossa Scorpiona po raz pierwszy spotkacie w misji Zatrute ulice. Właściwe starcie na zasadach 'dwóch na jednego' ma miejsce w zadaniu Siłacz.
  6. Mister Negative - To jeden z najważniejszych złoczyńców z gry. Nasza solucja opisuje wszystkie 3 konfrontacje z misji Kurs kolizyjny, Ten który uciekł oraz Sedno sprawy.
  7. Finałowy boss - Do konfrontacji z ostatnim bossem kampanii przystąpicie po awansowaniu do finałowego głównego zadania Wojna i pokój. To długie i wymagające starcie.

Marvel's Spider-Man: Wszystkie sekrety, znajdźki i aktywności poboczne

W trakcie przechodzenia gry Marvel's Spiderman możecie przystępować do opcjonalnych aktywności oraz zajmować się odnajdywaniem sekretów i znajdziek. Wszystkie dodatkowe aktywności opisaliśmy w osobnych rozdziałach poradnika.

Stacje badawcze

  1. Midtown - Czekają tu na Was misje: Wyciek chemikaliów, Łańcuch danych, Restart Times Square i Szczepionka dla gołębi.
  2. Upper West Side - Możecie tutaj odnaleźć takie misje jak: Spider-Bot, czy Piorunochron.
  3. Upper East Side - Znajdziecie tutaj tylko jedną misję: Nurkowanie na wyścigi.
  4. Harlem - W Harlemie weźmiecie udział w misjach: Wyraźnie wstrząśnięty, Problemy z wentylacją i Wstrząsając Harlemem.
  5. Greenwich - Weźmiecie udział tylko w jednej misji: Ukrywanie się w tłumie.
  6. Hell's Kitchen - Dostępna jest tylko jedna misja: Szczepienie ryb.
  7. Chinatown - Przeczytacie tutaj opis zadań: Pod Ciśnieniem i Alarm Smogowy.
  8. Dzielnica finansowa - Opisaliśmy tutaj misje: Kłopotliwe maszty i Przyjazne bakterie.

Inne aktywności oraz sekrety

  1. Plecaki (Backpacks) - Należały one w przeszłości do Petera i porozrzucane są po całym Nowym Jorku. Wyjaśniamy na jakich zasadach odbywa się ich kolekcjonowanie oraz czym są żetony plecaków.
  2. Kultowe miejsca (Landmarks) - Podczas podróżowania po mieście możecie fotografować słynne budynki i zabytki z Nowego Jorku. Podpowiadamy jak dzięki temu zdobywać żetony.
  3. Bazy wrogów (Hideouts) - Do kryjówek zaliczają się siedziby zbirów Fiska, magazyny Demonów, obozy więźniów oraz posterunki Sable. Objaśniamy jak odbijać te lokacje i pozyskiwać żetony baz.
  4. Zagadki Czarnej Kotki (Black Cat) - Kobieta pozostawiła na terenie Nowego Jorku ukryte zabawki. Informujemy o zasadach ich odnajdywaniach oraz o nagrodzie za zebranie kompletu maskotek.
  5. Gołębie (Pigeons) - Możecie podejmować się odnajdywania i ścigania gołębi w ramach pobocznej misji Pomoc Hawardowi. Nagrodą za ich zwracanie są żetony badawcze.
  6. Wyzwania Taskmastera (Challenges) - Taskmaster to sprytny przestępca, który za cel wybrał sobie zgromadzenie jak największej ilości danych o Spider-Manie. Wyjaśniamy czym są wyzwania, jakie mają założenia i jak pozyskiwać żetony wyzwań.
  7. Przestępstwa (Crimes) - To najbardziej popularna odmiana opcjonalnych aktywności. Możecie odbierać komunikaty policyjne i docierać do miejsc przestępstw w toku, by powstrzymać złoczyńców. Opisaliśmy dokładniej przestępstwa i związane z nimi żetony.

Marvel's Spider-Man: Najlepsze stroje i gadżety

W grze Spiderman możecie korzystać z różnych kostiumów Człowieka-Pająka o różnych właściwościach. Poświęciliśmy cały osobny rozdział na opisanie strojów oraz gadżetów głównego bohatera.

  1. Wszystkie kostiumy - Na stronie znajduje się lista wszystkich dostępnych strojów, których jest w grze ponad 25. Wyjaśniamy jakie są koszty wyprodukowania kostiumów i jakie mają unikalne moce.
  2. Modyfikacje kostiumu - Każdy z kostiumów w grze może otrzymać do trzech modyfikacji, które dodatkowo wzmocnią Waszą postać. Przygotowaliśmy listę modów łącznie z informacjami o wymaganiach do ich zakupienia oraz ich działaniu.
  3. Gadżety - Na stronie znajduje się lista gadżetów wykorzystywanych przez bohatera. Możecie dowiedzieć jakie mają zastosowania oraz jakie są dostępne dla nich ulepszenia.

Marvel's Spider-Man: Mini-gry i trudniejsze zagadki

W Marvel's Spider-Man musicie okazjonalnie zajmować się rozwiązywaniem zagadek i zaliczaniem mini-gier. Jeden z rozdziałów naszego poradnika opisuje główne typy mini-gier oraz trudniejsze łamigłówki, które napotkacie podczas przechodzenia gry.

  1. Badanie substancji i regulacja mocy - Na stronie opisaliśmy 2 główne rodzaje mini-gier zaliczanych w laboratorium Otto - tworzenie połączeń elektrycznych oraz dopasowywanie wzorów.
  2. Statua w muzeum - jak ustawić? - Opisaliśmy zagadkę z głównego zadania Nie dotykać eksponatów, która powiązane jest ze statuą z domu aukcyjnego.
  3. Ukryty mechanizm w gabinecie Martina Li - Na stronie jest rozwiązanie zagadki z yin i yang, którą musicie zaliczyć podczas badania gabinetu Li w głównej misji Ukryte zamiary.
  4. Rozbrojenie bomby - Wyjaśniamy jak rozbroić bombę na dworcu w trakcie grania jako MJ w misji fabularnej Ten, który uciekł.
  5. Oddech Diabła - jak ustawić makietę? - To zagadka z trójwymiarowym interaktywnym modelem, którą musicie zaliczyć w głównym zadaniu Wstąp w me progi.

Marvel's Spider-Man: Podstawy

Niektóre z rozdziałów naszego poradnika do Marvel's Spiderman możecie potraktować jak przewodnik po grze. Opisują one najważniejsze elementy rozgrywki powiązane m.in. z walką, rozwijaniem głównego bohatera czy korzystaniem z różnych ruchów.

Główny bohater

  1. Rozwój postaci - Wyjaśniamy jak przebiega rozwój Człowieka-Pająka, a także jak pozyskiwać nowe kostiumy, umiejętności i gadżety.
  2. Lista ruchów i ataków - Na stronie opisaliśmy ruchy walki podstawowej, walki w powietrzu oraz podczas przemieszczania się.
  3. Testy - Strona zawiera porady odnośnie zaliczania testów (Benchmarks) powiązanych np. z bieganiem po ścianach czy wykonaniem danego ruchu określoną ilość razy.

Walka

  1. Podstawy walki - Na stronie znajdziecie najważniejsze porady na temat rozgrywania walk - unikanie wrogich ataków i zadawanie obrażeń.
  2. Leczenie - jak odzyskiwać zdrowie? - Zamieściliśmy wyjaśnienie na jakich zasadach odbywa się regeneracja utraconych punktów zdrowia.
  3. Koncentracja - jak zdobywać? - Strona wyjaśnia czym jest koncentracja, jak ją gromadzić i jak może być zużywana.
  4. Rodzaje wrogów - Na stronie znajdziecie opisy wszystkich głównych rodzajów oponentów napotykanych w trakcie przechodzenia kampanii.

Marvel's Spider-Man: FAQ

W rozdziale FAQ naszego poradnika znajdziecie odpowiedzi na często zadawane pytania. Są to różne tematy powiązane m.in. z eksploracją świata gry, korzystaniem z elementów wyposażenia czy docierania do unikalnych lokacji.

  1. Ukończenie gry w 100% - jak? - Na zaliczenie gry Spider-Man w 100 procentach składają się różne czynniki, m.in. główne i poboczne misje, poboczne aktywności (np. wrogie bazy) oraz znajdźki (np. plecaki i gołębie). Przygotowaliśmy pełną listę wymagań do uzyskania 100% przejścia gry.
  2. Mapa - jak odsłaniać? - Wirtualny Nowy Jork z gry ma 9 dzielnic, które początkowo spowite są mgłą. Wyjaśniamy jak odbywa się odkrywanie mapy oraz nowych opcjonalnych aktywności.
  3. Gadżety i kostium - jak ulepszać? - Gra zawiera elementy powiązane z tematem craftingu, gdyż możecie wydawać żetony baz, wyzwań, przestępstw, badawcze, kultowych miejsc i plecaków na rozmaite ulepszenia. Na stronie opisaliśmy dokładnie ten proces.
  4. Zdjęcia - jak robić? - Robienie zdjęć nie jest wyłącznie elementem trybu fotograficznego, ale jest też wymagane do zaliczania niektórych celów misji i aktywności. Opisaliśmy listę kroków wymaganych do poprawnego zrobienia zdjęcia.
  5. Żetony przestępstw - jak zdobywać? - Spider-Man może w trakcie rozgrywki anagażować się w różne wykroczenia i pomagać policji. Strona dokładniej opisuje jak może to prowadzić do gromadzenia nowych żetonów.
  6. Szybka podróż - czy istnieje? - Mapa świata w grze jest dość rozległa i możecie zapragnąć skorzystać z szybkiej podróży (fast travel). W poradniku wyjaśniamy jak odblokować szybką podróż oraz do jakich miejsc na terenie miasta można się przenosić.
  7. Granie po ukończeniu gry - możliwe? - Podczas przechodzenia kampanii w grze Marvel's Spiderman możecie być zainteresowani tematem kontynuowania rozgrywki po skończeniu głównej fabuły. Strona odpowiada na pytanie czy w grze jest dostępna faza endgame.
  8. Gadżety - jak regenerować? - Gadżety Człowieka-Pająka pomagają w wygrywaniu wielu walk, ale ich zapas jest mocno ograniczony. Na stronie wyjaśniamy na jakich zasadach może odbywać się pozyskiwanie nowych gadżetów na miejsce zużytych.
  9. Mieszkanie Parkera - jak powrócić? - Strona odpowiada na proste pytanie - czy można powracać do mieszkania głównego bohatera, które pojawia się w jednej ze scenek przerywnikowych.
  10. Przyśpieszenie upływu czasu - możliwe? - W grze Spiderman możecie zaliczać misje zarówno w godzinach dziennych, jak i wieczornych. Na stronie wyjaśniamy czy przewidziano możliwość wyboru pory dnia dzięki opcji przyśpieszenia upływu czasu.
  11. Grób Wujka Bena - gdzie znaleźć? - Odnalezienie grobu powiązane jest z trofeum Z wielką siłą. Na stronie znajdziecie informacje o lokalizacji cmentarza na mapie Nowego Jorku oraz konkretnego poszukiwanego nagrobka.
  12. Umiejętności - które najlepsze? - W grze głównymi drzewkami rozwoju są Innowator, Obrońca i Sieciomiot. Niektóre z dostępnych zdolności są szczególnie przydatne i przygotowaliśmy rekomendacje najlepszych z nich.
  13. Wieżowiec Avengers - gdzie znaleźć? - Wieżowiec superbohaterów z grupy Avengers to jeden z unikalnych budynków w grze. Z naszego opisu dowiecie się gdzie znaleźć ten budynek i jak odblokować powiązane z nim osiągnięcie Chwała na wysokości.

Marvel's Spider-Man: Trofea i platyna

Na podstawową kampanię gry Marvel's Spider-Man składa się 51 trofeów, które możecie zdobywać grając na PS4, PS5 lub PC (osiągnięcia Steam - wyjątkiem jest niedostępna na komputerach platyna). Nasz poradnik trofeowy dokładnie opisuje dostępne achievementy i powinien Wam ułatwić zgromadzenie 100% osiągnięć oraz odblokowanie platynowego trofeum gry Spiderman.

Marvel's Spider-Man: Długość gry

Przejście głównej kampanii gry Marvel's Spiderman powinno Wam zająć około 17-20 godzin - składa się na nią kilkadziesiąt misji fabularnych i niektóre z nich (zwłaszcza z walk z bossami) mogą okazac się dość wymagające. W otwartym świecie gry znajduje się też mnóstwo sekretów, znajdziek i opcjonalnych aktywności. Mogą one wydłużyć czas rozgrywki do ponad 30 godzin. Dostępna jest też rozbudowana zawartość DLC.

Więcej informacji na temat rozmiarów gry oraz oferowanej przez nią zawartości znajdziecie na osobnej stronie Długość gry.

Marvel's Spider-Man: Wymagania sprzętowe PC

  1. System operacyjny: Windows 10/11 64-bit
  2. Procesor: Intel Core i3-4160 3.6 GHz
  3. Pamięć RAM: 8 GB
  4. Karta graficzna: 2 GB GeForce GTX 950
  5. Wymagane miejsce na dysku: około 75 GB

Minimalne wymagania Spidermana są stosunkowo niewielkie, ale uruchomicie w ten sposób grę w niskiej rozdzielczości 720p i zagracie jedynie w 30 klatkach na sekundę. Więcej informacji o wymaganiach minimalnych, rekomendowanych i ultra znajdziecie na stronie Wymagania sprzętowe.

Marvel's Spider-Man: Spolszczenie, polska wersja gry

Gra Marvel's Spider-Man oferuje pełną polską wersję językową obejmującą polskie napisy oraz polski dubbing. Możecie też zrezygnować z polskiego dubbingu i pozostać przy domyślnych angielskich głosach.

Kompletna lista dostępnych wersji językowych znajduje się na osobnej stronie poradnika: Polska wersja gry.

Autor Poradnika

Grzegorz Misztal


Informacje o Marvel's Spider-Man - poradnik do gry

Poradnik zawiera : strony: 126, ilustracje: 480 .

Poradnik do gry

Ostatnia aktualizacja : 6 września 2018, odwiedź Poradnik do gry

Opis przejścia

Ostatnia aktualizacja : 6 września 2018, odwiedź Opis przejścia

Skorzystaj z funkcji komentarzy do wskazania błędów lub uzupełnienia poradnika.

Popularne strony w Marvel's Spider-Man - poradnik do gry