Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Vampyr - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
Vampyr - poradnik do gry

Vampyr - poradnik do gry

Krwiste, surowe RPG! Poradnik do Vampyr to skrupulatnie przygotowana solucja oraz porady, które umożliwią odnalezienie i odblokowanie wszystkich wskazówek NPC. Wskazówki opisaliśmy na stronach dzielnic, nie zapominając o rozpisaniu najlepszych umiejętności czy znajdziek.

Ostatnia aktualizacja: 5 czerwca 2018

Niniejszy poradnik do Vampyr to przygotuje was na najmroczniejsze i krwiste noce na ulicach Londynu. Nasz poradnik to potężne kompendium wiedzy, w którym każda mroczna, spragniona krwi istota odnajdzie odpowiedzi na pytania i porady ułatwiające początek gry. Poradnik porusza najistotniejsze kwestie, takie wskazówki NPC, czyli wskazówki postaci niezależnych zwiększające poziom doświadczenia krwi, ale również rozwój postaci, najlepsze umiejętności oraz dobre bronie na początek. Całość wieńczy rozbudowana solucja wraz z zadaniami pobocznymi.

Poradnik otwierają porady na start i podstawy, w których zebraliśmy wszelkie konieczne tipsy do rozpoczęcia gry. Dowiecie się z tej sekcji poradnika m.in. o tym, jakie różnice wynikają z zabijania mieszkańców a odrzucenia wampirycznego zewu - czy w Vampyr opłaca się mieszkańców uśmiercać, czy przeciwnie, lepiej jest ich ocalić i pomagać. Również tutaj znajdziecie rozdziały poświęcone rozwojowi postaci, craftingowi (rzemiosło pełni ważną funkcję w grze), a także poznacie specyficzny podział na zadania główne, poboczne i aktywności. Zapoznacie się tu również z mechaniką kryjówek rozsianych po mrocznym Londynie.

Oczywiście w przewodniku nie mogło zabraknąć rozbudowanego działu FAQ, w których odpowiadamy na wszelkie nurtujące młode wampiry pytania. To właśnie w nim odpowiadamy m.in. na to czy można ukończyć grę bez zabijania, czy na PC można się skradać, kiedy warto wysysać krew oraz jak otwierać zamknięte skrzynie, sejfy i szafki? Podpowiadamy również, która broń jest najlepsza i jakie umiejętności przydadzą się w walce.

Rdzeniem naszego poradnika jest przepastny opis dzielnic w Vampyr. Opisaliśmy dokładnie każdą dzielnice w grze wraz ze wskazaniem lokacji i występowaniem postaci niezależnych. Wskazaliśmy również każdą wskazówkę potrzebną do odblokowania poziomów krwi NPC. Każda strona poświęcona dzielnicom Doki, Szpital Pembroke, Whitechapel oraz West End zostały dokładnie opisane, wskazaliśmy też kluczowe miejsca, zadania czy sekrety.

Aneks to dział w nie mniej ważnymi informacjami - jeśli macie problemy ze sterowaniem w Vampyrze, a przede wszystkim gra wam tnie i traci klatki, zajrzyjcie do działów Sterowanie oraz Wymagania PC. To tutaj również zawarliśmy rozdział poświęcony Trofeom i osiągnięciom Steam w Vampyr.

Jonathan Reid to chirurg, który po długiej nieobecności wraca z wojny do Londynu. W czasie podróży zostaje ukąszony przez tajemniczego wampira. Po przebudzeniu odkrywa, że sam stał się nocnym krwiopijcą, istotą przeklętą i postrachem nocy - wampirem. Od tego momentu próbuje rozpoczyna się akcja gry - Jonathan Reid próbuje zrozumieć, co dokładnie stało się, kto go przemienił oraz kto stoi za epidemią hiszpańskiej grypy.

Grzegorz Misztal (www.gry-online.pl)

Podstawowe porady

Zanim rozpoczniesz rozgrywkę w Vampyr, zalecamy zapoznanie się poradami na start. To one pomogą wejść w brutalny i chory świat gry; poznacie tu podstawowe mechaniki, które rządzą Londynem i pomogą upolować swoje ofiary. Dowiecie się tu przede wszystkim, czy warto uśmiercać NPC i wysysać krew z postaci czy przeciwnie, lepiej grać świętego wampira, który nie kala się ludzką krwią. Tipsy natomiast przydadzą się na sam początek podróży.

Porady na start

  1. Zdecyduj już na początku, jak chcesz ukończyć grę . Dość szybko gra zaproponuje, żebyś wyssał krew z Claya Coxa. Jeśli to zrobisz, mieszkaniec zginie, a ty zdobędziesz sporo doświadczenia. Jeśli jednak planujesz ukończyć grę bez zabijania, to odmów i w przyszłości również zaprzestań ataków.
  2. Warto uzbroić się w silną broń jednoręczną i rozwijać wytrzymałość. Broń jednoręczna jest szybka, pozwala ci być mobilnym w walce i zadaje przyzwoite obrażenia. Gdy przybędziesz do szpitala Pembroke, na górze placówki, w jednej ze sal znajdziesz piłkę chirurgiczną. To przyzwoita broń - aby ją skutecznie używać, rozwijaj wytrzymałość Jonathana.
  3. Po śmierci, twoja postać się odrodzi. Jonathan jest nieśmiertelnym wampirem i po śmierci wrócisz do życia. Gra zazwyczaj cofa cię kawałek przed walką, jednak zapisuje zdobyte przedmioty i doświadczenie.
  4. Punkty krwi po trafieniu. Gdy będziesz ulepszał swoją broń, zwróć uwagę na ulepszenia, które pozwalają zdobyć punkty krwi po trafieniu. Dąż jak najszybciej do tych ulepszeń, a będziesz mógł w walce cały czas używać umiejętności wampira.
  5. Zbieraj wszystko. Chodząc po ulicach, gdy po któreś z dzielnicy możesz zbierać przedmioty ze skrzyń, szafek, a nawet kubłów na śmieci. Niech ten nawyk wejdzie ci w krew - przedmioty tego typu można wykorzystać do craftingu. Dodatkowo, skrzynie i inne schowki są odnawialne i jeśli wrócisz za jakiś czas do lokacji, to znów będziesz mógł pozyskać materiały.
  6. Wrogowie się odradzają. W Vampyrze, wrogowie się odradzają i jeśli oczyścisz jakieś miejsce, niebawem znów pojawią się tam wrogowie. Za walkę dostajesz mało doświadczenia, dużo cenniejsze są przedmioty, które opuszczają pokonani przeciwnicy.
  7. Rozwijaj autofagię. To jedna z lepszych umiejętności w grze - Jonathan gryzie siebie i poprzez wyssanie krwi leczy się. Rozwój zdolności pozwoli ci regenerować siły w walce, co bardzo pomaga w grze.
  8. Odpoczywanie w łóżku powoduje upływ czasu. Jeśli pójdziesz do łóżka i udasz się na spoczynek, to będziesz mógł spożytkować punkty doświadczenia. Z drugiej strony, decyzje z tej nocy przeniosą się na następną - zmieni się poziom zdrowia danej dzielnicy, niektóre postacie znikną itp.
  9. Kluczem w walce są uniki. Wrogowie często mają bardzo silne ataki i bezwzględnie musisz unikać ciosów. Śledź swój pasek wytrzymałości - gdy wykonujesz ataki zawsze zostaw trochę wytrzymałości, by odskoczyć od wroga itp. Jeśli zużyjesz wszystko na ofensywę, to będziesz wystawiony na kontratak.
  10. Wskazówki u mieszkańców. Gdy dotrzesz do Szpitala Pembroke, będziesz miał okazję rozmawiać z mieszkańcami i zdobywać wskazówki o ich historii. Jest to bardzo ważne, ponieważ postać z odkrytymi wszystkimi zagadkami da znacznie więcej doświadczenia przy wyssaniu krwi. Gdy będziesz rozmawiał z mieszkańcami o odkrytych dialogach zachowaj czujność - czasem ścieżki dialogowe blokują zdobycie nowych wskazówek.
  11. Odnajduj i rozwiązuj śledztwa. Podczas rozmów z npc, często dowiesz się o ich zmartwieniach. Ktoś zgubił portfel, a innym razem konieczne jest sprawdzenie kto śledzi postać - ten typ zadań w grze został określony jako śledztwa. To zadania poboczne, które często dają przyzwoitą nagrodę, trochę doświadczenia i odblokowują kolejne wskazówki o mieszkańcach. Warto starać się je robić na bieżąco - choć niektóre mogą być na późniejszy etap rozgrywki.
  12. Początkowo, śledź wątek główny. Zapewne kusi cię chodzenie po mieście i eksploracja - szybko jednak natkniesz się na dość silnych wrogów. Najlepiej początkowo śledzić wątek główny - gdy dotrzesz do Whitechapel będziesz mógł pozwolić sobie na większą swobodę.
  13. Nie wysysaj krwi z mieszkańców, jeśli nie odblokowałeś dla nich wskazówek. Jeśli będziesz wysysał krew z mieszkańców, bez znajomości ich historii to zdobędziesz mało punktów doświadczenia. O wiele lepiej pomagać im, sprawić, żeby byli zdrowi i... wtedy zatopić się w ich gardło.

Wysysanie krwi a wstrzemięźliwość

Kluczowym wyborem w grze Vampyr jest decyzja - jaką postacią chcemy być. Możesz ukończyć grę jako zabójca, polujący na mieszkańców, lub dobry lekarz, który okiełznał swój głód. Oba style gry trochę różnią się od siebie:

  1. Zabijanie mieszkańców znacząco ułatwia grę, ponieważ poprzez wyssanie krwi Jonathan staje się silniejszy i zdobywa bardzo dużo doświadczenia.
  2. Zabijanie mieszkańców wpływa na ogólny stan zdrowia dzielnicy. W grze dzielnica może osiągnąć kilka poziomów zdrowia: Odkażony, zdrowy, stabilny, poważny, krytyczny i wrogi. Gdy giną mieszkańcy, stan zdrowia znacząco się pogarsza, a gdy minie poziom krytyczny, dzielnica upadnie - pojawią się tam wrogowie.
  3. Można ukończyć grę, bez zabijania innych. Jest to trochę trudniejsze - choć przy odpowiednim poprowadzeniu postaci, Vampyr nie jest grą zbyt wymagającą. Nie przejmuj się więc, że gra może być bardzo trudna przez wstrzemięźliwość od ssania krwi.
Nasza solucja do Vampyra to rozbudowane kompendium, ale poniżej postanowiliśmy wypisać te strony, którą mogą okazać się szczególnie pomocne na początku gry - Vampyr - poradnik do gry

Pierwsze kroki po rozpoczęciu gry

Nasza solucja do Vampyra to rozbudowane kompendium, ale poniżej postanowiliśmy wypisać te strony, którą mogą okazać się szczególnie pomocne na początku gry.

Szybki i dobry start w Londynie

Pierwsze chwile w Vampyr spędzisz na emocjonującej ucieczce, ale już chwilę potem dotrzesz do pierwszej kryjówki. To dobry moment, aby zatrzymać się i przeczytać kilka tipsów przydatnych przed dalszą eksploracją.

Rozwój postaci - w rozdziale zatytułowanym rozwój postaci skupiamy się przede wszystkim na sposobach i buildach Jonathana Reida - dowiecie się tu, jak poprowadzić swojego wampira, aby bez problemów radzić sobie w walce, ale również poznacie konkretne wytyczne co do awansowania i zdobywania punktów doświadczenia (krwi).

Rodzaje zadań i aktywności w grze - ten rozdział poświęcony został omówieniu wszystkich aktywności w grze. Najwięcej czasu spędzisz na śledzenie wątku głównego, który opowiada o żądzy krwi Jonathana i poznanie przyczyny jego przemiany w wampira. Sporo czasu poświęcisz również na wykonywaniu śledztw i pozyskiwaniu wskazówek, które ujawnią informację o napotykanych mieszkańcach. Sporo czasu poświęcisz również na eksploracji Londynu i kolekcjonowaniu znajdziek, które opowiedzą ci więcej o świecie gry.

Kryjówki - kryjówki - czyli z angielskiego safehouse - to miejsca, w których Jonathan Reid może nie tylko ukryć się przed niebezpieczeństwem, ale również uzupełnić zapasy amunicji, pozbierać trochę lootu, pchnąć fabułę do przodu, ale także - i najważniejsze - awansować na kolejny poziom doświadczenia oraz odblokować nowe umiejętności aktywne i pasywne. Przespanie się w łóżku automatycznie wywołuje okno awansu postaci, ale również - co jest bardzie ważne - upływ czasu! Jeśli idziesz spać, w grze mija jeden dzień!

Prolog - to pierwsze chwile gry, a nasz opis przejścia oczywiście zajmuje się i tym tematem. Zadanie masz proste - uciec przed łowcami wampirów na chwilę po ważnej cutscence. Jedynym problemem, który może sprawić ci trudność, jest droga do celu, która nie została oznaczona w żaden sposób.

Wieczne pragnienie - to następne zadanie główne w grze, a w zasadzie pierwszy prawdziwy quest. Musisz dotrzeć do pierwszej kryjówki, przedzierając się przez ulice Londynu strzeżone przez łowców wampirów. Pamiętaj: nasz opis przejścia wskazuje wszystkie krytyczne momenty, które mogą sprawić ci trudność.

Crafting - czyli innymi słowy rzemiosło w Vampyr. Na wzór wielu gier, twój wampir również może parać się craftingiem. Ten jest zresztą całkiem przydatny, bo ulepszanie broni (w tym pistoletów) pozwala nie tylko zwiększyć obrażenia, ale również zmniejszać wykorzystanie wytrzymałości czy np. nakładać efekt life steal, czyli kradzieży czy wysysania życia w czasie uderzenia. Crafting to również sposób na stworzenie leków na zmęczenie, zapalenie płuc i wiele innych schorzeń, na które cierpią bohaterowie niezależni w poszczególnych dzielnicach Londynu.

Jak pokonać pierwszego bossa - William Bishop - w prologu gry, natkniesz się na pierwszego poważnego wroga -Williama Bishopa. Wróg jest skalem, niższą odmianą wampira, choć i tak jest on niebezpiecznym wrogiem. W tym rozdziale dowiesz się, jak poradzić sobie z wrogiem, przeczytasz taktykę i obejrzysz film, w którym William Bishop zostaje pokonany.

Dalsza rozgrywka - dotarcie do szpitala

Na etapie, w którym dotrzesz do szpitala Pembroke, rozpoczyna się już faktyczna gra, a Londyn staje przed Tobą otworem. Otrzymasz dostęp nie tylko do nowej, większej kryjówki, ale również poznasz kilkanaście nowych postaci niezależnych. Porozmawiaj ze wszystkimi, poznaj ich charaktery i problemy. Niektórzy dadzą ci nowe zadania (tzw. śledztwa), które możesz przeprowadzić dla punktów doświadczenia.

  1. Czy warto gryźć Claya Coxa? - Clay Cox to jedna z pierwszych postaci NPC, którą napotkasz na swojej drodze. Ten drobny przestępca słynie raczej z wątpliwej opinii i alkoholizmu, ale to również tutaj gra daje ci pierwszy raz możliwość wyboru - zabijać Claya Coxa, czy przeciwnie, darować mu życie? Pamiętaj: W Vampyr wcale nie musisz zabijać.
  2. Co zrobić z Dorothy Crane? - Dorothy Crane to jedna z ważniejszych postaci w grze w dzielnicy Szpital Pembroke. To również pierwszy poważny wybór w grze - czy zdecydować się na uśmiercenie Dorothy, czy też darować jej życie? Niniejsza solucja przedstawi konsekwencje obydwu wyborów.
  3. Nocna zmiana - kolejna misja w Vampyr z rozdziału 2 Biały fartuch. Jonathan Reid budzi się po odpoczynku w szpitalu Pembroke. Zadanie wcale nie należy do najłatwiejszych, ponieważ na swojej drodze spotkasz wielu przeciwników o wyższym poziomie doświadczenia, w tym również bossa, Jona Doe na 7 poziomie doświadczenia, który potrafi znikać. Ruszasz do starej kostnicy, aby odnaleźć winian żelaza, chininę oraz podchloran sodu. W czasie zadania odblokujesz również śledztwo "Tym boleśniejszy upadek".
  4. Szczur w szpitalu - następne zadanie główne pomoże ci dobrze poznać niedawną nieznajomą, Lady Ashbury. Nasza solucja pomoże ci odkryć, kto stoi szantażem, a przy okazji odblokuje śledztwo "Klaustrofobia". Początkowo powinieneś skupić sie na przepytaniu paru osób w szpitalu, w tym pacjentów, aby odkryć pierwsze poszlaki. Pamiętaj również, że tu również zmierzysz się z bossem - Bestią z kanałów, trudnym przeciwnikiem na 9 poziomie doświadczenia.

Mam problem i szukam odpowiedzi

Sporo czasu i miejsca w poradniku do Vampyr poświęciliśmy na znalezienie rozwiązań na najbardziej nurtujące pytania. To w tej sekcji poznasz odpowiedzi na wiele sekretów i nieoczywistych kwestii.

Czy można ukończyć grę bez zabijania postaci? - nowa gra twórców Life is Strange, DONTNOD, wprowadza kilka rozwiązań i wyborów, które mają wpływ na świat Vampyra. Przede wszystkim twoim podstawowym wyborem jest ten między zabijaniem postaci i wysysaniem ich krwi w celu zdobywania dużej liczby punktów doświadczenia oraz darowaniem im życia. W tym rozdziale solucji dowiesz się, czy w ogóle możliwe jest skończenie Vampyra bez zabijania NPC, a jeśli tak, to jak bardzo jest to trudne?

Co się stanie, gdy dzielnica upadnie? - co się stanie, gdy poziom zdrowia dzielnicy spadnie poniżej krytycznego? Co się stanie, jeśli zgładzimy filar dzielnicy, przestaniemy leczyć chorych i co noc będziemy zabijać innych mieszkańców? Przygotowaliśmy stronę, która obnaży tragiczny los mieszkańców Londynu.

Jak podlać kwiatka? - nikt nie powiedział, że wampir nie może być ekologiem. Gdy dotrzesz do Szpitala Pembroke i otrzymasz nową kryjówkę oraz swój gabinet, zauważysz w środku kwiatka doniczkowego. Przy próbie interakcji z nim Jonathan skomentuje na głos, iż kwiatkowi przydałoby się wody. Tak, kwiatka można podlać, a my zdradzamy, jak to zrobić. Aby zdobyć wodę, będziesz musiał zawędrować aż do West End...

Jak skradać się w Vampyr? - to wcale nie jest tak oczywiste. O ile na PS4 wszystko wydaje sie proste, a skradanie działa, jak należy, tak na PC grając na klawiaturze skradanie jest problematyczne. Strona ta wyjaśni ci, jak dokładnie podkradać się do przeciwników i zabijać ich po cichu. Gracze PC mogą mieć z tym nie lada problem, bo gra informuje o funkcji "skradania" tylko raz. Cios w plecy i skradanie może jednak pomóc w paru krytycznych sytuacjach (choć Vampyr skradanką nie jest).

Jak stworzyć silną postać? - przygotowaliśmy dla was nasz niezawodny build dla Jonathana Reida. Ten chirurg jest na tyle mocny, że wyjdzie z każdej opresji z pełnym paska życia. Musisz pamiętać tylko o paru kluczowych poradach, takich jak używanie broni jednoręcznej (1H) czy w ulepszanie broni przy pomocy craftingu, które zmniejszy zużywaną wytrzymałość postaci.

Jak zdobyć przedmioty do ulepszania broni? - crafting jest bardzo przydatny w grze. W końcu pozwala m.in. znacząco wzmocnić użytkowaną broń, co jest koniecznością, by ukończyć grę. W tym rozdziale dowiesz się jak zdobyć spusty i uchwyty, które są najważniejszym elementem ulepszenia broni.

Która broń jest najlepsza? - w Vampyrze, możesz natknąć się na sporo broni. Strzelby, młoty, siekiery - która broń jest najlepsza? Postanowiliśmy stworzyć dla was rozdział, który ułatwi wam wybór. Przeczytasz tutaj, które bronie naszym zdaniem są najlepsze w grze.

Jak otwierać zamknięte skrzynie? - dość często w grze możesz natknąć się na zamknięte skrzynie, sejfy, czy szafki. By je otworzyć, konieczne jest zdobycie klucza, który ma przy sobie postać, która jest właścicielem pożądanych przez nas towarów. Strona wyjaśni ci, jak zdobyć klucze i dotrzeć do cennych przedmiotów.

Czy mieszkańcy sami umierają? - mieszkańcy świata vampyr mogą zapadać na przeróżne choroby. Często z nocy, na noc zdrowy mieszkaniec może nabawić się np. zapalenia płuc, czy nerwobólu. Czy mieszkańcy giną z tego powodu? Zajrzyj do tej strony!

Jak odblokować wszystkie leki? - aby leczyć mieszkańców, Jonathan musi tworzyć leki. Nie jest to jednak takie proste, gdyż większość lekarstw jest zablokowanych w grze. Jak więc odblokować środek na ból głowy, środek na migrenę, czy środek na nerwobóle? Przekonaj się sam - zdradzamy gdzie znaleźć receptury koniecznie do odblokowania leków.

Kiedy warto wysysać krew mieszkańców? - bardzo szybko będziesz w stanie wyssać krew ze swojej ofiary - Claya Coxa. Czy jednak warto? Ta strona odpowie ci, kiedy najlepiej jest wysysać krew z mieszkańców świata Vampyr.

Jak zdobywać dużo doświadczenia? - ta strona została poświęcona omówieniu kwestii doświadczenia w grze. Dowiesz się z niej, jak skutecznie pozyskiwać dużo doświadczenia - niezależnie od tego, czy grasz morderczym wampirem, czy potulnym lekarzem.

Jak zdobywać dużo materiałów rzemieślniczych i szylingów? - crafting w grze jest bardzo przydatny. Możesz ulepszać broń, tworzyć leki dla chorych, czy przygotowywać serum, które wzmocni Jonathana w walce. Ten rozdział przedstawi ci solucję - jak zdobyć dużo materiałów rzemieślniczych i szylingów w grze.

Jak być skutecznym w walce? - walka potrafi dać w kość. Wrogowie często mają wyższy poziom niż my, są szybcy i zadają dużo obrażeń. Jonathan z kolei, na początku jest dość słaby i ma problem pokonać kilku wrogów na raz. Poczytaj o poradach, które pomogą ci nauczyć się być skuteczniejszym w boju.

Jak zmienić wersję językową na Ps4? - zmiana języka na playstation 4 jest dość problematyczna. Konieczne jest m.in. zmienienie języka w interfejsie konsoli. Podpowiadamy jak to zrobić.

Czy mogę sprzedać zegarek Jonathana z początku gry? - na początku gry możesz wejść w posiadanie zegarka Jonathana. Co możesz z nim zrobić? Cofać czas, skakać między wymiarami? No cóż... na tej stronie dowiesz się trywialnej prawdy o przedmiocie.

Co odnawia skrzynia w kryjówce? - będąc w kryjówce możesz podejść do skrzyni i odnowić zapasy. Ta stronka przedstawia, co dokładnie Jonathan wyjmie z wielkiego kufra.

Czy można zoperować Harveya Fiddicka? - Harvey Fiddick to nieszczęśnik, który trafił do szpitala z poszkodowaną ręką. Czy Jonathan, główna postać Vampyra jest w stanie mu pomóc i samodzielnie przeprowadzić operację? Przeczytaj rozdział naszego poradnika, a dowiesz się.

Dzielnice w Vampyr

Akcja gry dzieje się w Londynie, a lokacje zostały podzielone na dzielnice. Vampyr to 4 dzielnice wypełnione zadaniami, śledztwami pobocznymi, sekretami (tzw. wskazówkami), postaciami niezależnymi i oczywiście przeciwnikami. Nasz poradnik opisuje wszystkie dzielnice wraz z lokalizacją postaci NPC, a nawet wszystkimi wskazówkami potrzebnymi do odblokowania paska poziomu krwi! To tutaj znajdziesz znajdźki, którymi będziesz mógł zaszantażować NPC, czy dowiesz się, z kim dokładnie należy porozmawiać.

Vampyr dzieli się na 4 dzielnice:

Doki - pierwsza lokacja, do której trafiasz. Doki to najmniej przyjemna dzielnica miasta, choć prawdę mówiąc, nie jest najgorsza. Znajdziesz tu m.in. czynny całą noc pub "Turkusowy żółw", w którym spotkasz pierwsze postaci niezależne, w tym Dr. Edgara Swansea. W późniejszym czasie, trafisz tam ponownie choć tym razem pierwsze skrzypce będzie grała postać tajemniczego kaznodziei - Seana Hamptona.

Szpital Pembroke - szpital to twoja kryjówka, miejsce pracy, ale tak przykrywka dla twej wampirzej natury. To miejsce, w którym spędzisz najwięcej czasu w grze. Czeka cię wiele rozmów z pacjentami (Thelma Howcroft np. wmówiła sobie, że jest wampirzycą) i zadania związane z doktorami. Filarem dzielnicy dr Swansea, który przez całą grę będzie pomagał ci dotrzeć do prawdy o twoim wampiryzmie.

Whitechapel - to kolejna lokacja, do której trafisz. Jest to dość uboga dzielnica, w której nagminnie giną ludzie. Zaginieni ludzie nigdy nie wracają - co ma związek m.in. z dużą obecnością skalów. Filarem dzielnicy jest Dorothy Crane, która rozdaje leki i pomaga chorym. Ważnymi postaciami jest również m.in. Ojciec Tobias Whitaker, Joe Peterson i Darius Petrescu.

West End - West End - ostatnia odwiedzana dzielnica. Żyją tutaj wyższe sfery, jest to również lokalizacja domu rodzinnego Jonathana Reida i siedziby Klubu Ascalon, do którego należą najznamienitsze wampiry. Filarem dzielnicy jest Aloysius Dawson - podstarzały arystokrata, który próbuje oszukać śmierć. Inne istotne postacie mieszkające na tym obszarze to m.in. lord Redgrave, lady Ashbury i Usher Talltree.

Dodatkowo, zapoznaj się z naszymi ogólnymi stronami, poświęconymi dzielnicom:

  1. Informacje ogólne - tutaj przeczytasz o ogólnych informacjach. Dowiesz się, czym jest stan zdrowia i poznasz liczbę mieszkańców każdej z dzielnic.
  2. Filary dzielnicy - czym są filary dzielnicy? Jaka jest ich funkcja? Co się stanie, gdy filar umrze? Więcej na tej stronie naszej solucji.
  3. Jakość krwi i leczenie mieszkańców - jakość krwi mieszkańców i używanie lekarstw bardzo mocno ze sobą koreluje. Przygotowaliśmy stronę, która opowie, jak wygląda leczenie innych i co dzięki temu zyskujesz jako Jonathan.
  4. Pozyskiwanie i blokowanie wskazówek - pozyskiwanie wskazówek pozwala ci lepiej poznać mieszkańców w Vampyrze. Dzięki temu, zwiększysz poziom doświadczenia podczas ssania ich krwi i odblokujesz niektóre śledztwa. Pamiętaj jednak, że możesz pernametnie zablokować wskazówki!

Dodatkowo, przygotowaliśmy opis wszystkich śledztw w grze. Odwiedź poniższe strony, by dowiedzieć się, jak ukończyć wszystkie poboczne misje w grze.

  1. Śledztwa w Szpitalu Pembroke - Brakujące składniki, spal po przeczytaniu, północ w ogrodzie dobra i zła, tym boleśniejszy upadek, narzędzie pracy, niewłaściwy cel, klaustrofobia.
  2. Śledztwa w Dokach - Ghule cmentarne, nieustraszony łowca wampirów, łupy wojenne, deficyt kluczowego produktu, hołd dla ofiar, symbol synowskiej miłości, zabawa w chowanego.
  3. Śledztwa w Whitechapel - drobiazgi i nie tylko, umiłowana pamiątka, krucjata, oko okultyzmu, obiecujący rekrut, wdowa w opałach, odwet.
  4. Śledztwa w West End - podróż do przeszłości, puszka Pandory, niespodzianka dla londyńskiego smakosza, niedaleko pada jabłko od jabłoni.

Bossowie w Vampyr

W Vampyrze natkniesz się na sporo bossów. Większość z nich czeka pod koniec rozdziału, lub w finalnym punkcie misji. Czeka cię walka ze sporą liczbą wrogów - skalowie, łowcy priwen, a nawet wyższe wampiry. Aby ci pomóc, przygotowaliśmy strony o każdym bossie w grze.

  1. William Bishop - pierwszy boss w grze. Natknąć się na niego można pod koniec misji "Zabierz mnie do szpitala". To skal, który jest pierwszym sprawdzianem twoich umiejętności bojowych, a przy tym stanowi wprowadzenie do fabuły gry. Zauważ, że Bishop ma specyficzny gust dekoracji wnętrz. Arena, na której stoczycie walkę, została udekorowana trupami. Po wygranej porozmawiaj z leżącym nieopodal NPC - Seanem Hamptonem.
  2. John Doe - ten przeciwnik również jest skalem, ale w porównaniu do poprzedniego bossa, jest dużo groźniejszy. Natkniesz się na niego w Starej Piwnicy, podczas wykonywania zadania "Nocna Zmiana" - to silny wróg, który początkowej postaci może napsuć sporo krwi. Strzeże on jednak paru ważnych przedmiotów, m.in. tych związanych z questem.
  3. Bitwa z kanałów - ten przypominający wilkołaka przeciwnik zaatakuje cię w kanałach, podczas misji "Szczur w Szpitalu". Jest wielki, szybki i nie lubi wampirów. Przekonasz go do swoich racji metodą uników i wampirycznych umiejętności.
  4. Vincent Sheen i Toby Sheen - podwójny boss, podwójne kłopoty. Czeka cię starcie z dwójką łowców, którzy dodatkowo przyzywają kolejnych sługusów Priwen w czasie walki. Nie będzie łatwo... ale nasz uniwersalny build i odrobina skilla pomogą ci przeżyć starcie.
  5. H.G. Griffin - To opcjonalny boss, którego możesz spotkać wykonując śledztwo "Brakujące składniki" dla Dr Thoreau Stricklanda. Kolejny skal, tym razem na dość wysokim poziomie - lepiej nie atakować go zbyt szybko, bo może stanowić poważny kłopot. Awansuj swoją postać, rozwiń umiejętności (szczególnie te, które pozwalają ci wysysać krew), a Griffin nie będzie stanowił przeszkody.

Autor Poradnika

Grzegorz Misztal


Informacje o Vampyr - poradnik do gry

Poradnik zawiera : strony: 118, ilustracje: 321 .

Przewodnik do gry

Ostatnia aktualizacja : 5 czerwca 2018, odwiedź Przewodnik do gry

Opis przejścia

Ostatnia aktualizacja : 5 czerwca 2018, odwiedź Opis przejścia

Skorzystaj z funkcji komentarzy do wskazania błędów lub uzupełnienia poradnika.

Popularne strony w Vampyr - poradnik do gry