Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Gwint - poradnik do gry

Gwint - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Scoia'Tael | Gotowe talie Poradnik Gwint

Ostatnia aktualizacja: 26 lipca 2017

W tym rozdziale znajdziesz gotowe, polecane talie do Frakcji Scoia'Tael. Co więcej, znajdziesz tutaj także wiele porad i możliwych strategii, które przydadzą się w trakcie rozgrywek z innymi graczami.

Tancerze Nocy

Karta Dowódcy

Złote karty (4)

Srebrne karty (6)

Brązowe karty (15)

Francesca

Isengrim Faoiltiarna

Toruviel

Elfi Tancerz Ostrzy x3

 

Geralt: Igni

Morenn

Komandos z Gór Sinych x3

 

Saskia

Sheldon Skaggs

Traper z Dol Blathanna x3

 

Zoltan Chivay

Aelirenn

Brygada Vrihedd x2

  

Ciaran

Oficer Vrihedd

  

Pożoga

Awangarda Vrihedd

   

Kajdany z Dwimerytu

   

Madroeme

Karta Dowódcy

Francesca - ScoiaTael | Gotowe talie - Gwint - poradnik do gry

Francesca

Po zagraniu, Francesca umożliwia wymianę maksymalnie do 3 kart. Przydaje się to w wielu sytuacjach, jak np.:

  1. Jeśli posiadasz na ręce Elfiego Tancerza Ostrzy, możesz go wymienić na inną kartę, a jednostka i tak zostanie zagrana na planszę
  2. Jeśli posiadasz na ręce karty z którymi nie jesteś w stanie wygrać danej rundy lub chcesz ponownie wtasować do talii większą ilość kopii jednostki, jak np. Komandosa z Gór Sinych
  3. Wymieniając karty wzmacniasz Awangardę Vrihedd
  4. Możesz wykorzystać umiejętność Francesci do zyskania dodatkowej tury, nie wymieniając żadnej karty

Co więcej, zagranie Dowódcy natychmiast przyzywa na plansze Saskię.

Złote karty

Isengrim Faoiltiarna - ScoiaTael | Gotowe talie - Gwint - poradnik do gry

Isengrim Faoiltiarna

Isengrim posiada 7 punktów Siły, a dodatkowo umożliwia natychmiastowe zagranie Brązowej lub Srebrnej karty zasadzki z talii. Dzięki temu możesz wyciągnąć z talii Toruviel lub Morenn i zagrać je na plansze.

Geralt: Igni - ScoiaTael | Gotowe talie - Gwint - poradnik do gry

Geralt: Igni

Karta, która posiada zaledwie 4 punkty Siły, ale ma możliwość natychmiastowego zniszczenia najsilniejszej jednostki z rzędu przeciwnika, gdy łącza suma punktów rzędu wynosi 20 lub więcej. Należy tutaj zaznaczyć, że jeśli w rzędzie znajduje się kilka jednostek o największej wartości punktowej, wszystkie zostaną zniszczone.

Saskia - ScoiaTael | Gotowe talie - Gwint - poradnik do gry

Saskia

Saskia dysponuje 7 punktami Siły i zostaje natychmiast zagrana z talii, po wykorzystaniu umiejętności Dowódcy. W ten sposób zyskujesz na planszy 13 punktów Siły w Złotych jednostkach. Saskia nadaje niesamowite tempo zagraniu i dodatkowo skraca talię.

Zoltan Chivay - ScoiaTael | Gotowe talie - Gwint - poradnik do gry

Zoltan Chivay

Karta, która umożliwia przeniesienie 3 jednostek (własnych lub przeciwnika) do rzędu odpowiadającemu temu, w którym została zagrana ta jednostka. Gdy przeniesiesz sojusznicze jednostki, zostaną one wzmocnione o 2 punkty Siły. Zoltan Chivay przydaje się do przenoszenia jednostek objętych efektem Pogodowym lub do zmiany rzędu Komandosów z Gór Sinych, aby dodatkowo aktywować ich umiejętność.

Srebrne karty

Toruviel - ScoiaTael | Gotowe talie - Gwint - poradnik do gry

Toruviel

Karta Zasadzki, która zagrywana jest awersem do dołu. Przeciwnik nie dowie się, jaka to karta, dopóki nie Zablokuje tej jednostki lub nie wykona działania, które ją aktywuje. W tym przypadku, gdy przeciwnik Spasuje, Toruviel zostaje odkryta i dodatkowo wzmacnia po 2 jednostki z każdej strony o 2 punkty. W ten sposób zyskujesz maksymalnie aż 14 punktów Siły co może spowodować wygranie rundy.

Morenn - ScoiaTael | Gotowe talie - Gwint - poradnik do gry

Morenn

Kolejna karta Zasadzki. Morenn również zagrywana jest awersem do dołu i aktywuje się w momencie, gdy przeciwnik zagra Brązową lub Srebrną jednostkę, po czym zadaje jej 5 punktów obrażeń.

Sheldon Skaggs - ScoiaTael | Gotowe talie - Gwint - poradnik do gry

Sheldon Skaggs

Sheldon Skaggs dysponuje 8 punktami Siły, a dodatkowo zmienia położenie wszystkich pozostałych Brązowych i Srebrnych jednostek po Twojej stronie planszy, przenosząc je do losowych rzędów. Za każdą przeniesioną jednostkę, Sheldon Skaggs wzmacnia się o 1 punkt. Karta Świetnie współgra z umiejętnością Komandosów z Gór Sinych.

Aelirenn - ScoiaTael | Gotowe talie - Gwint - poradnik do gry

Aelirenn

Aelirenn zagrywana jest automatyczne z talii, gdy na planszy pojawi się co najmniej 5 sojuszniczych Elfich jednostek. W ten sposób zyskujesz dodatkowe tempo i skracasz talię.

Ciaran - ScoiaTael | Gotowe talie - Gwint - poradnik do gry

Ciaran

Ciaran ma możliwość Zablokowania lub Odblokowania wybranej jednostki po czym przenosi ją do rzędu odpowiadającemu temu, w którym została zagrana ta jednostka. Ciaran przydaje się w wielu sytuacjach, np.:

  1. Do Zablokowania niewygodnej jednostki, która np. ma pozostać na planszy do następnej rundy
  2. Do Zablokowania Pułapek znajdujących się po Twojej stronie planszy
  3. Do Odblokowywania własnych jednostek
  4. Do przenoszenia własnych jednostek do rzędów wolnych od efektów Pogodowych
  5. Do przeniesienia wrogiej jednostki do innego rzędu, aby móc spełnić warunek zagrania Geralta: Igni
Pożoga - ScoiaTael | Gotowe talie - Gwint - poradnik do gry

Pożoga

Po zagraniu tej karty natychmiast niszczysz najsilniejszą/sze jednostki na planszy. Przed użyciem Pożogi upewnij się, że najsilniejsza jednostka nie znajduje się po Twojej stronie.

Brązowe karty

Elfi Tancerz Ostrzy x3 - ScoiaTael | Gotowe talie - Gwint - poradnik do gry

Elfi Tancerz Ostrzy x3

Elfi Tancerz Ostrzy zagrywany jest automatycznie na planszę przy próbie wymiany tej karty na inną. W ten sposób nie dość, że zyskujesz dodatkową Siłę na planszy to dodatkowo skracasz talię. Karta, która spisuje się świetnie w kombinacji z umiejętnością specjalną Dowódcy lub Oficerami Vrihedd. Co więcej, w trakcie fazy Mulligan masz możliwość natychmiastowego wrzucenia jednostek do gry, gdy wymienisz Elfich Tancerzy Ostrzy ze startowej ręki.

Komandos z Gór Sinych x3 - ScoiaTael | Gotowe talie - Gwint - poradnik do gry

Komandos z Gór Sinych x3

Po zagraniu jednego Komandosa z Gór Sinych, pozostałe kopie tej karty są automatycznie zagrywane z talii. W ten sposób zyskujesz 3 jednostki o łącznej Sile 9 punktów. Co więcej, każde przemieszczenie tej jednostki wzmacnia ją o dodatkowe 2 punkty. Komandosi z Gór Sinych świetnie spisują się w kombinacji z Zoltanem Chivayem, Sheldonem Skaggsem lub Brygadą Vrihedd.

Traper z Dol Blathanna x3 - ScoiaTael | Gotowe talie - Gwint - poradnik do gry

Traper z Dol Blathanna x3

Jednostka, która posiada 6 punktów Siły i dodatkowo posyła na stronę przeciwnika Pułapkę Zapalającą, która pod koniec rundy zmniejszy Siłę każdej jednostki znajdującej się w danym rzędzie o 2 punkty. Traperzy z Dol Blathann są niezwykle skuteczni w późniejszej fazie rozgrywki, gdy przeciwnik zdoła zagrać więcej jednostek.

Brygada Vrihedd x2 - ScoiaTael | Gotowe talie - Gwint - poradnik do gry

Brygada Vrihedd x2

Brygada Vrihedd dysponuje 6 punktami Siły, a dodatkowo jest w stanie usunąć efekt Pogodowy z rzędu w którym została zagrana. Co więcej, masz także możliwość przeniesienia wybranej jednostki do rzędu odpowiadającemu temu, w którym została zagrana ta jednostka. W ten sposób możesz uratować inne jednostki przed zniszczeniem lub przejęciem.

Oficer Vrihedd - ScoiaTael | Gotowe talie - Gwint - poradnik do gry

Oficer Vrihedd

Oficer Vrihed umożliwia wymianę 1 karty z ręki. Dobrze spisuje się do zamienienia Elfiego Tancerza Ostrzy na inną kartę z talii. W trudnych sytuacjach możesz także wymienić zupełnie niepotrzebną kartę na taką, która może odmienić przebieg pojedynku.

Awangarda Vrihedd - ScoiaTael | Gotowe talie - Gwint - poradnik do gry

Awangarda Vrihedd

Awangarda Vrihedd wzmacnia się o 1 punkt Siły za każdym razem, gdy wymienisz kartę. Należy tutaj zaznaczyć fakt, że jednostka ta zwiększa swoje statystyki niezależnie od tego, gdzie się aktualnie znajduje (na ręce, w talii, czy na planszy).

Kajdany z Dwimerytu - ScoiaTael | Gotowe talie - Gwint - poradnik do gry

Kajdany z Dwimerytu

Karta za pomocą której będziesz w stanie Zdegradować Złotą kartę przeciwnika do Srebrnej, aby była podatna na obrażenia. Kajdany z Dwimerytu przydają się także do Blokowania umiejętności specjalnych jednostek przeciwnika lub Odblokowywania własnych.

Mardroeme - ScoiaTael | Gotowe talie - Gwint - poradnik do gry

Mardroeme

Po zagraniu tworzysz jedną z dwóch kart:

  1. Zarodniki - Resetujesz wybraną Brązową lub Srebrną jednostkę, po czym okaleczasz ją o 3 punkty.
  2. Mutagen - Resetujesz wybraną Brązową lub Srebrną jednostkę, po czym ulepszasz ją o 3.

Mardroeme, w zależności od sytuacji, może zostać wykorzystana defensywnie lub ofensywnie.

Porady ogólne dotyczące rozgrywki

  1. W trakcie fazy Mulligan bardzo ważne jest, aby odrzucić Saskie i Aelirenn. Te karty powinny zostać zagrane automatyczne z talii, aby zyskać tempo i skrócić talię.
  2. Jeśli masz taką możliwość, w trakcie fazy Mulligan postaraj się o odrzucenie większej ilości kopii Komandosów z Gór Sinych. Pamiętaj, że zagrywając tę jednostkę, wszystkie jej kopie zagrywasz automatycznie z talii.
  3. Jeśli po fazie Mulligan zostałeś/łaś z Elfimi Tancerzami Ostrzy na ręce, nic straconego. Zawsze możesz ich wymienić za pomocą karty Dowódcy lub Oficerów Vrihedd.
  4. Pamiętaj, że wymieniając Elfich Tancerzy Ostrzy w fazie Mulligan masz możliwość wygenerowania kilku punktów na planszy. Warto z tego skorzystać jeśli nie musisz wymienić innych jednostek.
  5. Jeśli masz na ręce Isengrima, postaraj się o to, aby w talii znalazła się chociaż jedna karta Zasadzki. W innym przypadku nie będzie żadnego pożytku z tej Złotej Karty. Dlatego też możesz wykorzystać go w rundzie pierwszej lub gdy dobierzesz go w trakcie pojedynku, wtasuj do talii jedną z kart Zasadzki.
  6. Pamiętaj, że przenosząc Komandosów z Gór Sinych, dodatkowo wzmacniasz te jednostki o 2 punkty. Możesz to tego wykorzystać Zoltana Chivaya, Sheldona Skaggsa lub Brygadę Vrihedd.
  7. Skeldona Skaggsa zagraj w momencie, gdy dysponujesz kilkoma dodatkowymi jednostkami na planszy. W ten sposób najlepiej wykorzystasz potencjał tej karty.
  8. Pamiętaj, że Brygada Vrihedd może wyczyścić dany rząd z negatywnych efektów Pogodowych. W trakcie starcia z taliami pogodowymi pozostaw te jednostki na ręce.
  9. Pamiętaj, że Geralt: Igni aktywuje swoją umiejętność dopiero w momencie, gdy łączna ilość punktów w rzędzie przeciwnika wynosi co najmniej 20. Jeśli przeciwnik zagrał bardzo wzmocnioną jednostkę do wolnego rzędu, podrzuć tam inne jednostki za pomocą Ciarana lub Zoltana Chivaya.
  10. Awangarda Vrihedd wzmacnia się o 1 punkt za każdym razem, gdy wymieniasz karty. Postaraj się zostawić tę jednostkę na finałową rundę.
  11. Przed zagraniem Pożogi upewnij się, że nie zniszczysz w ten sposób własnej jednostki. Pamiętaj, że możesz w ten sposób zniszczyć nawet kilka jednostek, jeśli dysponują taką samą Siłą.
  12. Kajdany z Dwimerytu mogą przydać się do Zdegradowania Złotych jednostek Przeciwnika lub do Zablokowania niewygodnych jednostek. Możesz w ten sposób skontrować np. Sukkuba z talii Potworów lub wzmocnionego Morkvarga z talii Skellige.
  13. Traperzy z Dol Blathana są bardzo skutecznymi jednostkami w późniejszej fazie rozgrywki. Staraj się używać ich Pułapek w rzędach, w których przeciwnik ustawił większą ilość jednostek. Jeśli zajdzie taka potrzeba zawsze możesz przenieść kilka wrogich jednostek do odpowiedniego rzędu, aby wycisnąć jak najwięcej punktów z pojedynczej Pułapki.
  14. Zagrywając Toruviel ustaw ją w taki sposób, aby miała po bokach co najmniej 1 dodatkową jednostkę, którą będzie w stanie wzmocnić. Idealnym scenariuszem jest zagranie tej karty w taki sposób, aby z każdej strony znajdowały się po 2 dodatkowe jednostki.
  15. Pamiętaj, że Morenn aktywuje się w momencie, gdy przeciwnik zagra Brązową lub Srebrną jednostkę. Jej umiejętność działa nawet na przywoływane jednostki, jak np. Mglaki. Postaraj się wyczuć dobry moment na zagranie tej karty.