Euro Truck Simulator 2 - poradnik do gry

Euro Truck Simulator 2 - poradnik do gry

Euro Truck Simulator 2 - poradnik do gry

Poradnik Euro Truck Simulator 2 to rozbudowane porady, mapy, kariery, modele ciężarówek i informacje na temat TruckersMP - gry wieloosobowej.

UWAGA: Nasz poradnik został zaktualizowany o content z DLC Euro Truck Simulator 2 Italia.

FAQ - pytania i odpowiedzi

W poradniku do gry Euro Truck Simulator 2 znajdziesz zbiór informacji, które pomogą ci w początkach kariery kierowcy ciągnika siodłowego. Odpowiadamy także na często zadawane przez graczy pytania:

  1. Sterowanie - opis klawiszologi w konfiguracji domyślnej (nie wszystkie funkcje są domyślnie przypisane!).
  2. Konfiguracja sterowania - tu dowiesz się, jak podpiąć i skonfigurować kontroler oraz ustawić skrzynie biegów.
  3. Dlaczego pracownicy mają niskie oceny?
  4. Jak używać sygnału pneumatycznego?
  5. Dlaczego reflektory nie świecą?

Euro Truck 2 Italia DLC - poradnik

Nasz poradnik został zaktualizowany o nowe modele ciężarówek i trasy dodane w dodatku do Euro Truck 2 - Italia. Znajdziesz w nim wiele informacji, porad, tipsów i rozwiązań, które możesz wykorzystać w czasie prowadzenia swojej firmy transportowej.

Mapy Euro Truck Simulator 2

Przedstawiamy również mapy dla miejsc, które po odwiedzeniu zostają wpisane na twoją mapę i możesz korzystać z ich benefitów: mowa tu o dealerach ciężarówek oraz agencjach pracy oraz całego świata gry Euro Truck 2:

  1. Mapa agencji pracy // Pracownicy -> Przychody pracowników; Agencje pracy | Pracownicy
  2. Mapa dealerów ciężarówek //Dealerzy ciężarówek -> Mapa salonów pojazdów
  3. Świat gry

Ciężarówki i warsztat

W poradniku znajdziesz także zestawienie dostępnych ciężarówek oraz informacje na temat możliwych do przeprowadzenia modyfikacji, w tym informacje na temat wyboru skrzyni biegów czy silnika, opon lub podwozia:

  1. Zakup ciężarówki
  2. Serwis ciężarówek
  3. Modyfikacje
  4. Garaż - po co mi garaż w Euro Truck 2?
  5. Modernizacja i rozwój garażu
  6. Szybka podróż

Euro Truck 2 Multiplayer

Wraz z nową aktualizacją umieściliśmy w poradniku informacje na temat gry wieloosobowej - od zakładania konta, poprzez zasady panujące na serwerach, po dodatkowe porady i ciekawostki.

  1. Aplikacja TruckersMP - skąd pobrać, jak używać,
  2. Cechy multiplayera i zasady gry - jak uniknąć bana i zgłaszać innych graczy za złe zachowanie,
  3. Konto World of Trucks - jak sparować profil z kontem online, by uzyskać dodatkowe benefity i zlecenia z serwera.
  4. Samochody osobowe (zwiadowcze) w grze multi

Osiągnięcia

Nie zabrakło również zestawienia trofeów / osiągnieć dostępnych na różne platformy. Zwróć uwagę, że z większością nowych DLC dochodzi wiele nowych, skomplikowanych osiągnięć do zdobycia:

  1. Osiągnięcia Steam - wersja podstawowa gry i dodatek Ekspansja Polska,
  2. Osiągnięcia DLC - opis osiągnięć do pozostałych DLC (Italia, Ekspansja Polska, Skandynawia, Viva la France!),
  3. Osiągnięcia World of Trucks - dla osób, które sparowały konto z profilem online.

Rozszerzenia DLC

Dodatkowo znajdziesz tu zestawienie dostępnych większych rozszerzeń DLC, które są dostępne do aktualnej wersji gry:

  1. Oficjalne dodatki - DLC - uwaga: zajrzyj również do osobnych poradników do Euro Truck 2 Ekspansja Polska oraz Euro Truck 2 Skandynawia.

Kody Euro Truck Simulator 2

  1. Cheaty i kody do Euro Truck 2 - dłuży Ci się droga? Zajrzyj tutaj - kody i trainery do ETS2!

Euro Truck 2 Mody

  1. Najlepsze mody do ETS2

Kolorem niebieskim oznaczono różne działania w grze np. wzięcie kredytu, zatrudnienie pracownika, zakup ciężarówki, kupno bądź rozbudowę garażu, ale także marki samochodów ciężarowych oraz nazwy firm. Kolorem zielonym oznaczono różne obiekty i działania w grze np. szybkie zlecenie, rynek przesyłek, salon samochodowy, agencje pracy, port, stacja paliw itp. Domyślny klawisz odpowiedzialny za daną czynność oznaczono kolorem brązowym. Natomiast koloru pomarańczowego użyto do zaznaczenia nazw miast i państw.

Poradnik powstał do gry w wersji 1.1.3 oraz został zaktualizowany do gry w wersji 1.30.2.2s

Twórca: Maciej "Psycho Mantis" Stępnikowski

Aktualizacja: Marcin "ViruS001" Skrętkowicz, Patrick "YxU" Homa

(www.gry-online.pl)

W poradniku do gry Euro Truck Simulator 2 przedstawiono etapy rozwoju kariery, porady dotyczące rozwoju kierowcy, uwagi przy zatrudnianiu pracowników i ich rozwijaniu. Omówiono elementy interfejsu gry, rynku pracy, korzystanie z banku, dostępne modele ciężarówek oraz modyfikacje pojazdów, a także sterowanie. Zawarto w nim także mapy prezentujące świat gry w tym mapę wszystkich dealerów samochodów ciężarowych i agencji pracy. Scharakteryzowano drogi w poszczególnych państwach i omówiono sytuacje, z którymi można się zetknąć podczas jazdy. Na końcu opisano też wszystkie miasta dostępne w grze.

Kolorem niebieskim oznaczono różne działania w grze np. wzięcie kredytu, zatrudnienie pracownika, zakup ciężarówki, kupno bądź rozbudowę garażu, ale także marki samochodów ciężarowych oraz nazwy firm. Kolorem zielonym oznaczono różne obiekty i działania w grze np. szybkie zlecenie, rynek przesyłek, salon samochodowy, agencje pracy, port, stacja paliw itp. Domyślony klawisz odpowiedzialny za daną czynność oznaczono kolorem brązowym. Natomiast koloru pomarańczowego użyto do zaznaczenia nazw miast i państw.

Informacje o Euro Truck Simulator 2 - poradnik do gry

Autorzy : Maciej Psycho Mantis Stępnikowski, Marcin ViruS001 Skrętkowicz

Ostatnia aktualizacja : 1 sierpnia 2016

Poradnik zawiera : strony: 102, ilustracje: 471 , mapy i obrazki z oznaczeniami: 3.

Popularne strony w Euro Truck Simulator 2 - poradnik do gry

Komentarze Czytelników (32)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
16.11.2012 18:05
1
odpowiedz
Jeremy Clarkson
88
Prezenter

[1] Dokładnie, swoją drogą szkoda że nie można jeździć z przyczepą.

I gdzie śląska wersja poradnika?!

16.11.2012 18:20
odpowiedz
rafi160798
13
Legionista

W charakterystyce państw o Czechach i o Słowacji daliście złe zdjęcie. Screen ten pochodzi z polskich dróg.

16.11.2012 18:26
odpowiedz
rafi160798
13
Legionista

Jeszcze jeden błąd w miastach w Austrii. W Salzburgu jest 5 firm a nie 4

16.11.2012 18:28
😊
odpowiedz
Stra Moldas
94
Wujek Samo Stra

Co jeszcze mi się nie podoba - namawiania do jeżdżenia na długich. Przecież to ma być symulator, trzeba się starać, a nie oślepiać kierowców z naprzeciwka. :)

16.11.2012 18:38
odpowiedz
rafi160798
13
Legionista

Ostatnie dwa błędy:
- w niektórych miastach jest także firma Sell Plan, ale tam się nie przyjmuje zleceń, tylko się do tej firmy przywozi towary i tak jest zawsze, a w poprzednich wersjach był nawet Kaarfor (protoplasta Carrefour) na zasadzie Sell Planu,
wyszedł patch, w którym DAF jest licencjonowany.

Reasumując, poradnik ma trochę błędów, które trzeba poprawić,

16.11.2012 22:28
😃
odpowiedz
Psycho_Mantis
127

Ho, ho. Ile emocji wzbudził mój poradnik :)

lisior88: "Drogi autorze tego fajnego i obszernego poradnika. Jeśli chodzi o to, co się "ciągnie" za ciągnikiem siodłowym, to jest to NACZEPA a nie przyczepa. Super by było gdybyś wprowadził tą korektę. Pozdrawiam" ---> Tak :) Faktycznie to niefortunne, ale nie każdy musi być omnibusem w każdej dziedzinie :) Ja specjalizuję się w symulatorach, ale nie w ciągnikach i ich naczepach i do błędu językowego się przyznaję. Chociaż oczywistym jest, że dla większości graczy będzie jasne o co w tym chodzi :)

rafi160798: "W charakterystyce państw o Czechach i o Słowacji daliście złe zdjęcie. Screen ten pochodzi z polskich dróg." > Zdjęcie pochodzi z drogi pomiędzy Wrocławiem i Pragą, o której piszę w opisie poniżej niego.
"Jeszcze jeden błąd w miastach w Austrii. W Salzburgu jest 5 firm a nie 4" ---> Przy opisywaniu 69 miast i wielokrotnym kopiuj-wklej tabelek wraz z ich edycją może się zdarzyć zwykłe przeoczenie. Nazywanie to "błędem" to przesada. Dzięki za spostrzegawczość :)
"w niektórych miastach jest także firma Sell Plan, ale tam się nie przyjmuje zleceń, tylko się do tej firmy przywozi towary i tak jest zawsze, a w poprzednich wersjach był nawet Kaarfor (protoplasta Carrefour) na zasadzie Sell Planu," ---> Jak pewnie zauważyłeś nie zająłem się w ogóle miejscami dostaw wychodząc z założenia, że jest to nieistotne bo kluczowe dla gracza jest miejsce gdzie zlecenia może brać. Swoją drogą Kaarfor w grze jest widoczny :)

Stra Moldas: "W nowym patrzu DAV stał się prawdziwym DAFem, to też można by poprawić. :)"
rafi160798"wyszedł patch, w którym DAF jest licencjonowany."
---> Cieszy, że twórcy postarali się o czwartą licencję. Szkoda, że dalej musimy jeździć Majestickiem zamiast Mercedesa etc. (na szczęście dla fanów sprawę załatwiają mody). Poradnik tworzyłem w wersji 1.1.3 od co jest napisane na jego początku. Prace trwały od premiery gry, a patch wyszedł... wczoraj, w momencie dopieszczania i składania poradnika :) Szczerze mówiąc o wyjściu patcha dowiedziałem się dziś dziś.

Stra Moldas: "Co jeszcze mi się nie podoba - namawiania do jeżdżenia na długich. Przecież to ma być symulator, trzeba się starać, a nie oślepiać kierowców z naprzeciwka. :)" ---> A zauważyłeś, że napisałem "zasadniczo powinieneś używać świateł krótkich"? :) Prawda jest taka, że dają one kiepski zasięg. W związku z tym przy jechaniu 90 km/h w głębokiej nocy zalecam długie, które swoją drogą zgodnie z prawem możesz używać poza terenem zabudowanym w niedoświetlonych miejscach, więc w czym problem? :)

17.11.2012 07:47
😃
odpowiedz
Stra Moldas
94
Wujek Samo Stra

Psycho_Mantis -> W niczym, stąd uśmiechnięta ikonka - to nie jest z pretensjami przecież. :P Ja zawsze jadę na krótkich osobiście, tylko na przysłowiowych "zadupiach" włączam czasem długie.

Fajnie byłoby za to, gdyby kiedyś była możliwość poprawienia DAFa (oby :)). Za to według plotek w jednym z kolejnych patchów mają dojść następne licencje, więc nie wszystko stracone. :D

17.11.2012 10:26
odpowiedz
Psycho_Mantis
127

Stra Moldas ---> OK :) Co do licencji na etapie prac nad poradnikiem bardzo się tym interesowałem. Ktoś gdzieś pisał na temat tych negocjacji. Oczywiście do poradnika z grą nie mogłem wykorzystać modyfikacji, chociaż bardzo mnie to raziło. Na szczęście różnice w niektórych markach nie były duże tylko jednoliterkowe jak DAF czy IVECO. Fajnie by było gdyby docelowo, nie wiem, w miesiąc uporali się ze wszystkimi licencjami. Chociaż kto już chce mieć oryginalne (i np. prawdziwe nazwy w firm) skorzystał z modów.

17.11.2012 10:28
odpowiedz
jakubcjusz
93
Pretorianin

Nie wiem, czy nie przegapiłem, ale chyba brakuje informacji o tym jak różne opony wpływają na jazdę. (Czy one w ogóle wpływają na jazdę? ;) )

17.11.2012 19:05
😊
odpowiedz
Stra Moldas
94
Wujek Samo Stra

Psycho_Mantis -> Czytałem o tym na oficjalnej polskiej stronie ETS 2, polecam artykuły. :) Jest sporo, nie jest łatwo tych licencji zdobywać.

Sam też z modów nie korzystam, gram tak, jak dali mi możliwość twórcy - po prostu tak wolę od zawsze. :)

17.11.2012 21:00
odpowiedz
JediZipp
24
Pretorianin

Skoro o modach mowa: polecam mod zdejmujący ogranicznik prędkości, wtedy dopiero mocniejszy silnik ma kolosalne znaczenie, a prowadzenie rozpędzonego do 130 km/h TIR'a na krętej autostradzie to dopiero wyzwanie dla najlepszych (na zwykłych drogach rzadko jest okazja się tak rozpędzić) :) Wymaga to wprawdzie dużo większego wyczucia i jest nieraz ryzykowne (nierzadko ciągnik z towarem jedzie szybciej niż zwykłe osobówki), ale za to frajda jest nieporównywalnie lepsza, niż w przypadku ciągłego wleczenia się 90'tką :)

17.11.2012 21:25
odpowiedz
Cybersport General
51
Pretorianin

@JediZipp ---> Tylko, ze taka jazda 130 km/h nie ma nic wspolnego z rzeczywistoscia, bardziej przypomina arcade i jakiegos NFS-a:) Z kagancem na 90 km/h tez sie rozpedzic mozna, glownie z gorki i to nawet do 120 km/h. Nie raz da sie z tempomatem, a nie raz trzeba zastosowac trick i wrzucic luz:)

Przy ograniczeniu do 90 km/h moc silnika tez ma spore znaczenie - te co maja dobry moment obrotowy i ponad 700 KM znacznie szybciej sie rozpedzaja na plaskim czy tez pod gorke, slabszymi idzie to topornie (nie wspominajac o tych co maja ledwo ponad 300 KM), zupelnie jak w rzeczywistosci.

BTW Jak ktos zaczyna to kiedys nagralem material z wybranymi poradami teoretycznymi i praktycznymi, dla niektorych moze to byc ciekawe uzupelnienie dziela PsychoMantisa http://www.youtube.com/watch?v=n4o4StCgLDA :)

18.11.2012 16:07
👍
odpowiedz
kong123
104
Grzesław

Dobry poradnik.

18.11.2012 17:34
odpowiedz
Stra Moldas
94
Wujek Samo Stra

Roboty drogowe i ograniczenia nie są dynamiczne? Są narzucone odgórnie, zawsze w jednym miejscu?

18.11.2012 18:10
odpowiedz
kong123
104
Grzesław

Stra - z tego co zaobserwowałem właśnie tak jest... roboty drogowe spotykam cały czas w tych samych miejscach (to zwężenie w drodze do Czech, czy ten tunel przedstawiony na zdjęciu)

Co do poradnika to może jednak miałbym kilka sugestii, mianowicie:

Może niezbyt uważnie przejrzałem poradnik ale nie znalazłem informacji odnośnie możliwości wyglądania przez okno z kabiny. Przydaje się to mi. przy parkowaniu czy przy skręcaniu.

Za parkowanie jest zawsze tylko 45 PD - przy dłuższych trasach jest to praktycznie niezauważalna wartość chociaż czasami tyle właśnie brakuje do awansu ;)

Naczepy inaczej zachodzą w zależności od ich typu. Pomijam już może naczepy, którymi transportuje się np. węgiel - są na tyle krótkie, że raczej problemu z nimi być nie powinno. Ale takie tradycyjne, trzyosiowe naczepy, chłodnie i cysterny zachowują się inaczej niż np. takie, które służą do transportu koparek, wózków - czyli ogólnie takie, które koła mają umieszczone na samym końcu - są dłuższe i ciężej jest się nimi zmieścić na zakrętach czy skrzyżowaniach. Ale to już chyba bardzo szczegółowe informację - myślę, że kto ciągał takie ładunki będzie wiedział w czym jest różnica.

I to już tylko moje odczucie - nie wiem czy ktoś może to potwierdzić. Transportując tego typu ładunki --------->
(np. właśnie takie jak na screenie obok cysterny, kontenery czy ogólnie naczepy gdzie ładunek znajduje się na tyle naczepy) pojazd narażony jest bardziej na poślizgi i łatwiej takim czymś utracić kontrolę na zakrętach? Bo mi się to zdarzało przy takich ładunkach zatrważająco często...

W grze zasadniczo dostępnych jest siedem modeli ciężarówek, po jednym dla każdej z marek. To, że w salonie samochodów ciężarowych widzisz tyle modeli wynika to z modyfikacji. Tak naprawdę wszystkie te auta to ten sam samochód tylko z zamontowanymi innymi modyfikacjami.

Nie w przypadku Renault.

24.11.2012 18:42
odpowiedz
Damiandi Team
83

Te screeny to są chyba na jakimś tragicznym PC robione. U mnie na słabym HD6750 w 1280x1024 jest dużo ładniej. Taki duży portal o grach (i jego pracownicy) powinien mieć lepszy sprzęt :P

25.11.2012 18:43
😊
odpowiedz
Psycho_Mantis
127

kong123 --> Nic dodać, nic ująć :)

Damiandi Team ---> To nie PC, tylko laptop :) Detale były ustawione na średnie. Przy tworzeniu poradnika liczy się wydajność - im więcej klatek tym lepiej. Tam gdzie potrzebne były lepsze detale ustawiałem takie np. screeny deski rozdzielczej :)

23.03.2013 00:54
👍
odpowiedz
Tomasz44
7
Legionista

Jazda naszą ciężarówką dla nowych graczy stanowi spore wyzwanie ponieważ oni nie maja wyczucia ani reakcji i wystarczy chwila nieuwagi a to nastąpi zderzenie uszkodzenie towaru lub ciągnika siodłowego lub zjechanie z drogi zaś ci co grają w to od miesięcy lub tygodni już mają to opanowane w różnym stopniu od amatora po profesjonalnego kierowcę.Wyprzedzanie także nie należy do rzeczy trudnych ponieważ trzeba mieć dobrą prędkość ustawienie ciężarówki to znaczy na prostej drodze na zakręcie lub na wzniesieniu a może nawet na skrzyżowaniu w mieście do tego potrzebne są oba lusterka oraz dobry czas reakcji refleks i wyczucie pojazdu gdy to mamy nic ani także gra nie jest nam obca i zasuwamy jak prawdziwi kierowcy ciężarówek.Ja osobiście mam to opanowane praktycznie do perfekcji poza idealnym parkowaniem naczepy z tym jeszcze sie nieco motam ale mimo wszystko mam 63 poziom i dla mnie żaden typ drogi nie jest mi obcy ani straszny w ETS 2 zasuwam jak krasnoludki bez butów od startu do celu.Pozdrawiam serdecznie i życzę szerokości

17.07.2013 08:32
odpowiedz
Kambium
1
Junior

jak sie dobrze orientuje to nie ma takiego panstawa jak slask...

30.09.2013 12:10
odpowiedz
wariat82
1
Junior

cze a jak sie instaluje mody do gry jak ja nie mam folderu o nazwie mod

20.11.2013 21:39
odpowiedz
Striker18
1
Junior

polecam! grałem w 1 a teraz w 2 to bez porównania grafika itp

26.02.2014 14:13
odpowiedz
Wojtek2000
1
Junior

Jeszcze jeden błąd: W rozdziale Kierowca i podrozdziale doświadczenie tabelka ma nieco błędnie podane dane: Poziom 5 to już entuzjasta, 10 - utalentowany pracownik, 15 - zawodowiec itd.

28.08.2014 14:39
odpowiedz
witek00
1
Junior

fajna gra ale bardzo wymagajanca grafika

28.12.2014 19:32
odpowiedz
kopik25
1
Junior

gdzie znajde klucz produktu

20.02.2015 17:24
odpowiedz
Araneus357
35
Pretorianin

kopik25 --> W pudełku z grą.

28.07.2015 13:34
odpowiedz
The_Aeon_Illuminate
5
Junior

Ja mam uwagę do zakładki o modyfikacjach ciężarówek. Chodzi mi o obroty. Czy to nie jest, że im większy zakres (im niżej się zaczyna) tym lepiej? ;)

17.11.2017 13:49
😈
odpowiedz
ref18
1
Junior

Mogliby rozbudować trochę grę na przykład o proces naprawy poszczególnych części silnika. Wystarczyłaby mała konsultacja z jakimś profesjonalnym serwisem np z [link] i nawet jakiś mod maker mógłby coś ciekawego dodać :)

18.03.2018 18:24
odpowiedz
Tommy34
1
Junior

Dopiero co się zarejestrowałem tutaj i nie miałem możliwości przejrzenia całego poradnika. Obecnie mam już któreś podejście do tej gry: najpierw zaczynałem od ETS 1 a później zakupiłem EST 2 z dodatkiem Ekspansja Polska. Dopiero ostatnio zainwestowałem kilka zł w pozostałe DLS-y i na Steamie już gram. Wracając do gry, to jeszcze przed dodaniem rozszerzeń ale po najnowszej aktualizacji gry można było ujrzeć kilka niuansów, mianowicie poruszony już w jednym z komentarzy SellPlan oraz Kaarfor, gdzie w tej chwili można także pobierać naczepy z towarami a nie tylko dostarczać. Kolejne nowe wrażenia dotyczące samej jazdy z naczepami to naczepy z dodatków Heavy Cargo oraz Special Transport: naczepy ze skrętnymi kołami. Tutaj trzeba jeszcze więcej wyczucia ponieważ taka naczepa zupełnie inaczej zachowuje się podczas zakrętów i nie trzeba się aż tak mocno naddawać bo wtedy można przedobrzyć i zahaczyć naczepą o samochody na przeciwległym pasie bądź barierkę. Polecam również te dodatki i jazdę z takimi naczepami. Parkowanie nimi czasami potrafi doprowadzić do białej gorączki dla mniej wprawnych i mniej cierpliwych graczy.

10.07.2018 15:58
odpowiedz
Chrzanu92
1
Junior

Mam jedno pytanie. Czy zlecenia moga mi sie kiedys skonczyc czy zawsze bedzie ich mnostwo? Inaczej mowiac czy jak w miescie mam 20 roznych zlecen i bede bral zlecenia caly czas z tego miasta to bedzie ich coraz mniej czy bede sie aktualizowaly po kazdej trasie?

14.07.2018 12:11
odpowiedz
Krystek274
1
Junior

Cześć które volvo będzie lepsze na początek gry

Dodaj swój komentarz
Wszystkie Komentarze
Euro Truck Simulator 2 - screen - 2012-10-17 - 249498Euro Truck Simulator 2 - screen - 2012-10-17 - 249497Euro Truck Simulator 2 - screen - 2012-10-17 - 249496Euro Truck Simulator 2 - screen - 2012-10-17 - 249495Euro Truck Simulator 2 - screen - 2012-10-17 - 249494Euro Truck Simulator 2 - screen - 2012-10-17 - 249493Euro Truck Simulator 2 - screen - 2012-10-17 - 249492Euro Truck Simulator 2 - screen - 2012-10-17 - 249491Euro Truck Simulator 2 - screen - 2012-10-17 - 249490