Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Total War: SHOGUN 2 - poradnik do gry

Total War: SHOGUN 2 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Shimazu w Total War SHOGUN 2 | Klany poradnik Total War: SHOGUN 2

Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019

Shimazu rozpoczyna rozgrywkę na południu wyspy Kiusiu - w najbliższym sąsiedztwie czterech z sześciu punktów handlowych. Klan posiada bonusy dla jednostek samurajów z katanami i jest uważany za jeden z najlepszych klanów dla początkującego gracza.

Cechy frakcyjne

  1. Zmniejszony koszt werbunku i utrzymania samurajów z katanami
  2. Zwiększona lojalność wszystkich generałów
  3. Może werbować znakomitych bohaterów z katanami
  4. Może werbować znakomitych samurajów z katanami

Ich dodatkowym atutem jest posiadanie od początku rozgrywki jedną szkołę szermierzy - dzięki czemu możemy werbować już w pierwszej turze samurajów z katanami, jeszcze przed opracowaniem sztuki Bushido. Dodatkowo w ich startowej prowincji znajduje się kuźnia, dzięki której nasze werbowane jednostki otrzymają dodatkowe bonusy do ataku i obrony. W przypadku grania Shimazu nie trzeba też czekać na wydarzenie pozwalające na wzniesienie nabańskiego portu handlowego - możemy go wnieść od początku rozgrywki, jest dostępny na czwartym poziomie rozwoju portu.

Warunki zwycięstwa

1 - Shimazu w Total War SHOGUN 2 | Klany - Total War: SHOGUN 2 - poradnik do gry
  1. Podbij i utrzymaj prowincje: Bungo, Higo, Hyuga, Osumi, Satsuma, Kioto
  2. Zajmij określoną ilość prowincji: 25 (krótka kampania), 40 (długa kampania), 60 (władza nad światem)
  3. Osiągnij cel przed zakończeniem tury: zima 1580 (krótka kampania), zima 1600 (długa kampania oraz władza nad światem)

Początek rozgrywki

Podbój Kiusiu jest priorytetem w przypadku grania Shimazu. - Shimazu w Total War SHOGUN 2 | Klany - Total War: SHOGUN 2 - poradnik do gry
Podbój Kiusiu jest priorytetem w przypadku grania Shimazu.

W przypadku Shimazu jedyną właściwie ścieżką podboju jest marsz na północ i podbijanie kolejnych prowincji na wyspie Kiusiu. Dobrze jest szybko opracować sztuki Zen oraz istotę ducha, klany na tej wyspie często decydują się na przyjęcie chrześcijaństwa, zaś dla Otomo jest to startowa religia.

Zalecam też szybką rozbudowę portów i za pomocą statków kupieckich zajęcie punktów handlowych. Otrzymamy dzięki temu spory zastrzyk gotówki, aczkolwiek trzeba liczyć się z tym, że inne klany będą chciały nam odebrać to źródło dochodu, napadając na nasze floty kupieckie oraz szlaki handlowe, a także blokując porty.

Po zajęciu pierwszej wyspy możemy wkroczyć już na Honsiu i zmierzać w kierunku Kioto. W międzyczasie możemy też dokonać desantu na Sikoku i pozbyć się zagrożenia ze strony tamtejszych klanów.