Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Total War: SHOGUN 2 - poradnik do gry

Total War: SHOGUN 2 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Miasto w Total War SHOGUN 2 | Zarządzanie rodem poradnik Total War: SHOGUN 2

Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019

Tutaj znajdziemy budynki znajdujące się w obrębie stolicy naszej prowincji - Miasto w Total War SHOGUN 2 | Zarządzanie rodem - Total War: SHOGUN 2 - poradnik do gry

Tutaj znajdziemy budynki znajdujące się w obrębie stolicy naszej prowincji. Mogą one zostać uszkodzone w wyniku oblężenia, bądź działań wrogich agentów. Miasto składa się z zamku oraz parceli, na których możemy wybrać jaki budynek chcemy wnieść.

Pierwszy poziom zamku. - Miasto w Total War SHOGUN 2 | Zarządzanie rodem - Total War: SHOGUN 2 - poradnik do gry
Pierwszy poziom zamku.

Zamek jest kluczowym budynkiem każdej prowincji. Od jego poziomu zależy jak mocne są nasze fortyfikacje oraz ile i jakie jednostki stanowią jego garnizon. Dodatkowo wraz z jego rozbudową udostępniane są kolejne parcele pod budynki oraz zwiększa się liczba możliwych do werbunku w tym samym czasie jednostek. Należy pamiętać też, że powiększający się zamek zwiększa spożycie żywności w prowincji, należy więc pilnować, by przed rozbudową mieć odpowiednią nadwyżkę.

Pierwsze poziomy budynków yari, miecza i łuku. - Miasto w Total War SHOGUN 2 | Zarządzanie rodem - Total War: SHOGUN 2 - poradnik do gry
Pierwsze poziomy budynków yari, miecza i łuku.

Plac ćwiczeń, szkoła szermierzy oraz dojo łuczników to budynki wojskowe, które pozwalają nam werbować piesze jednostki samurajów walczących za pomocą broni białej oraz łuków.

Pierwszy poziom budynku oblężniczego. - Miasto w Total War SHOGUN 2 | Zarządzanie rodem - Total War: SHOGUN 2 - poradnik do gry
Pierwszy poziom budynku oblężniczego.

W warsztacie machin oblężniczych możemy werbować jednostki posługujące się bronią prochową, a także oczywiście machiny oblężnicze.

Pierwszy poziom budynku jazdy. - Miasto w Total War SHOGUN 2 | Zarządzanie rodem - Total War: SHOGUN 2 - poradnik do gry
Pierwszy poziom budynku jazdy.

Stajnie umożliwiają nam werbunek jednostek kawalerii. Jednak by móc rekrutować coś więcej niż tylko podstawowy oddział lekkiej jazdy, to, oprócz rozbudowy, należy w tej samej prowincji wznieść jeden budynków wojskowych, zależnie od tego jakie jednostki jazdy chcemy werbować (jazda z bronią palną jest dostępna tylko dla klanów Tokugawa oraz Otomo).

Pierwszy poziom budynku wzmocnień. - Miasto w Total War SHOGUN 2 | Zarządzanie rodem - Total War: SHOGUN 2 - poradnik do gry
Pierwszy poziom budynku wzmocnień.

Obóz, zależnie od specjalizacji mu nadanej, daje naszej armii różne bonusy. Jako, że każdy budynek w prowincji może być wybudowany tylko raz, to nie możemy postawić dwóch obozów z różnymi specjalizacjami - warto o tym pamiętać.

Pierwszy poziom budynku ninja. - Miasto w Total War SHOGUN 2 | Zarządzanie rodem - Total War: SHOGUN 2 - poradnik do gry
Pierwszy poziom budynku ninja.

Spelunka zwiększa nam zamożność i zadowolenie prowincji, a co ważniejsze - pozwala na werbunek ninja - jednego z agentów. Na późniejszym poziomie rozwoju dostajemy możliwość werbunku jednostki ninja kisho, a na ostatnim - kolejnego agenta w postaci gejszy. Najbardziej opłacalne jest wniesienie jej w prowincjach ze specjalnością ninja.

Pierwszy poziom budynku handlowego. - Miasto w Total War SHOGUN 2 | Zarządzanie rodem - Total War: SHOGUN 2 - poradnik do gry
Pierwszy poziom budynku handlowego.

Targi zwiększają nam zamożność oraz rozwój prowincji. Umożliwiają też werbunek agenta - metsuke. Opłaca się je wnosić właściwie wszędzie, jednak na dodatkowe bonusy możemy liczyć wnosząc je w prowincjach ze specjalnością tradycje filozoficzne.

Pierwszy poziom budynku buddyjskiego. - Miasto w Total War SHOGUN 2 | Zarządzanie rodem - Total War: SHOGUN 2 - poradnik do gry
Pierwszy poziom budynku buddyjskiego.

Świątynie buddyjskie wpływają na zadowolenie oraz nawracają miejscową ludność na buddyzm. Przyspieszają opracowywanie sztuk Chi oraz umożliwiają werbunek mnicha. Dodatkowo na dalszym etapie rozwoju pozwala na werbunek mnichów-wojowników jeśli zbudujemy i rozbudujemy dodatkowo plac ćwiczeń lub dojo łuczników. Najbardziej opłaca się je wnosić z prowincjach ze specjalnością święta ziemia.

Pierwszy poziom budynku Ikko. - Miasto w Total War SHOGUN 2 | Zarządzanie rodem - Total War: SHOGUN 2 - poradnik do gry
Pierwszy poziom budynku Ikko.

Świątynia Jodo Shinshu odpowiednik świątyni buddyjskiej w przypadku gry klanem Ikko Ikki. Pozwala na rekrutację mnicha, a po wybudowaniu rozbudowanego na odpowiedni poziom placu ćwiczeń, stajni, dojo łuczników lub warsztatu machin oblężniczych daje dostęp do jednostek mnichów-wojowników.

Pierwszy poziom budynku chrześcijańskiego. - Miasto w Total War SHOGUN 2 | Zarządzanie rodem - Total War: SHOGUN 2 - poradnik do gry
Pierwszy poziom budynku chrześcijańskiego.

Kaplica jest dostępna w przypadku przyjęcia przez nasz klan chrześcijaństwa (dla klanu Otomo jest to startowa religia). Umożliwia werbunek misjonarzy, nawraca okoliczną ludność na chrześcijaństwo, a także daje większy bonus do opracowywania sztuk Chi niż świątynia buddyjska i zwiększa rozwój miasta. Przy drugiej ścieżce rozwoju dodatkowo wydłuża czas jaki nasza stolica prowincji może być po oblężeniem przy mniejszym bonusie do sztuk i rozwoju.

Uwaga, każdy budynek pozwalający na werbunek agenta i każdy jego poziom zwiększają limit werbunku danego agenta o 1 (maksymalny limit to pięciu agentów danego typu).

Wydzierżawiona ziemia - tego budynku lepiej nie stawiać. - Miasto w Total War SHOGUN 2 | Zarządzanie rodem - Total War: SHOGUN 2 - poradnik do gry
Wydzierżawiona ziemia - tego budynku lepiej nie stawiać.

Wydzierżawiona ziemia również jest dostępna przy graniu klanem chrześcijańskim. Sprzedajemy tutaj ziemię Portugalczykom, za co otrzymuje jednorazowy zastrzyk gotówki, ale honor naszego daimyo zmniejsza się o 1. Odradzam robienie tego, wydzierżawiona ziemia zajmuje nam jedną parcelę w prowincji, nie można jej zniszczyć (gdy inna frakcja zajmie prowincję z wydzierżawioną ziemią także nie może jej usunąć) i nie daje żadnych korzyści oprócz wspomnianego zastrzyku gotówki, który lepiej sobie zapewnić poprzez budowę czegoś zwiększającego zamożność.