Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

The Whispered World - poradnik do gry

The Whispered World - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Rozdział drugi - Przebudzenie Kalidy (1) poradnik The Whispered World

Ostatnia aktualizacja: 11 września 2019

Rozdział drugi - Przebudzenie Kalidy

Zasięgnij języka

Po wylądowaniu na wyspie i rozmowie z mnichem wiesz już, że skontaktowanie się z Kalidą nie będzie prostą sprawą. Najpierw bowiem trzeba ją przebudzić, a by dowiedzieć się, jak to uczynić - dobrze zasięgnąć języka. Ponieważ mnich odszedł, pozostawiając Sadwicka z mnóstwem pytań, maszeruj jego tropem, czyli w prawo. Na drodze będziesz cały czas natykać się na palące się świece - można je zdmuchiwać (ikonka ust), ale na razie nie ma to większego sensu - po jakimś czasie świece i tak zostaną zapalone ponownie.

1 - Rozdział drugi - Przebudzenie Kalidy (1) - The Whispered World - poradnik do gry
Przejdź przez most, w stronę widocznej na górze wioski, gdzie wespnij się po schodkach (zwracając po drodze uwagę na dzwon bez sznura) prawie na sam szczyt - Rozdział drugi - Przebudzenie Kalidy (1) - The Whispered World - poradnik do gry

Przejdź przez most, w stronę widocznej na górze wioski, gdzie wespnij się po schodkach (zwracając po drodze uwagę na dzwon bez sznura) prawie na sam szczyt. Jest tam kilka chatek - ta nad dzwonem jest zamknięta i na razie nie możesz się do niej dostać. Powyżej, tuż nad nią, znajduje się kolejna chata - wejdź do jej wnętrza i porozmawiaj z mężczyzną o imieniu Bando. Dowiesz się wielu istotnych rzeczy. Przede wszystkim, że Ruben - władca wioski i właściciel znajdującej się w niej fabryki - obsesyjnie boi się przebudzenia Kalidy, toteż po wyprodukowaniu 10 tysięcy pereł zamknął zakład, by nie robić więcej hałasu. Jest na tym punkcie bardzo przeczulony - dlatego nie można już dzwonić dzwonem czy dąć w róg przeciwmgielny w Domu Zawodzenia (zamknięta chatka nad dzwonem).

Po skończonej rozmowie przejdź do pomieszczenia po prawej. Obejrzyj znajdujący się tam mechanizm i zamknięte drzwi. Wróć do izby, w której siedzi Bando, i wypytaj go o to. Dowiesz się, że drzwi prowadzą na drugą stronę wyspy, ale zawiadujący nimi mechanizm jest zepsuty.

2 - Rozdział drugi - Przebudzenie Kalidy (1) - The Whispered World - poradnik do gry
Po wyjściu z chatki Bando wespnij się kamienistą ścieżką do nieco wyżej usytuowanej chaty po prawej - Rozdział drugi - Przebudzenie Kalidy (1) - The Whispered World - poradnik do gry

Po wyjściu z chatki Bando wespnij się kamienistą ścieżką do nieco wyżej usytuowanej chaty po prawej. Wejdź do środka (da się słyszeć charakterystyczny dźwięk dzwonka, który budzi gospodarza za każdym razem, gdy ktoś wchodzi do jego domu) i tym razem pogawędź miło z aroganckim Rubenem. Zbierzesz kolejne ważne informacje, np. że Ruben cały czas śpi (o ile ktoś go nie obudzi, rzecz jasna), niestety, przy biurku, bo jego łóżko okropnie skrzypi, oraz że spotkany przy brzegu mnich Mulachei mieszka w drugiej części wioski i to on zapala świece, które odstraszają Yaki, ptaki robiące za dużo hałasu i przeszkadzające Rubenowi w spaniu. Przekonasz się też, że nie ma szans, by wejść na górę domku (kursor po prawej), bo niesympatyczny właściciel wyspy stanowczo tego zabrania. Opuść więc chatkę.

Napraw dzwon

3 - Rozdział drugi - Przebudzenie Kalidy (1) - The Whispered World - poradnik do gry
4 - Rozdział drugi - Przebudzenie Kalidy (1) - The Whispered World - poradnik do gry
5 - Rozdział drugi - Przebudzenie Kalidy (1) - The Whispered World - poradnik do gry
Nie ulega wątpliwości, że skoro Sadwick chce przebudzić Kalidę, musi - ignorując wolę Rubena - narobić możliwie dużo hałasu - Rozdział drugi - Przebudzenie Kalidy (1) - The Whispered World - poradnik do gry

Nie ulega wątpliwości, że skoro Sadwick chce przebudzić Kalidę, musi - ignorując wolę Rubena - narobić możliwie dużo hałasu. Na przykład uruchomić wybrakowany, pozbawiony sznurka dzwon. Jeśli uważnie rozejrzałeś się tuż przy wejściu na most, zauważyłeś tam na pewno luźniejszy kawałek liny. Można by go odciąć, ale potrzeba do tego ostrego narzędzia. Po takowe udaj się do fabryki, to pomieszczenie na prawo od Domu Zawodzenia, do którego prowadzi dróżka skryta za dość wysokim kamiennym murem.

Wewnątrz znajdziesz leżący na ziemi ostry krzemień, który idealnie nadaje się do odcięcia kawałka sznurka z liny przy moście. Jednak samego sznurka nie sposób podpiąć do dzwonu. Potrzebujesz czegoś jeszcze, a tym czymś jest jest zagięty ząb, który wyrwij z mordy zwierzęcia robiącego za dywan w chatce Bando.

6 - Rozdział drugi - Przebudzenie Kalidy (1) - The Whispered World - poradnik do gry
Otrzymasz w ten sposób całkiem zgrabny hak, który połącz ze sznurkiem, po czym zaczep całość o dzwon - Rozdział drugi - Przebudzenie Kalidy (1) - The Whispered World - poradnik do gry

Otrzymasz w ten sposób całkiem zgrabny hak, który połącz ze sznurkiem, po czym zaczep całość o dzwon. I oczywiście pociągnij za sznurek. W efekcie tegoż działania Bando zostanie wezwany przez Rubena.

Dostań się do Domu Zawodzenia i zadmij w róg

Ponieważ samo zadzwonienie to najwyraźniej za mały hałas, by obudzić Kalidę, warto może spróbować zadąć w róg przeciwmgielny, znajdujący się w Domu Zawodzenia - niestety - pomieszczenie to jest zamknięte. Potrzebny klucz wisi na oknie w chatce Bando - jednak Ruben kazał go pilnować i posłuszny sługa nie da go tknąć, dopóki siedzi w swojej chatce. Musisz więc sprawić, by choć na chwilę ją opuścił. Tego właśnie udało Ci się dokonać, dzwoniąc dzwonem - chatka Bambo będzie przez jakiś czas pusta, bo nieszczęsny sługa z winy Sadwicka wylądował na dywaniku u szefa.

7 - Rozdział drugi - Przebudzenie Kalidy (1) - The Whispered World - poradnik do gry
8 - Rozdział drugi - Przebudzenie Kalidy (1) - The Whispered World - poradnik do gry
9 - Rozdział drugi - Przebudzenie Kalidy (1) - The Whispered World - poradnik do gry

Biegnij więc tam i skradnij wiszący na oknie klucz - Rozdział drugi - Przebudzenie Kalidy (1) - The Whispered World - poradnik do gry

Biegnij więc tam i skradnij wiszący na oknie klucz. Otwórz nim drzwi w Domu Zawodzenia (chatka poniżej domku Bando) i wejdź do środka.

Oczywiście spróbuj zadąć w róg (ikonka ust) - okaże się, że jest czymś zatkany. Do jego przetkania wykorzystaj pękatą postać Spota - w ten sposób Sadwickowi uda się odnaleźć pantalony dziadka, niestety wylądują one na prowadzącym do fabryki murku.

Odzyskaj pantalony

10 - Rozdział drugi - Przebudzenie Kalidy (1) - The Whispered World - poradnik do gry
11 - Rozdział drugi - Przebudzenie Kalidy (1) - The Whispered World - poradnik do gry
12 - Rozdział drugi - Przebudzenie Kalidy (1) - The Whispered World - poradnik do gry
Potrzebujesz czegoś, by dosięgnąć do zaczepionych pod murem pantalonów - Rozdział drugi - Przebudzenie Kalidy (1) - The Whispered World - poradnik do gry

Potrzebujesz czegoś, by dosięgnąć do zaczepionych pod murem pantalonów. Ponieważ Bando ponownie został wezwany przez Rubena z powodu hałasu, jaki przed chwilą spowodował Sadwick, udaj się do jego pustej chatki. Zamknij drzwi, a po lewej u dołu da się dostrzec mysia nora. Spróbuj wsadzić tam rękę. W dziurze pojawi się dwoje świecących oczek - teraz musisz zachęcić mysz, by wyszła. Wykorzystaj do tego leżącą na stołku śmierdzącą skarpetę Rubena, którą podstaw pod mysią norkę, po czym capnij mysz, kiedy ta zachęcona zapachem wylezie z dziury i zajmie się skarpetą.

13 - Rozdział drugi - Przebudzenie Kalidy (1) - The Whispered World - poradnik do gry
Otwórz drzwi i wędruj w miejsce, gdzie pod murkiem dyndają pantalony, na których użyj myszy jako specyficznego bungee - Rozdział drugi - Przebudzenie Kalidy (1) - The Whispered World - poradnik do gry

Otwórz drzwi i wędruj w miejsce, gdzie pod murkiem dyndają pantalony, na których użyj myszy jako specyficznego bungee.