Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

The Whispered World - poradnik do gry

The Whispered World - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Rozdział czwarty - Korona (3) poradnik The Whispered World

Ostatnia aktualizacja: 11 września 2019

Stwórz błękit królewski i dostań się do lochu

1 - Rozdział czwarty - Korona (3) - The Whispered World - poradnik do gry
Uzyskany z mieszalnika kolor jest za ciemny, by można było zafarbować nim brakujący element mozaiki - Rozdział czwarty - Korona (3) - The Whispered World - poradnik do gry

Uzyskany z mieszalnika kolor jest za ciemny, by można było zafarbować nim brakujący element mozaiki. Musisz go zatem nieco rozjaśnić. Przyda się do tego kreda, którą (jeśli jeszcze jej nie masz) znajdziesz w wieży astronoma, w lewym dolnym rogu wiszącej na ścianie (po prawej, pomiędzy oknami) tablicy z wyrysowanymi na niej kółkami.

Z kolei w wieży alchemika, w stojącej przy drzwiach komodzie (otwórz ją) schowany jest moździerz z tłuczkiem. Rozgnieć w nim kredę - tak uzyskany kredowy proszek potrzebujesz jeszcze rozpuścić w wodzie. Niestety studnia na zamkowym dziedzińcu jest nieczynna - brak jej korbki.

2 - Rozdział czwarty - Korona (3) - The Whispered World - poradnik do gry
Ta (jeśli jeszcze jej nie masz) leży w wieży astronoma na posadzce tuż przy systemie planetarnym - Rozdział czwarty - Korona (3) - The Whispered World - poradnik do gry

Ta (jeśli jeszcze jej nie masz) leży w wieży astronoma na posadzce tuż przy systemie planetarnym. Zainstaluj ją na studni, a Sadwick wyciągnie wiadro wody. Zabierz je (klaun automatycznie weźmie też z powrotem korbkę).

Przesyp kredowy proszek z moździerza do wiadra z wodą. Następnie tak otrzymaną białą farbę połącz z niebieską w butelce. W ten sposób Sadwickowi uda się wreszcie stworzyć królewski błękit, którym potraktuj wydostany z podłogi w sali tronowej element układanki.

3 - Rozdział czwarty - Korona (3) - The Whispered World - poradnik do gry
Maszeruj tam i w mozaice na ścianie zainstaluj brakującą część - Rozdział czwarty - Korona (3) - The Whispered World - poradnik do gry

Maszeruj tam i w mozaice na ścianie zainstaluj brakującą część. Ułożenie całej mozaiki spowoduje otwarcie drzwi do lochu (na lewo od tronu).

Zdobądź oliwki

4 - Rozdział czwarty - Korona (3) - The Whispered World - poradnik do gry
Znalazłszy się w lochu, zwróć uwagę na zaglądające przez okno gałązki drzewka oliwnego - Rozdział czwarty - Korona (3) - The Whispered World - poradnik do gry

Znalazłszy się w lochu, zwróć uwagę na zaglądające przez okno gałązki drzewka oliwnego. Gdyby udało Ci się jakoś do nich dobrać, Sadwick zyskałby oliwki do wyrobu oliwy, niezbędnej do naoliwienia mechanizmu systemu planetarnego.

By zdobyć oliwki, potrzebujesz ornamentu księżycowego, który (jeśli jeszcze go nie masz) wyciągnij z podestu systemu planetarnego (na prawo od schodków) w wieży astronoma. Jest on bardzo ostry, ma kształt sierpa i wykorzystasz go do ścięcia gałązek.

5 - Rozdział czwarty - Korona (3) - The Whispered World - poradnik do gry
Musisz tylko odpowiednio go umocować, zatem zainteresuj się w lochu szkieletem w kulistej klatce - Rozdział czwarty - Korona (3) - The Whispered World - poradnik do gry

Musisz tylko odpowiednio go umocować, zatem zainteresuj się w lochu szkieletem w kulistej klatce. Jego ręka zwisa z lewej strony poza klatką i stanowi istotny element planu pozyskania oliwek. Odłącz od niej zatem kościaną dłoń i w jej miejsce zainstaluj wspomniany ostry półksiężyc.

6 - Rozdział czwarty - Korona (3) - The Whispered World - poradnik do gry
Teraz potrzebne będą pantalony posłańca, które po pamiętnej akcji Spota z balonem wylądowały na krzaku przed zamkową bramą - Rozdział czwarty - Korona (3) - The Whispered World - poradnik do gry

Teraz potrzebne będą pantalony posłańca, które po pamiętnej akcji Spota z "balonem" wylądowały na krzaku przed zamkową bramą. Zabierz je zatem stamtąd (jeśli jeszcze ich nie masz) i zawieś na haku wieńczącym zwisający w lochu łańcuch (po prawej).

7 - Rozdział czwarty - Korona (3) - The Whispered World - poradnik do gry
8 - Rozdział czwarty - Korona (3) - The Whispered World - poradnik do gry
9 - Rozdział czwarty - Korona (3) - The Whispered World - poradnik do gry
Do tychże pantalonów na haku wsadź Spota w normalnej postaci - Rozdział czwarty - Korona (3) - The Whispered World - poradnik do gry

Do tychże pantalonów na haku wsadź Spota w normalnej postaci. Sam natomiast wejdź do pustej klatki obok. Teraz zmień postać Spota na kulistą. Spowoduje to podjechanie klatki przy oknie w górę i ścięcie gałązek oliwki. Opuść swoją klatkę (kliknij podłogę przed nią), a następnie oswobodź Spota, wyjmując go (ikonka ręki) z pantalonów. Oczywiście zabierz oliwki z podłogi.

Wydestyluj oliwę

10 - Rozdział czwarty - Korona (3) - The Whispered World - poradnik do gry
Urządzenie do destylacji oliwy z oliwek mieści się w wieży alchemika - Rozdział czwarty - Korona (3) - The Whispered World - poradnik do gry

Urządzenie do destylacji oliwy z oliwek mieści się w wieży alchemika. Udaj się tam zatem i wrzuć oliwki do szklanej banki po prawej. Teraz trzeba rozpalić pod nią ogień, co uczyń przy pomocy ogniowego Spota.

Natychmiast okaże się, że w systemie rur na ścianie obok jest awaria i to niejedna - Rozdział czwarty - Korona (3) - The Whispered World - poradnik do gry

Natychmiast okaże się, że w systemie rur na ścianie obok jest awaria i to niejedna. Na trasie, którą destylat płynie ze szklanej bańki do stojącej na oknie butelki, są przerwy w dostawie z powodu źle połączonych bądź uszkodzonych rur. Musisz - tradycyjnie klikając na rurach kursorem w kształcie zaciśniętej dłoni - zmienić ich ustawienie tak, by stworzyć nieprzerwane połączenie (omijające popsute fragmenty) dla pary, która skropli się do butelki. Do dyspozycji masz dwa korki (zaznaczone na obrazku żółtym X), które wetknięte są w rury i które możesz z nich wyjąć i odłożyć na komodę (ewentualnie, jeśli klikniesz zakorkowany fragment rury, chcąc go obrócić, korek wyląduje na komodzie automatycznie), by potem kolejno wziąć je stamtąd i zatkać nimi przeszkadzające w prawidłowym działaniu destylatora ujścia pary w rurach (wyjątkowo przy klikaniu korkiem na otworze w rurze nie powinien wyświetlać się napis "rura"). Słowem - masz stworzyć takie połączenie rur, by z żadnego ich miejsca nie wydostawała się para - dlatego łatwiej poradzić sobie z tą zagadką, kiedy urządzenie ma co destylować i widać parę, niż "na sucho", zanim Sadwick wrzuci oliwki do banki. Prawidłowe rozwiązanie zagadki (jedno z kilku) na fotce poniżej.

11 - Rozdział czwarty - Korona (3) - The Whispered World - poradnik do gry