Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

The Whispered World - poradnik do gry

The Whispered World - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Rozdział czwarty - Korona (2) poradnik The Whispered World

Ostatnia aktualizacja: 11 września 2019

Porozum się z astronomem

1 - Rozdział czwarty - Korona (2) - The Whispered World - poradnik do gry
Na szczycie wieży stoi astronom, jednak odzywa się on w jakimś dziwnym, poplątanym języku - Rozdział czwarty - Korona (2) - The Whispered World - poradnik do gry

Na szczycie wieży stoi astronom, jednak odzywa się on w jakimś dziwnym, poplątanym języku. Jeśli chcesz się z nim dogadać (a wypadałoby), musisz uporządkować tomy encyklopedii na regale po lewej. Podejdź więc tam i przyjrzyj im się. Pojawi się znany już kursor zaciskającej się dłoni, którym łap tomy na trzeciej półce od góry i ustawiaj je w kolejności alfabetycznej - jako pierwszy A do Ę, drugi - F do Ł, trzeci - M do S i ostatni - Ś do Ż. Trzymając w ręce dany tom, kliknij nim na tomie, który stoi na jego miejscu lub na pustym miejscu, jeśli akurat tam powinien on stać. To wystarczy, by móc porozmawiać z astronomem na wszystkie tematy. Dowiesz się, że system planetarny jest zepsuty.

Dostań się do królewskiej skrytki

2 - Rozdział czwarty - Korona (2) - The Whispered World - poradnik do gry
Jak zapewne już zauważyłeś, przy królewskim tronie w sali tronowej znajduje się zamknięta skrytka - Rozdział czwarty - Korona (2) - The Whispered World - poradnik do gry

Jak zapewne już zauważyłeś, przy królewskim tronie w sali tronowej znajduje się zamknięta skrytka. Klucz do niej odnajdziesz właśnie w wieży astronoma - wisi on na kolumnie na prawo od drzwi wejściowych. Oczywiście zabierz go i maszeruj do sali tronowej, gdzie otwórz nim skrytkę przy tronie. Zajrzyj do niej, a znajdziesz: piłę, łom i obcęgi. Słowem tajna skrytka jest po prostu królewskim pudełkiem z narzędziami.

Odtwórz królewski herb

W sali tronowej znajdują się też zamknięte drzwi do lochu. Do ich otwarcia niezbędne jest odtworzenie królewskiego herbu na tarczy, która wisi na ścianie pod arkadami (przy czym, zanim to nastąpi, Sadwicka czeka jeszcze wykonanie szeregu niezbędnych czynności).

3 - Rozdział czwarty - Korona (2) - The Whispered World - poradnik do gry
Zainteresuj się więc ową mozaiką na ścianie - Rozdział czwarty - Korona (2) - The Whispered World - poradnik do gry

Zainteresuj się więc ową mozaiką na ścianie. To układanka z królewskimi insygniami, w której brakuje jednego elementu. Podpowiedzią do jej ułożenia jest zwisający z balkonu na zewnątrz zamku proporzec. Klikając elementy układanki, powodujesz ich przesunięcie w puste miejsce. Fragmentów z lewej strony nie da się przenieść na prawą i odwrotnie. Obie strony są w stosunku do siebie lustrzanymi odbiciami. Prawidłowo ułożony herb na fotce poniżej.

4 - Rozdział czwarty - Korona (2) - The Whispered World - poradnik do gry
5 - Rozdział czwarty - Korona (2) - The Whispered World - poradnik do gry
Teraz przyjrzyj się mozaice na podłodze, nieopodal tronu - Rozdział czwarty - Korona (2) - The Whispered World - poradnik do gry

Teraz przyjrzyj się mozaice na podłodze, nieopodal tronu. Jest położona niedbale, co oznacza, że można by wyjąć ten kawałek posadzki. Użyj do tego łomu. W ten sposób pozyskasz element mozaiki.

Oczywiście spróbuj dopasować go do mozaiki na ścianie (w zbliżeniu). Wetknij go w powstałą z powodu braku elementu szczelinę - przekonasz się, że wyciągnięty z posadzki fragment pasuje idealnie, jednak powinien mieć ten sam odcień błękitu (królewski) co reszta tarczy herbowej. Na razie więc wyjmij go z niej - musisz go bowiem zafarbować.

Dostań się do wieży alchemika

6 - Rozdział czwarty - Korona (2) - The Whispered World - poradnik do gry
Wieża alchemika mieści się na lewo od wejścia na zamkowy dziedziniec, ale jej drzwi są oczywiście zamknięte - Rozdział czwarty - Korona (2) - The Whispered World - poradnik do gry

Wieża alchemika mieści się na lewo od wejścia na zamkowy dziedziniec, ale jej drzwi są oczywiście zamknięte. Brakuje im kołatki - na szczęście takową znajdziesz w wieży astronoma - wisi z boku regału z encyklopediami. Zabierz ją i zainstaluj w drzwiach wieży alchemika, a będziesz mógł dostać się do środka.

Wytwórz niebieską farbę

7 - Rozdział czwarty - Korona (2) - The Whispered World - poradnik do gry
Jak widzisz, w wieży alchemika znajduje się mieszalnik farb (po lewej), z pomocą którego masz wytworzyć niebieską farbę - Rozdział czwarty - Korona (2) - The Whispered World - poradnik do gry

Jak widzisz, w wieży alchemika znajduje się mieszalnik farb (po lewej), z pomocą którego masz wytworzyć niebieską farbę. Na początek zabierz ze stojącej przy drzwiach komody pustą butelkę i podstaw ją pod kurek mieszalnika (kliknij nią na jego dolnym zbiorniku). Pojawi się pozwalający manipulować zaworkami zbiorniczków kursor w kształcie zaciśniętej pięści.

W mieszalniku znajduje się 9 zbiorniczków z różnymi kolorami, które ostatecznie spływają do dolnego większego zbiornika. Mieszanie kolorów polega na zakręcaniu (-) lub odkręcaniu (+) wypływu farby z danego zbiorniczka. Klikając na zaworki pod zbiorniczkami, powodujesz ich otwarcie (zielony zaworek z plusem) lub zamknięcie (czerwony zaworek z minusem).

Cała zagadka byłaby banalnie prosta, gdyby nie prawy zbiorniczek z farbą pomarańczową (nazwy kolorów widoczne są po najechaniu na dany zbiornik) w drugim rzędzie od góry. Ma on bowiem niedziałający zaworek i nie można zamknąć wypływu tej farby. W przeciwnym wypadku wystarczyłoby zakręcić zaworki we wszystkich bocznych zbiorniczkach (oprócz górnego z niebieską farbą po lewej) oraz w górnym środkowym - i niebieski barwnik swobodnie spłynąłby do dolnego zbiornika. Niestety - nie ma tak prosto, w związku z czym musisz osiągnąć niebieski barwnik drogą mieszania kolorów.

Na początek warto pobawić się zaworkami, zamykając przepływ jednych kolorów, a otwierając drugich, by sprawdzić, jakie efekty przynoszą połączenia różnych barw. Istotne w owym mieszaniu jest też to, ile porcji danego koloru (z ilu zbiorniczków) spływa do dolnego zbiornika.

By skomponować niebieski barwnik trzeba:

  • zmieszać kolor niebieski z żółtym w górnym rzędzie (zaworki tych zbiorniczków powinny być ustawione na plus, a fioletowego po prawej na minus);
  • w środkowym zbiorniku w środkowym rzędzie otrzymasz w ten sposób kolor zielony (zaworki wszystkich trzech zbiorniczków w tym rzędzie mają być ustawione na plus);
  • ze zmieszania kolorów fioletowego, zielonego i pomarańczowego w środkowym zbiorniczku dolnego rzędu powstanie kolor biały;
  • kiedy zamkniesz wypływ barwnika czerwonego z lewego dolnego zbiorniczka (zaworek na minus), ze zmieszania białego i fioletowego koloru ze zbiorniczków w tym samym rzędzie (ich zaworki muszą być ustawione na plus) w większym zbiorniku na samym dole mieszalnika otrzymasz kolor niebieski.

Prawidłowe rozwiązanie zagadki na fotce poniżej.

Uzyskawszy niebieską farbkę, odkręć kurek dolnego dużego zbiornika (kursor w kształcie zaciśniętej pięści), a spłynie ona do podstawionej butelki - Rozdział czwarty - Korona (2) - The Whispered World - poradnik do gry

Uzyskawszy niebieską farbkę, odkręć kurek dolnego dużego zbiornika (kursor w kształcie zaciśniętej pięści), a spłynie ona do podstawionej butelki. Oczywiście zabierz ową butelkę - wprawdzie nie jest to dokładnie taki odcień, o jaki chodzi, ale z mieszalnika nie da się już uzyskać nic lepszego.