Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

The Whispered World - poradnik do gry

The Whispered World - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Rozdział czwarty - Korona (5) poradnik The Whispered World

Ostatnia aktualizacja: 11 września 2019

Napraw system planetarny i uruchom fontannę

1 - Rozdział czwarty - Korona (5) - The Whispered World - poradnik do gry
By naprawić mechanizm systemu planetarnego, nie wystarczy samo ulokowanie w nim Szepczącego Kamienia, choć oczywiście uczyń to - Rozdział czwarty - Korona (5) - The Whispered World - poradnik do gry

By naprawić mechanizm systemu planetarnego, nie wystarczy samo ulokowanie w nim Szepczącego Kamienia, choć oczywiście uczyń to. Jednak istotniejszą częścią tego zadania jest ułożenie 5 planet we właściwym porządku.

Jest on zaprezentowany na rysunku na tablicy, przedstawiającym schemat układu planetarnego, z którego wprawdzie nie wynika, która planeta jest która, ale widać, że różnią się one wielkością. Kiedy przyjrzysz się tablicy, astronom wymieni wszystkie planety: Avrius, Pornitus, Vernicus, Silentia i Frobble. Niestety, nie w takiej kolejności, w jakiej są narysowane.

2 - Rozdział czwarty - Korona (5) - The Whispered World - poradnik do gry
Więcej danych znajdziesz na regale z encyklopediami - Rozdział czwarty - Korona (5) - The Whispered World - poradnik do gry

Więcej danych znajdziesz na regale z encyklopediami. Kliknij stojący na górnej półce tom astronomiczny, a dowiesz się, że:

  • Vernicus jest większy niż Frobble, ale mniejszy niż Avrius;
  • Środkową planetą jest Pornitus i jest ona największa;
  • Licząc od słońca, planety robią się coraz większe, a za Pornitusem coraz mniejsze;
  • Silentia jest drugą planetą układu, ale nie drugą najmniejszą;
  • Frobble leży obok drugiej co do wielkości planety, która jest o jedną pozycję bliżej słońca.

Na postawie tych informacji trzeba przypisać nazwy planet do ich rozmiarów. A zatem:

Pornitus jest największy i umieszczony centralnie, jest więc trzecią planetą układu.

Frobble musi być ostatnią, skoro leży obok drugiej co do wielkości, a ta znajduje się bliżej słońca niż on, zatem musi być od niej mniejszy, bowiem planety za Pornitusem są coraz mniejsze. Ową planetą nie jest na pewno Silentia, która jest drugą planetą układu a nie czwartą. Nie jest nią też Vernicus, bo jest on mniejszy od Avriusa, a jako drugi co do wielkości byłby mniejszy tylko od Pornitusa.

A zatem czwartą planetą układui drugą co do wielkości jest Avrius.

Frobble jest piątą planetą, Silentia drugą, zatem Vernicus musi być pierwszą - teraz trzeba tylko ustalić ich wielkość. Silentia nie jest druga od końca co do wielkości, nie może być też najmniejszą planetą jako druga w układzie (bo planety przed Pornitusem są coraz większe).

Zatem Silentia jest trzecią planetą pod względem rozmiaru.

Teraz jest już prosto, bo z encyklopedii wiadomo, że Vernicus jest większy niż Frobble, zatem ten ostatni musi być najmniejszą planetą układu.

Reasumując: największą planetą jest Pornitus, drugą co do wielkości - Avrius, trzecią - Silentia, czwartą - Vernicus i piątą - Frobble.

Skoro już to wiadomo, można przypisać nazwy planet do rysunku na tablicy. A zatem na godzinie 6 narysowany jest Pornitus (największy), po lewej (od góry) Avrius (drugi pod względem rozmiaru) i Vernicus (czwarty co do wielkości), po prawej (od góry) Frobble (najmniejszy) i Silentia (trzecia pod względem rozmiaru).

Teraz - ponieważ w mechanizmie planetarnym są one tej samej wielkości, za to odróżniają się kolorami - trzeba do ich nazw przypisać konkretne barwy. Podpowiedź znajdziesz w wieży alchemika, gdzie na ścianie przy drzwiach wisi układ okresowy pierwiastków, wchodzących w skład każdej z planet. A zatem:

Vernin (pierwiastek Vernicusa) jest czerwony, Avrium (pierwiastek Avriusa) jest fioletowe, Silencium (pierwiastek Silentii) jest niebieskie (powiedzmy... bo na rysunku jest raczej beżowe, ale w systemie nie ma planety w takim kolorze), Pornitium (pierwiastek Pornitusa) jest żółte i Frohm (pierwiastek Frobble'a) jest zielony.

Tak więc - według rysunku astronoma kolorowe kule symbolizujące planety w systemie planetarnym powinny być ułożone (zgodnie z ruchem wskazówek zegara, licząc od otworu na korbę) w następującej kolejności: czerwona, fioletowa, zielona, niebieska i żółta - Rozdział czwarty - Korona (5) - The Whispered World - poradnik do gry

Tak więc - według rysunku astronoma kolorowe kule symbolizujące planety w systemie planetarnym powinny być ułożone (zgodnie z ruchem wskazówek zegara, licząc od otworu na korbę) w następującej kolejności: czerwona, fioletowa, zielona, niebieska i żółta.

3 - Rozdział czwarty - Korona (5) - The Whispered World - poradnik do gry
Przenosisz je za pomocą kursora w kształcie zaciśniętej dłoni, klikając daną kulą na drugiej, która zajmuje jej miejsce, bądź na pustym gnieździe, jeśli właśnie tam trzymana w ręku kula powinna być umieszczona - Rozdział czwarty - Korona (5) - The Whispered World - poradnik do gry

Przenosisz je za pomocą kursora w kształcie zaciśniętej dłoni, klikając daną kulą na drugiej, która zajmuje jej miejsce, bądź na pustym gnieździe, jeśli właśnie tam trzymana w ręku kula powinna być umieszczona. Kiedy wszystkie kule zostaną ustawione w prawidłowym porządku, w przekładni mechanizmu zainstaluj korbę. Następnie nabierz do butelki Wody Życia z nareszcie czynnej fontanny.

Zniszcz świat, zatrzymując czas

4 - Rozdział czwarty - Korona (5) - The Whispered World - poradnik do gry
Ponieważ Sadwickowi bardzo nie podoba się pojawienie się Niebieskiej Sfery i to, co ona mówi (porozmawiaj z nią), rozpraw się z wielkoustą kulą raz na zawsze - Rozdział czwarty - Korona (5) - The Whispered World - poradnik do gry

Ponieważ Sadwickowi bardzo nie podoba się pojawienie się Niebieskiej Sfery i to, co ona mówi (porozmawiaj z nią), rozpraw się z wielkoustą kulą raz na zawsze. Wetknij korbę w zębatki systemu planetarnego i... zobaczysz, co się stanie.

5 - Rozdział czwarty - Korona (5) - The Whispered World - poradnik do gry
Po wszystkim wyjdź z wieży astronoma na balkon, a następnie przejdź na krużganek sali tronowej - Rozdział czwarty - Korona (5) - The Whispered World - poradnik do gry

Po wszystkim wyjdź z wieży astronoma na balkon, a następnie przejdź na krużganek sali tronowej. Spróbuj do niej zejść (albo zagadnąć Loucauxa bądź Gourneya), efekt będzie ten sam - Sadwick wyląduje w więzieniu.

Wyswobodź się z klatki

6 - Rozdział czwarty - Korona (5) - The Whispered World - poradnik do gry
Porozmawiaj z siedzącym w sąsiedniej klatce Bobbym, który zacznie okropnie narzekać - Rozdział czwarty - Korona (5) - The Whispered World - poradnik do gry

Porozmawiaj z siedzącym w sąsiedniej klatce Bobbym, który zacznie okropnie narzekać. Wykorzystaj to i przez drzwi zagadnij pilnującego lochu Gourneya. Poskarż się na posłańca i poproś o inną celę. Strażnik podciągnie klatkę Sadwicka nieco wyżej. Z tej wysokości możesz zabrać leżące na oknie kamyki, z czego oczywiście skorzystaj.

7 - Rozdział czwarty - Korona (5) - The Whispered World - poradnik do gry
Ponieważ kolejna prośba o zmianę położenia klatki nie przyniesie rezultatu, rzuć kamykami w Bobbyego, który natychmiast podniesie lament - Rozdział czwarty - Korona (5) - The Whispered World - poradnik do gry

Ponieważ kolejna prośba o zmianę położenia klatki nie przyniesie rezultatu, rzuć kamykami w Bobby'ego, który natychmiast podniesie lament. Tym razem Gourney opuści klatkę niżej, niż wisiała na samym początku, toteż możesz zabrać z posadzki (na lewo od klatki) kamienny klin.

8 - Rozdział czwarty - Korona (5) - The Whispered World - poradnik do gry
Ponieważ teraz obie klatki są na tej samej wysokości, zablokuj kamiennym klinem bloczek klatki Bobbyego - Rozdział czwarty - Korona (5) - The Whispered World - poradnik do gry

Ponieważ teraz obie klatki są na tej samej wysokości, zablokuj kamiennym klinem bloczek klatki Bobby'ego. Ponownie zagadnij strażnika przez drzwi i poproś o przeniesienie do innej celi (albo ponownie rzuć kamykami w posłańca). Gourney znów spróbuje zmienić położenie klatek, jednak w wyniku sabotażu Sadwicka klatka z nim opuści się dużo niżej i rozwali na znajdującym się pod lochem kawałku skały, a klaun z niej wypadnie.

9 - Rozdział czwarty - Korona (5) - The Whispered World - poradnik do gry
Zabierz leżącą tu butelkę z wodą życia i kokon Spota - Rozdział czwarty - Korona (5) - The Whispered World - poradnik do gry

Zabierz leżącą tu butelkę z wodą życia i kokon Spota. Odzyskawszy wolność (a przynajmniej pewną swobodę ruchów), wróć do celi (strzałka w górę).