Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

ArmA II: Operation Arrowhead - poradnik do gry

ArmA II: Operation Arrowhead - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Misja 3 - Tropiciel (2) | Operacja Grot | ArmA II Operation Arrowhead poradnik ArmA II: Operation Arrowhead

Ostatnia aktualizacja: 7 października 2019

[9] - Misja 3 - Tropiciel (2) | Operacja Grot | ArmA II Operation Arrowhead - ArmA II: Operation Arrowhead - poradnik do gry

[9]

[10] - Misja 3 - Tropiciel (2) | Operacja Grot | ArmA II Operation Arrowhead - ArmA II: Operation Arrowhead - poradnik do gry

[10]

Drogą podjedź na szczyt wzniesienia przed sobą, ale nie prezentuj potencjalnym wrogom znajdującym się za górką całej sylwetki swojego czołgu - zza pagórka powinna wyjrzeć tylko wieża Abramsa. O czołgu, który zajął taką pozycję ogniową mówi się żargonowo - używając terminologii z innej gry, z Combat Mission - że stoi w tzw. "hull-down": przeciwnikowi jest go trudniej trafić i zniszczyć, a nawet w ogóle wykryć. Jakieś 600 metrów dalej w kierunku północnym ujrzysz ciężarówki stojące na drodze nieopodal umocnień (2b) nieprzyjaciela. Każ je zniszczyć celowniczemu Abramsa z pomocą pocisków HE (odłamkowo-burzących), albo (jeśli szkoda ci amunicji do armaty - a powinno być szkoda!) sam spal oba pojazdy otwierając do nich ogień z wkmu (#9). Po każdym strzale z czołgowej armaty można na chwilę wycofywać pojazd na czas załadowania działa kolejnym pociskiem - ale to już w przypadku gdy chcesz poudawać trochę prawdziwego pancerniaka. Wystrzelaj bojowników kręcących się przy pojazdach, a następnie zacznij ostrożnie zjeżdżać drogą w dół. Ostrożnie, ponieważ w zabudowaniach na lewo od drogi i spalonych na niej ciężarówek jest stanowisko działa bezodrzutowego (ciężkiego granatnika ppanc.) SPG-9, które należy zniszczyć niezwłocznie po tym, gdy tylko dostrzeżesz je w okularze celownika. Załatw także Takistańczyka strzelającego z wkmu zlokalizowanego nieopodal SPG-9 i drugiego, którego stanowisko znajduje się po prawej stronie drogi, na wzniesieniu, obok skałek - najlepiej wypatrzyć je przez termowizor.

Później czas ruszyć w kierunku umocnień 2c przeciwnika (#10).

[11] - Misja 3 - Tropiciel (2) | Operacja Grot | ArmA II Operation Arrowhead - ArmA II: Operation Arrowhead - poradnik do gry

[11]

[12] - Misja 3 - Tropiciel (2) | Operacja Grot | ArmA II Operation Arrowhead - ArmA II: Operation Arrowhead - poradnik do gry

[12]

Jedź drogą dalej i ostrożnie wyjrzyj zza szczytu wzniesienia, przez który to szczyt ta droga przebiega. Zobaczysz skrzyżowanie dróg, a przy jego odnodze prowadzącej w prawo (na wschód) jakiś samochód opancerzony i gniazdo wkmu (po lewej stronie traktu) oraz drugi wkm i kilku bojowników (po prawej stronie drogi) (#11). Wykończ wszystkich nieprzyjaciół.

Jedź dalej drogą odbijając na skrzyżowaniu na północny-wschód. Dotrzesz do wzniesienia, którego szczytem przebiega linia wysokiego napięcia (#12).

[13] - Misja 3 - Tropiciel (2) | Operacja Grot | ArmA II Operation Arrowhead - ArmA II: Operation Arrowhead - poradnik do gry

[13]

[14] - Misja 3 - Tropiciel (2) | Operacja Grot | ArmA II Operation Arrowhead - ArmA II: Operation Arrowhead - poradnik do gry

[14]

Jest to mniej więcej kwadrat 088041, jego północno-zachodni narożnik (punkt 1-9 w slangu co niektórych fanów tej gry) (#13). Za tym wzniesieniem, w kwadracie 093045 znajduje się przełęcz (3) , którą to przełęcz powinieneś oczyścić z sił nieprzyjaciela . Zaś kawałek dalej na drodze, w kierunku północnym i w kwadracie 087048 , nieopodal miejscowości Timurkalaj, do której powinieneś dotrzeć, zlokalizowane są główne umocnienia (2d) przeciwnika. Czyli baza, w której parkuje m.in. kilka czołgów radzieckiej produkcji i stoi na lądowisku śmigłowiec szturmowy Mi-24.

Wspomniany wyżej kwadrat 088041 będący szczytem wzniesienia, przez które przebiega linia elektryczna, to dobre miejsce by kolejny raz wyskoczyć ze swojego Abramsa celem dokonania małego rekonesansu, jak to miał w swoim zwyczaju czynić niejaki M. Wittmann. Zatrzymaj swoje pojazdy po opuszczeniu czołgu i każ załogom obserwować różne kierunki, by osłaniały twoje 4 litery, gdy wybierzesz się na spacer. Stojący na szpicy Abrams może mieć na oku np. drogę biegnącą w kierunku przełęczy - jeśli coś się na niej pojawi to powinno zostać szybko unicestwione. Nie wyjeżdżaj jednak jeszcze na szczyt wzniesienia swoją "puszką". Zamiast tego podkradnij się pieszo pod skałki po lewej stronie drogi, nieopodal linii elektrycznej i spójrz w kierunku północnym, w stronę głównych takistańskich umocnień (2d) . Wyjmij dalmierz, spójrz przez jego okular i sprowadź na wroga najpierw ostrzał artyleryjski (kombinacja klawiszowa 9-2, jeśli mnie pamięć nie myli), a później naprowadź na niedobitków amerykański samolot szturmowy A-10 (kombinacja 9-1) (#14). W ten oto niezbyt skomplikowany sposób uda ci się wykorzystać kolosalną, amerykańską przewagę militarną i w krótkim czasie zrównać z ziemią całą bazę wojskową nieprzyjaciela. Przy okazji pozbędziesz się też wspomnianego, takistańskiego śmigłowca szturmowego, który w dalszej części rozgrywki mógłby wznieść się w powietrze, a którego zestrzelenie mogłoby okazać się niełatwą sztuką...

[15] - Misja 3 - Tropiciel (2) | Operacja Grot | ArmA II Operation Arrowhead - ArmA II: Operation Arrowhead - poradnik do gry

[15]

[16] - Misja 3 - Tropiciel (2) | Operacja Grot | ArmA II Operation Arrowhead - ArmA II: Operation Arrowhead - poradnik do gry

[16]

Jeśli mimo to nadal coś się rusza pośród umocnień (2d) , możesz wrócić do Abramsa i podjechać nim do skałek pod linią elektryczną by z tej pozycji wytłuc niedobitków (#15). We wrogiej bazie znajdują się czołgi, bodajże T-55, stareńki T-34, gniazda wkmów, rzeczony Mi-24, jakieś bojowe wozy piechoty (BWP-2 najprawdopodobniej) i sporo piechoty.

Następnie wróć czołgiem na drogę i poprowadź nią dalej swój konwój w kierunku przełęczy (3) . Za wzniesieniem, którego szczytem przebiega trakcja elektryczna ujrzysz jakiś posterunek (najprawdopodobniej nieobsadzony) z wkmem i UAZem (cywilnym chyba...) zaparkowanym po lewej stronie drogi. Przede wszystkim spal jednak kolejny wraży czołg jeżdżący po drodze (#16) i ostrzelaj piechotę, którą dostrzeżesz w oddali przez termowizor.

[17] - Misja 3 - Tropiciel (2) | Operacja Grot | ArmA II Operation Arrowhead - ArmA II: Operation Arrowhead - poradnik do gry

[17]

[18] - Misja 3 - Tropiciel (2) | Operacja Grot | ArmA II Operation Arrowhead - ArmA II: Operation Arrowhead - poradnik do gry

[18]

Jeszcze dalej, za zakrętem drogi znajduje się jakaś gliniana chatka... Puchatka, którą oczywiście można rozwalić pociskiem HE czołgowej armaty. Tym bardziej, że w wejściu do chałupki stoi na podstawie trójnożnej kolejny wkm, a przed domkiem parkują jakieś samochody, raczej nienależące do sojuszników, bądź cywili (#17).

Zjedź drogą całym konwojem w kierunku tej lepianki - przy niej możesz ewentualnie znowu zatrzymać swoją kolumnę, wyskoczyć z pojazdu i sprawdzić chałupkę, jeśli jej wcześniej nie rozwaliłeś. W środku być może zastaniesz dżentelmena z bronią w ręku - ja nie pytałem, po której stronie walczy... (#18)

[19] - Misja 3 - Tropiciel (2) | Operacja Grot | ArmA II Operation Arrowhead - ArmA II: Operation Arrowhead - poradnik do gry

[19]

[20] - Misja 3 - Tropiciel (2) | Operacja Grot | ArmA II Operation Arrowhead - ArmA II: Operation Arrowhead - poradnik do gry

[20]

Nieopodal lepianki, w kwadracie 092046 znajduje się wzniesienie oznaczone na mapie jako punkt bojówki (#19). Można ustawić jeden lub kilka swoich wozów by miały oko na to wzgórze i wraz z paroma żołnierzami wybrać się na nie na piechotę.

Okazuje się, że owszem, na wzniesieniu są jakieś pozycje bojowników, lecz wszyscy oni powinni już leżeć martwi na ziemi. To najprawdopodobniej robota panów z amerykańskich sił specjalnych, których zastaniesz na wzgórzu (#20). Nie są jednak zbyt rozmowni, wobec czego wypada wrócić na dół, do swojego konwoju czekającego na drodze.

[21] - Misja 3 - Tropiciel (2) | Operacja Grot | ArmA II Operation Arrowhead - ArmA II: Operation Arrowhead - poradnik do gry

[21]

[22] - Misja 3 - Tropiciel (2) | Operacja Grot | ArmA II Operation Arrowhead - ArmA II: Operation Arrowhead - poradnik do gry

[22]

A pojazdy na wzniesieniu "punkt bojówki" możesz ewentualnie sfajczyć, upewniwszy się wcześniej, że należą do nieprzyjaciela (#21).

Wróć do swojego Abramsa i poprowadź amerykański konwój drogą w dół, w kierunku zniszczonych już umocnień (2d) nieprzyjaciela znajdujących się w pobliżu miejscowości Timurkalaj (#22).