Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

ArmA II: Operation Arrowhead - poradnik do gry

ArmA II: Operation Arrowhead - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Misja 7 - Oko cyklonu (1) | Operacja Grot | ArmA II Operation Arrowhead poradnik ArmA II: Operation Arrowhead

Ostatnia aktualizacja: 7 października 2019

Misja 7 - Oko cyklonu

1 - Misja 7 - Oko cyklonu (1) | Operacja Grot | ArmA II Operation Arrowhead - ArmA II: Operation Arrowhead - poradnik do gry
Data i miejsce: sobota, 2 VI 2012, godz - Misja 7 - Oko cyklonu (1) | Operacja Grot | ArmA II Operation Arrowhead - ArmA II: Operation Arrowhead - poradnik do gry

Data i miejsce: sobota, 2 VI 2012, godz. 6:00, okolice Zargabadu.

Misja: drużyna piechoty zmechanizowanej pod dowództwem kaprala Howarda Drake'a, kryptonim "Zabójca-1" (1) otrzymuje rozkaz zlikwidowania pułkownika Muhhamada R. Aziza, który ukrywa się w willi (3) na północny-wschód od miasta, pod silną eskortą elitarnych żołnierzy takistańskich.

Wywiad donosi, że ów główny, takistański niedobruch spróbuje wymknąć się z miasta śmigłowcem. Wywiad się oczywiście myli - Aziz, owszem, spróbuje ucieczki, ale uczyni to przy pomocy samochodu, czarnego (SUVa). Poza zabiciem Aziza należy także zniszczyć wyrzutnie SCUD (4a, 4b i 4c) , które pułkownik rozlokował w mieście i którymi zagraża pozostałym, ekhm, metropoliom Takistanu. W trakcie wykonywania misji będziesz miał także okazję uwolnić jeńców (2) z zestrzelonego Herkulesa, którzy - jak się okazuje - przetrzymywani są w centrum Zargabadu, w budynku zwanym Pałacem (jak dla mnie to ordynarny meczet jest). Tradycyjnie należy unikać strat wśród ludności cywilnej.

Wsparcie: moździerzowe, dostępne wg standardowych procedur (pod klawiszem 8).

Proponowane wyposażenie: Może się przydać ręczny granatnik przeciwpancerny MAAWS - twoja drużyna jest w stanie zabrać maksymalnie 2 sztuki tej broni, proponuję jedną z nich założyć sobie na ramię. Dla siebie wybierałem także karabinek szturmowy SCAR-L Mk 16 z podwieszanym granatnikiem i celownikiem optycznym ACOG (do zdejmowania niedobruchów z dystansu), na którym dodatkowo zamontowano miniaturowy kolimator (do walki CQC - na bliskim dystansie). Tak więc bardzo uniwersalną broń (między dostępnymi, zamontowanymi celownikami można się przełączać w zależności od sytuacji i potrzeb). Rzecz jasna przyda się również karabinek maszynowy M249 z lunetką, a i karabin wyborowy SCAR-H Mk 17 może być niezłą opcją - to już oczywiście pukawki dla pozostałych żołnierzy w drużynie.

Kolejne zadania w scenariuszu:

  • Uratować jeńców (2)
  • Zlikwidować Aziza (3)
  • Zniszczyć wyrzutnie SCUD (4a, 4b, 4c)
[1] - Misja 7 - Oko cyklonu (1) | Operacja Grot | ArmA II Operation Arrowhead - ArmA II: Operation Arrowhead - poradnik do gry

[1]

[2] - Misja 7 - Oko cyklonu (1) | Operacja Grot | ArmA II Operation Arrowhead - ArmA II: Operation Arrowhead - poradnik do gry

[2]

Po rozpoczęciu misji zauważymy bojowy wóz piechoty M2 Bradley stojący na drodze tuż pod naszym nosem w miejscu, w którym Zabójca-1 wchodzi do akcji (1) . W tej misji nie ma co wykonywać przydzielonych zadań na piechotę, bo nie zdołamy ich zrealizować, więc od razu nakazujemy swojej drużynie zająć stanowiska w bewupie (#1). Jeden z podkomendnych paraduje w hełmie charakterystycznym dla amerykańskich "dekli" (pancerniaków), więc może np. zająć miejsce kierowcy w Bradleyu. Z kolei np. sanitariusza, jako dosyć cennego żołnierza, można umieścić na stanowisku celowniczego (strzelca). Sami zaś wskakujemy na siedzisko dowódcy wozu, a pozostałym szwejkom każemy załadować się do przedziału desantowego bewupa. W ten sposób ci lepiej uzbrojeni ludzie (w kbk maszynowy, kb wyborowy, pancrurę, itp.) będą mogli zostać użyci po spieszeniu z pojazdu, jako zwykli piechurzy - jeśli zajdzie taka potrzeba - do np. osłony Bradleya w terenie zurbanizowanym. Tak po prawdzie jednak w tej misji nie powinniśmy ani razu nakazywać im opuszczania bewupa, jeśli zależy nam na wykonaniu wszystkich zadań. Za to pojazd opuścimy sami, kilkukrotnie. Od razu zauważymy też, że nie działamy jako jedyni Amerykanie w tym scenariuszu, a natarcie prowadzą również inne jednostki - kolejne Bradleye, czołgi, śmigłowce i samoloty szturmowe. Nie ma co - niezła bitwa. Już w trakcie ładowania się do Bradleya staniemy przed wyborem. Przez radio odezwie się bowiem dowództwo z informacją, że ustalono gdzie znajdują się jeńcy (2) z zestrzelonego Herkulesa i pytaniem czy chcemy ich odbić, czy jednak wolimy zapolować na Aziza. Pierwsze nie wyklucza drugiego, SCUDy też mogą chwilę poczekać, więc proponuję wyrazić chęć ocalenia zakładników (2) .

By uratować jeńców przetrzymywanych w Pałacu w centrum Zargabadu (2) trzeba działać dosyć szybko. Moja metoda na ocalenie skór tych biedaków polegała na jak najszybszym zajechaniu Bradleyem pod sam Pałac, ba - wjechaniu tym wozem na jego teren. Najlepiej chyba samemu prowadzić bewupa do celu, przesiadając się na miejsce kierowcy (#2), ponieważ AI lubi kluczyć (jak zwykle w tej serii gier). Rozgrywałem tę misję kilka razy i ani razu mój bewup nie został zniszczony, gdy pędziłem nim pod Pałac (2) , więc nie jest to taka całkiem samobójcza akcja jakby się mogło wydawać.

[3] - Misja 7 - Oko cyklonu (1) | Operacja Grot | ArmA II Operation Arrowhead - ArmA II: Operation Arrowhead - poradnik do gry

[3]

[4] - Misja 7 - Oko cyklonu (1) | Operacja Grot | ArmA II Operation Arrowhead - ArmA II: Operation Arrowhead - poradnik do gry

[4]

Zostało jeszcze 46% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...

... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium

Abonament dla Ciebie