Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 2 września 2014, 16:00

autor: Michał Marian

ArcheAge – nadchodzi najbardziej rozbudowane MMO ostatnich lat - Strona 2

Już za dwa tygodnie zagramy w ArcheAge, prawdopodobnie jedną z najbardziej rozbudowanych gier MMORPG ostatnich lat. Czy warto na nią czekać?

Walka w powietrzu to jeden ze znaków rozpoznawczych ArcheAge.

Zdobywanie kolejnych poziomów doświadczenia opiera się w głównej mierze na wykonywaniu zadań zlecanych nam przez spotkanych NPC. Najczęściej w danym obszarze natkniemy się na kilku bohaterów niezależnych, z których każdy powierzy nam po 1–2 zadania, a po uporaniu się z nimi zostaniemy skierowani w kolejne miejsce, gdzie cały schemat się powtórzy. Misje opierają się najczęściej na typowym schemacie – zabij X przeciwników, zbierz Y roślin, choć czasem trafiają się też nieco bardziej wymagające zlecenia. Za ich wykonywanie zdobywamy również złoto oraz niezbędny sprzęt.

Budowa statku to czasochłonny proces…

Naszą postać możemy rozwijać także za pomocą rzemiosła i wielu innych aktywności. Kluczowy będzie tu wskaźnik Labor, który definiuje ile „pracy” jesteśmy w stanie wykonać. Teoretycznie można w ten sposób osiągnąć maksymalny poziom doświadczenia, w praktyce jest to jednak znacznie mniej efektywne, jako że nasze zasoby pracy potrzebują czasu, by się zregenerować, nie możemy więc poświęcić się np. rzemiosłu cały wolny czas.

…ale efekt końcowy potrafi być bardzo satysfakcjonujący.

W ArcheAge przyjdzie nam wybierać spośród aż 120 różnych klas. Każda z nich składa się z trzech bazowych profesji, które wybieramy podczas tworzenia postaci, a następnie po osiągnięciu 5. i 10. poziomu doświadczenia. Do profesji bazowych należą: Battlerage, Sorcery, Archery, Vitalism, Occultism, Shadowplay, Defense, Auramancy, Witchcraft oraz Songcraft. Część z nich to typowe specjalizacje nastawione na zadawanie obrażeń, inne obejmują głównie wzmocnienia bądź osłabienia, zaś jeszcze inne skupiają się na leczeniu i utrzymywaniu nas przy życiu. Warto wspomnieć w tym miejscu, że przy tak ogromnej liczbie dostępnych kombinacji trudno tu o jakikolwiek balans. Niektóre klasy są znacznie silniejsze niż pozostałe, zaś źle dobrane połączenia mogą okazać się niemal całkowicie bezużyteczne. Wszystkie te różnice zacierają się jednak przy większych starciach, kiedy to siła jednostki nie jest tak ważna, jak zgranie i odpowiednia strategia całej drużyny. Oprócz wyboru odpowiednich profesji gracze decydują także, których umiejętności znajdujących się w ich ramach będą chcieli używać – ich liczba jest bowiem ograniczona, co jeszcze bardziej zwiększa liczbę dostępnych kombinacji. Nawet dwie postacie, pozornie reprezentujące tę samą klasę, mogą się od siebie znacząco różnić i korzystać z innych mechanik walki.

Uzdrowiciele często korzystają z ciężkich zbroi, by zwiększyć swoje szanse na przeżycie podczas PvP.

Gra nie limituje ani nie narzuca nam w żaden sposób typu pancerza, jakiego powinniśmy używać. O tym, czy będziemy biegającym w ciężkiej zbroi magiem, czy ubranym w lekki pancerz wojownikiem decydujemy sami. Każdy rodzaj ekwipunku oferuje odmienne bonusy i premie do statystyk, więc jego wybór powinien niejako odzwierciedlać styl naszej gry. Najlepsze wyposażenie możemy uzyskać na dwa sposoby – wykonać je samodzielnie lub zdobyć, pokonując odpowiednich przeciwników. Jest oczywiście jeszcze trzecia droga – możemy je po prostu kupić od innych graczy.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.