Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 4 czerwca 2014, 15:30

Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Revolution – czy to będzie rewolucja w serii? - Strona 2

Ninja o blond włosach doczekał się dziesiątek adaptacji, w tym licznych wystąpień w grach. Nadchodzące Ninja Storm Revolution ma być pożegnaniem serii ze starą generacją. Czy będzie to godne przejście na emeryturę?

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Ponownie, jutsu sprawią, że w mgnieniu oka potraktujemy wrogów chociażby deszczem piorunów. - 2014-06-04
Ponownie, jutsu sprawią, że w mgnieniu oka potraktujemy wrogów chociażby deszczem piorunów.
Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Revolution - czy to będzie najlepsza gra z serii? - ilustracja #2

Studio Pierrot (twórcy animowanej adaptacji komiksu) na potrzeby gry wyprodukuje specjalny epizod, który będzie częścią gry, oraz ponad 50 minut nowych animacji, które zobaczymy w trybie fabularnym. Jak pokazało Ninja Storm Generations, jest to o wiele cieplej przyjmowany zabieg niż tradycyjne przerywniki na silniku gry.

System walki w Revolution ma być podobny do dobrze znanych mechanik z poprzednich odsłon, ale jak wskazuje tytuł, twórcy liczą na mniejszą lub większą rewolucję. Supporty, czyli samotny kompan lub duet ninja, których mogliśmy tymczasowo przywoływać, by przechylić szalę zwycięstwa na swoją stronę, mają być częścią tej rewolucji. Przed walką wybierzemy też tryb, decydując się między Awakening, Drive albo Ultimate Jutsu. W trybie Awakening będziemy mogli relatywnie wcześnie transformować się w naszą potężniejsza wersję, zaś tryb Ultimate Jutsu zagwarantuje, że nasze techniki oraz ataki wsparcia będą mocniejsze. Najbardziej intrygująco zapowiada się chyba wariant Drive, który ułatwi realizację ataków Support Drive – znanych z poprzednich odsłon ataków wszystkich naszych postaci na raz. Najciekawsze jest w tym wszystkim to, że Drive pozwoli na korzystanie ze znanego z serialu zapieczętowania, które pozbawi przeciwnika możliwości korzystania z jutsu – specjalnych technik i ataków, z których korzystają bohaterowie uniwersum, by załatwiać swoje spory siłą. Same jutsu zaś mają być bardziej epickie niż kiedykolwiek, bo będziemy je łączyć z kompanami. Nie potwierdzono, ile specjalnych ataków w tym stylu dostaniemy, ale wspólne jutsu całej Team 7 czy podwójne Susano braci Uchiha sprawią, że niektórzy fani będą piszczeć z wrażenia. Pozostaje jeszcze kwestia zbalansowania trybów walki i samych postaci, ale wszystko wskazuje na to, że twórcy trzymają rękę na pulsie.

Każdy na każdego mogło być świetnym trybem do grania przy wspólnym ekranie, a tak zapowiada się tylko „fajnie”. - 2014-06-04
Każdy na każdego mogło być świetnym trybem do grania przy wspólnym ekranie, a tak zapowiada się tylko „fajnie”.

Udoskonalenie systemu walki stanie się faktem za sprawą kontrataków i możliwości przełamania obrony. Ten pierwszy zużyje odrobinę chakry (energii potrzebnej do korzystania z mocy), ale ogłuszy adwersarza i zablokuje przyzywanych ninja. Zaś sam guard break z odpowiednim wyczuciem czasu, za sprawą prostej kombinacji pozwoli przełamać obronę i ogłuszyć tak jak kontratak. Revolution ma być spin-offem względem serii, jeśli chodzi o mechanikę, więc urozmaicenia systemu niekoniecznie zabawią w serii na stałe. Pozostaje jeszcze obawa odnośnie do różnorodności postaci i zbalansowania, ale wierzę że studio CyberConnect2 nie będzie na siłę zapychać listy wojowników kopiami z delikatnie zmodyfikowanym jutsu i inną kreacją. W najgorszym wypadku, tak jak nieraz w serii, będziemy się trzymać sprawdzonej grupy kilkudziesięciu postaci podczas wspólnych starć na kanapie.

Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Revolution - czy to będzie najlepsza gra z serii? - ilustracja #4

Podobno postać Mecha-Nartuo ma być ściśle związana z drobną fabularyzacją trybu turniejowego. Za projekt robota odpowiada ojciec serii, Masashi Kishimoto, a sama postać jest hołdem w stronę japońskiego kina science-fiction i podgatunku mecha, popularnego w latach 70. Mecha-Naruto zrealizuje też jedną z nowości w serii, a mianowicie podwójną opcję Awakening – zmieni się zarówno w formę czteroogoniastą jak i Mecha-Kuramę.

Nadciągająca premiera, mimo braku konkretnego terminu, raczej nie zostanie przełożona. Ultimate Ninja Strom Revolution trafi do naszych sklepów w dwóch alternatywnych edycjach, obowiązkowo z figurką i ekskluzywnymi skórkami w pakiecie. Wszystko wskazuje na to, że będzie to godne pożegnanie ze starym sprzętem i ciekawy eksperyment przeprowadzony na mechanice gry. A ta, nawet jeśli nie będzie zbalansowana, nie powstrzyma nas przed cieszeniem się nowymi jutsu i liczną ferajną wojowników. Mimo kilku gier Naruto na półce, jestem pewien, że część mojego jesiennego budżetu na gry została już dobrze ulokowana.

Jordan Dębowski

Jordan Dębowski

W 2012 r. pisał felietony i recenzje dla gameonly.pl. Z wykształcenia japonista. W 2013 r. rozpoczął pracę jako redaktor tvgry.pl. W latach 2014-2018 współprowadził i tworzył treści na kanał GamePressure na YouTube. Od 2020 r. prowadzi profil tvgry na instagramie, a od 2022, profil tvgry na TikToku. Od 2022 r. zastępca redaktora prowadzącego tvgry. W strukturach GRY-OnLine i tvgry zajmuje się planowaniem, tworzeniem oraz publikacją materiałów wideo. Planuje strategię oraz publikuje treści na profilach kanału w mediach społecznościowych. Bierze udział w streamach i komunikuje się ze społecznością. Pomaga wdrażać nowych pracowników w struktury firmy. Choć stara się śledzić ogół branży growej, szczególnie interesuje się grami niezależnymi, grami RPG, horrorami oraz szeroko-pojętym retro. Poza pracą dużo jeździ na rowerze, czyta reportaże, gotuje i zajmuje się swoim kotem – Jagą.

więcej

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.