Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 4 czerwca 2002, 12:02

autor: Maciej Hajnrich

Impossible Creatures - przed premierą - Strona 2

Impossible Creatures to najnowsza trójwymiarowa strategia czasu rzeczywistego autorstwa grupy Relic - gości odpowiedzialnych między innymi za stworzenie Homeworld’a, jednej z najsłynniejszych strategii dostępnych na PC.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Jeśli jeszcze nie słyszałeś o Impossible Creatures to jest to najwyższy czas aby nadrobić straty. Oczywiście wolałbym aby takich osób było jak najmniej – a dlaczego, to zaraz zobaczysz – ale z drugiej strony wtedy nie miałbym o czym pisać. A wszystko zaczęło się kiedy pojawiły się pierwsze informacje na temat najnowszej trójwymiarowej strategii RTS autorstwa grupy Relic. To właśnie ci goście odpowiedzialni są za Homeworld’a, jedną z najsłynniejszych strategii. Zresztą za ten tytuł w 1999 roku przyznano im dwa wyróżnienia: „Strategia Roku” – Computer Gaming World, „Gra Roku” – Pc Gamer. Wszystko powinno wskazywać na to, iż kolejny produkt powinien rozwijać ideę podboju kosmosu, ale... nie tym razem. Miejsce i czas akcji to Ziemia w latach ’30 ubiegłego wieku, gdzie głównym bohaterem jest, rzecz jasna, gracz a jego zadaniem jest ochrona świata przed intruzami siejącymi zło i zarazę. A tych nie brakuje. W walkach uczestniczyć będą poddani – genetycznie przystosowane monstra. Jeśli widziałeś latające małpy albo rekino-mrówkę to nie zaskoczy cię widok innych abstrakcyjnych hybryd żyjątek zamieszkujących nasz glob...

Wszystko zaczęło się od wojny, jaką stoczyła ludzkość, większej nigdy nie było. O ile przyczyna czy też jej przebieg nie mają większego znaczenia, to z pewnością ważne jest co stało w 1937 roku. Wtedy to właśnie na małych wysepkach na Południowym Pacyfiku niejaki Dr Erik Chanikov odkrył metodę łączenia dwóch dowolnych występujących w naturze gatunków zwierząt. Wyglądają może nieco dziwnie ale jeśli chodzi o cechy... Wystarczy powiedzieć: same zalety, zero wad. Ten scenariusz przypomina mi „Wyspę Dr. Mureau”, gdzie przeprowadzone były podobne badania. Czyżby cel stworzenia istoty idealnej uświęcał środki?

Zasady jakimi rządzi się gra nie należą do skomplikowanych i nie powinieneś mieć z tym żadnych problemów. Podobnie jak w każdym RTSie, tak i tutaj budujesz bazę, szukasz surowców, tworzysz nowe kreatury i walczysz z przeciwnikiem. Do powstania nowej jednostki będą Ci potrzebne „normalne” zwierzęta. Ponad 50 rodzajów stwarza mnóstwo kombinacji uzależnionych jedynie od Twojej kreatywności. Do dzieła – stwórz własną armię. A później... później wyślij ją aby zebrała krwawe żniwo. Również sposób walki, zachowanie się w boju czy też po prostu strategia, której armia będzie się trzymać zależy tylko od Ciebie.

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni
Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni

Przed premierą

Yandere Simulator to jedna z najdziwniejszych i najbardziej niepokojących gier, jakie obecnie powstają. Symulator szkolnej morderczyni powstaje w USA, choć wygląda jak kolejne japońskie dziwactwo.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?