Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 7 marca 2013, 13:50

autor: Przemysław Zamęcki

Gears of War: Judgment przed premierą - People Can Fly żegna Xboksa 360 - Strona 2

Obecna generacja konsoli Microsoftu żegna się z graczami czwartą grą z serii Gears of War. Tym razem tworzoną w całości przez polskie studio People Can Fly. Czy warto czekać na kolejny rozdział w historii planety Sera i wojny z szarańczą?

Co zrobić, by zachęcić graczy do kilkakrotnego przejścia gry? Na początek zaoferować im system ocen opierający się na gwiazdkach i zliczający wszelkie udane i widowiskowe akcje, a karzący za niepowodzenia, jak na przykład konieczność podniesienia przez kompana. Albo dodać misje w misjach, czyli declassified, polegające na realizowaniu zadania w określonych warunkach. Kiedy ujrzymy namalowaną na ścianie wielką czachę, będącą charakterystycznym logo serii, można się do niej zbliżyć i zdecydować, czy podejmiemy się wyzwania, na przykład używając tylko określonego rodzaju broni. Wypełniając powyższe warunki, zyskujemy gwiazdki, jeżeli nam się nie uda, tracimy je. Poza tym w jednym i tym samym samym zadaniu przy każdej próbie może pojawić się inny typ wroga. Raz zza drzwi wyskoczą wretchesy, innym razem wyjdzie boomer. Nigdy nie jesteśmy pewni, czym jeszcze zaskoczy nas gra.

Baird staje przed sądem wojskowym za rzekome zbrodnie. - 2013-03-07
Baird staje przed sądem wojskowym za rzekome zbrodnie.

W nagrodę za odpowiednią liczbę zebranych w kampanii gwiazdek odblokowuje się druga o nazwie Aftermath, prawdopodobnie znacznie krótsza, rozgrywana na starych zasadach. Nawiązuje ona do trzeciej części gry i przedstawia losy rozdzielonego oddziału Delta, kiedy Baird wraz z Colem i Carminem udali się po posiłki, aby sprowadzić je do Azury.

Drugą z zaserwowanych atrakcji był nowy tryb rozgrywki kooperacyjnej o nazwie Survival, będący połączeniem znanych z wcześniejszych odsłon Hordy i Bestii. Polega on na obronie kluczowych punktów na mapie, które atakowane są przez dziesięć fal szarańczy. Jeżeli nie uda nam się obronić pierwszego z nich, oddajemy pole i przenosimy się do następnego. Po utracie trzeciego, a przed wybiciem wszystkich dziesięciu fal wroga, przegrywamy.

Ofiary wojny - 2013-03-07
Ofiary wojny

Zasadniczą zmianą jest tu możliwość wybrania jednej z czterech klas: żołnierza, zwiadowcy, inżyniera lub medyka, z których każda dysponuje inną bronią i umiejętnościami specjalnymi. Na przykład inżynier posługuje się strzelbą i potrafi stawiać wieżyczki strzelnicze oraz naprawiać uszkodzone elementy obronne. Żołnierz posiada nową broń w serii, którą jest wyrzutnia granatów Booshka, i wspiera kolegów amunicją. Medyk wystrzeliwuje granaty leczące i jako jedyny potrafi „wskrzeszać” powalonych towarzyszy. Zwiadowca z kolei rzuca granatami w pewnym promieniu zaznaczającymi obecność wrogów. W trybie survival współpraca pomiędzy wszystkimi klasami jest konieczna, bez tego nie ma co liczyć na udane ukończenie misji.

Czy People Can Fly podoła zadaniu i stworzy kolejny ważny rozdział w historii serii Gears of War, dowiemy się za dwa tygodnie, kiedy Judgment pojawi się na półkach sklepowych.

Przemysław Zamęcki

Przemysław Zamęcki

Grał we wszystko na wszystkim. Fan retro gratów i gier w pudełkach, które namiętnie kolekcjonował. Spoczywaj w pokoju przyjacielu - 1978-2021

więcej

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.