Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 6 maja 2002, 10:32

autor: Maciej Hajnrich

Unreal Tournament 2003 - przed premierą - Strona 2

Druga cześć osławionej gry akcji Unreal Tournament, przeznaczonej głównie do rozgrywki wieloosobowej. Pierwszą rzeczą, która rzuca się w oczy jest nowa, znacznie lepsza oprawa graficzna, za którą odpowiada nowy engine graficzny.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Poza tradycyjnymi trybami zabawy – deathmatch, team deathmatch i capture the flag – będą dwa nowe. Pierwszy jest bardzo podobny do Domination z UT. Tym razem punkty kontrolne nie będą rozrzucone, a znajdować się będą w bazach, natomiast drużyna zdobędzie punkt za każde 5 sekund kontroli obydwóch punktów naraz. Ciekawostką ma być ‘Bombing Run’, także oparty na grze w zespole. Poniekąd przypomina CTF, ale chyba trafniejszym określeniem będzie brutalny futbol. Dlaczego? Wystarczy przyjrzeć się zasadom. Otóż na mapie znajdują się dwie bazy rozstawione na dwóch krańcach, pomiędzy nimi, w samym środku znajduje się bomba. Zadaniem graczy jest przechwycenie tej bomby oraz wysadzenie bazy wroga... lub rzucenie w przeciwnika.

A co z pukawkami? Już teraz wiadomo, że występująca w UT2003 broń powstaje całkowicie od nowa. I nie mam na myśli samych modeli broni, ale przede wszystkim ich przeznaczenie. Pod względem wyglądu i działania będą znacznie odbiegać od tych znanych z wcześniejszych wersji Unreala/UT. Ponoć tym razem bardziej zostanie wyważony balans pomiędzy szczęściem w celności, a rzeczywistymi umiejętnościami, oczywiście zwracając się w stronę tych ostatnich. Co więcej rozgrywkę rozpoczniemy z Assault Rifle zamiast Enforcerem. A dlaczego? Bo jest bardziej efektywny – twierdzą producenci.

Shield Gun to odpowiednik Impact Hammera – jego działanie to przede wszystkim osłona przed pociskami (wtedy gracz nie może strzelać), ale także wykonywanie wysokich skoków. Link Gun przypomina Pulse Gun z Unreal Tournament – także wystrzeliwuje zieloną maź naładowaną potężną energią. Jeśli drugi gracz posiada Link Gun’a i strzela do swojego kompana wówczas potraja moc jego broni. Jeśli dołączy się trzeci gracz to moc będzie pięć razy większa od pierwotnej. Minusem jest to, że śmierć jednego z nich wiąże się ze śmiercią pozostałych. Rocket Launcher w pierwszym trybie wystrzeliwuje maksymalnie trzy rakiety, a w drugim tylko jedną, ale za to o wiele szybciej. Natomiast Translocator służyć będzie do teleportacji w przypadkach, kiedy w stronę gracza będą wymierzone np. wspomniane trzy rakiety.

Do naszej dyspozycji oddanych zostanie około 30 map, przy czym każda z nich prezentuje inne klimaty, od starożytnego Egiptu poprzez zarośniętą dżunglę, a na futurystycznych miastach skończywszy. Przeglądając galerię opublikowanych zdjęć śmiało można powiedzieć, iż oprawa graficzna UT2003 po prostu powala z nóg. Świetnie wymodelowane postacie i otoczenie z pewnością przyczynią się do objęcia pierwszej pozycji w świecie sieciowych strzelanek. Zresztą to właśnie produkty spod znaku Unreal zawsze kojarzyły się i kojarzyć się będą z najwyższym poziomem zarówno od strony graficznej jak i technicznej. Oczywiście wiążę się to z podniesieniem wymagań sprzętowych, ale bez przesady. Do płynnej zabawy z wysokimi detalami potrzebny będzie sprzęt na poziomie GeForce4, lecz minimalne wymagania to tylko TNT2. Biorąc pod uwagę datę premiery UT2003, która została wyznaczona na trzeci kwartał bieżącego roku możemy zaplanować kupno lepszego sprzętu. I z całkowicie czystym sumieniem mogę powiedzieć, że naprawdę będzie warto.

Maciej „Valpurgius” Hajnrich

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.