Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 5 czerwca 2012, 21:00

autor: Maciej Jałowiec

The Amazing Spider-Man - co pokazał Peter Parker na E3 2012? - Strona 2

Wielkimi krokami nadchodzi premiera najnowszej odsłony przygód Człowieka Pająka. Na prezentacji w Los Angeles przyjrzeliśmy się bliżej grze The Amazing Spider-Man.

Oprócz zwykłych ludzi w The Amazing Spider-Man natkniemy się również na potwory. Naturalnie je także trzeba będzie pokonać, lecz nie w ramach misji pobocznych, a w trakcie przechodzenia głównego wątku. Ten z kolei przedstawi wydarzenia rozgrywające się po akcji nadchodzącego filmu o przygodach Człowieka Pająka. Zgodnie ze słowami twórców zdecydowano się postąpić w taki właśnie sposób, aby uzyskać niezależność od filmowej historii i – w konsekwencji – dużą swobodę w kształtowaniu fabuły.

Jedną z podkreślanych innowacji jest tzw. Web Rush, czyli intuicyjny system efektownego i wygodnego przemieszczania się po świecie gry. Analizując go dokładniej, można jego elementy odnaleźć również w tradycyjnej walce, a także w pojedynkach z bossami. Web Rush jako system wspomagający poruszanie się ma pozwalać na chwilowe spowolnienie czasu i wybranie kierunku, w jakim chcemy, aby nasz bohater się udał. Po zastosowaniu tej metody Spider-Man ruszy w wyznaczone miejsce z dużą prędkością, wykorzystując przy tym swoje pajęczyny i elementy otoczenia. W pewnym stopniu ma to przypominać parkour. Przykładowo, jeżeli w wybranym przez nas kierunku będzie jechać autobus, główny bohater samodzielnie wskoczy na jego dach, przebiegnie po nim, wskoczy na pobliską latarnię, a z niej wybije się, przefruwając nad ruchliwą ulicą przy użyciu swoich sieci. Ta dynamika ruchów i bullet-time na początku w połączeniu ze świetnie wyglądającymi animacjami postaci sprawią, że The Amazing Spider-Man bardzo dobrze odda poczucie sterowania bohaterem tak wyjątkowym jak Człowiek Pająk. Web Rush w walce ma ją z kolei urozmaicać (w oczywisty sposób za pomocą wspomnianego bullet-time’u) i umożliwiać wykonywanie bardziej złożonych kombosów.

Choć animacje na tę chwilę prezentują się świetnie (zwłaszcza te unikatowe, które możemy oglądać tylko podczas walk z bossami), obawy budzi wygląd miasta. Wyspa Manhattan, mimo iż rozległa, zdaje się być sterylna, jakby nieskażona brudem, śmieciami i smogiem. Wygląda to co najmniej zastanawiająco. Osobiście wiele oczekuję od tej produkcji – tak charakterystyczna postać jak Spider-Man zasługuje na dobrze wykonaną grę. A może wynika to z rozpieszczenia po ostatnim obcowaniu z dwiema odsłonami przygód Batmana?

Maciej Jałowiec

Maciej Jałowiec

Specjalista do spraw marketingu gier wideo. Łączy pasję do gier ze spostrzeżeniami na temat branży i światowej gospodarki. Zawodowo związany z firmą Techland, a wcześniej m. in. z Activision i Perfect World.

więcej

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.