Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 3 czerwca 2012, 14:00

autor: Wojciech Mroczek

South Park: The Stick of Truth - RPG od twórców Fallout: New Vegas - Strona 2

Nad nową grą osadzoną w miasteczku South Park pracują sami twórcy telewizyjnego serialu i ekipa odpowiedzialna za Fallout: New Vegas. Z pewnością jest na co czekać.

THQ, wydawca gry, ma obecnie poważne problemy finansowe. Cena akcji firmy od pół roku utrzymuje się poniżej progu jednego dolara i spółce grozi usunięcie z notowań giełdowych NASDAQ przed końcem czerwca, jeśli nie uda jej się poprawić wyników. Wartość firmy wynosi w tej chwili tylko nieco ponad 40 milionów dolarów - tyle co budżet konsolowej gry ze średniej półki. Miejmy nadzieję, że te zawirowania nie wpłyną na losy South Park: The Stick of Truth.

Co z tego wynika? Dodatkowe utrudnienia dla Obsidiana oraz... same dobre rzeczy dla fanów serialu. Kiedy na przykład projektanci przedstawili prototypy broni i przedmiotów, którymi mieliby posługiwać się bohaterowie gry, Parker i Stone stwierdzili zgodnie, że wyglądają one zbyt ładnie i prawdziwie. „Muszą być bardziej badziewne!” – oświadczyli, tłumacząc, że chodzi tu przecież o ekwipunek, którego w zabawie w przygodę fantasy używać będzie banda dziesięciolatków. Mają to więc być rzeczy znalezione w domu lub w garażu czy też skonstruowane naprędce przez dziecko. Podobnie potraktowano scenografię. Nic nie zostało z pierwszej koncepcji Obsidiana, która przenosiła akcję do magicznego świata przypominającego South Park jedynie charakterystyczną kreską. Gra będzie więc przedstawiać fantastyczną przygodę dziejącą się na ulicach i podwórkach. Dzieciaki z durszlakami na głowach będą naparzać się mieczami z tektury owiniętymi aluminiową folią. Co nie oznacza oczywiście, że nikomu nie stanie się prawdziwa krzywda. Słowem – gra pozostanie wierna formule serialu, w którym podobne zabawy oglądaliśmy już w wielu odcinkach (szczególnie przypominać ma epizod The Return of the Fellowship of the Ring to the Two Towers, który – jak wszystkie inne – można obejrzeć w całości za darmo na stronie South Park Studios).

Shon Stewart, główny animator

Usłyszałem, że Zane (Zane Lyon – kierownik produkcji) pracuje nad demem dla South Park Studios. Poszedłem do ich działu, gdzie właśnie uwijała się ekipa Fallouta: New Vegas, zobaczyłem, co robią i powiedziałem „Super! Mogę nad tym pracować? Bo chyba potrzebujecie animatora? No, a ja, wiecie, z miłą chęcią…”. Zawodowo nie zajmowałem się jeszcze animacją 2D. Robiłem jej sporo na studiach i – jak wszyscy tutaj – jestem wielkim fanem South Park, więc nie mogłem darować sobie takiej okazji. […] Potem usiedliśmy do przeglądania odcinków serialu klatka po klatce. Chcemy, by gra doskonale naśladowała to, co znamy z telewizji. Na szczęście South Park Studios przechowuje większość wykorzystanych na ekranie animacji i możemy się nimi podeprzeć.

Jak się w to będzie grało

Mimo specyficznej oprawy pod względem mechaniki The Stick of Truth nikogo nie zaskoczy. Twórcy sięgną po same sprawdzone rozwiązania. Będziemy mieli więc klasyczny system rozwoju i ekwipowania postaci, misje dające doświadczenie i nakręcające fabułę oraz wrogów, których pokonanie przyniesie, oprócz satysfakcji, nowe przedmioty. Jednak zarówno owe przedmioty, jak i umiejętności, a nawet klasy postaci przedstawione zostaną w serialowym krzywym zwierciadle. System prowadzenia walk zaczerpnięto z klasycznych japońskich RPG – twórcy wskazują na Final Fantasy VII, gdzie zastosowano charakterystyczne aktywne tury, jako główne źródło inspiracji. Starcia w tym stylu łatwo przedstawić w dwóch wymiarach, co miało kluczowy wpływ na tę decyzję.

Wiemy już też co nieco o wrogach, których przyjdzie nam okładać ciężkim dwuręcznym kijem od szczotki (+3). W South Park na naszego bohatera i jego drużynę czyhać będą nieprzyjaciele doskonale znani z serialu. A więc: rudzielcy, hippisi, cheerleaderki, goci, motocykliści, ludzie-kraby czy gatkowe gnomy. Niektóre z tych frakcji będziemy tępić bezlitośnie. Z innymi da się pertraktować, a nawet zdobyć ich wsparcie. Jedno jest pewne – nie należy spodziewać się, że jakikolwiek motyw znany z innych gier RPG znajdziemy w South Park w tradycyjnej formie.

Produkcja potrwa jeszcze około 10 miesięcy, a gra ukaże się na PC, X360 i PS3 w pierwszym kwartale przyszłego roku. Fani serialu z pewnością mają na co czekać. South Park: The Stick of Truth zapowiada się bowiem na tytuł solidny, rozbudowany i wierny serialowemu pierwowzorowi. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, dostaniemy pierwszą southparkową grę, która zadowoli wymagających graczy,

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.