Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 6 września 2011, 13:02

autor: Szymon Liebert

Śmierć lepszy od Wojny? - gra Darksiders II na gamescom 2011 - Strona 2

W pierwszym Darksiders towarzyszyliśmy jednemu z czterech jeźdźców Apokalipsy w wyprawie na ziemię. W drugiej części serii wybierzemy się w zaświaty u boku Śmierci.

Nie samą walką jednak człowiek żyje. Darksiders II powróci do scen platformowych, zręcznościowych i zagadek logicznych. W próbce gry zobaczyliśmy, jak Śmierć manipuluje różnymi mechanizmami – np. umieszczając kulę energii we właściwym miejscu, aby otworzyć bramę, lub wbijając wielki róg w punkt do tego przeznaczone. Podczas samego starcia również pokazano kilka szczególnych gadżetów – bohater przyciągnął się do wroga za pomocą liny z hakiem (tzw. „ghost hook”). Przedmiot przydał się też do pochwycenia „czerwia”, który ukrywał się pod ziemią i sporadycznie wyskakiwał. Bestia przeobraziła się później w giganta wyposażonego w maczugę i magiczny promień. W potyczce ucierpiało otoczenie – kolumny rozstawione na arenie rozsypały się pod naporem potężnej broni przeciwnika.

W zaświatach zobaczymy jeszcze wymyślniejszych wrogów.

W Darksiders II zwiedzimy większy świat niż w „jedynce”, chociaż podzielony w nieco inny sposób. Deweloper zamierza postawić na dużą liczbę podziemi, które jednak będą mniejsze. Chodzi o to, aby wyeliminować konieczność przemierzenia tych samych, pustych lokacji i uatrakcyjnić zabawę. Scenarzystów zatrudnionych w Vigil Games tym razem czeka więcej pracy, bo w grze pojawi się większa liczba postaci, a sama historia stanie się bogatsza. Autorzy wezmą też pod uwagę pewne prośby fanów. Jedna z nich dotyczyła wierzchowca głównego bohatera – w drugiej odsłonie serii otrzymamy go bardzo szybko, więc przemierzanie zaświatów stanie się czystą przyjemnością.

Studio Vigil Games ma utalentowany zespół, który tworząc Darksiders II, zmierza dobrą drogą. Myślę, że tytuł ten spodoba się fanom pierwowzoru oraz tym, którzy cenią dobrze zaprojektowaną walkę, eksplorację podziemi i mroczne opowieści. Stylistycznie gra nadal robi wrażenie, a poszczególni przeciwnicy wyglądają potężnie. Wydaje się, że otrzymamy pozycję zrealizowaną z jeszcze większym rozmachem, a przy okazji bardziej przemyślaną. I o to chodzi, bo pierwowzór był przecież całkiem udany.

Szymon „Hed” Liebert

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.