Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 23 sierpnia 2011, 10:18

autor: Szymon Liebert

Battlefield 3 - graliśmy w 64-osobowy Podbój na PC!

Battlefield 3 może mieć najlepszy tryb kooperacji w historii, ale i tak tym, na co wszyscy czekamy, jest pełnoprawny multiplayer dla 64 graczy. I właśnie to pokazało nam studio DICE na targach gamescom.

Przeczytaj recenzję Powrót na pole bitwy - recenzja gry Battlefield 3

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Kölnmesse, godzina poranna. Bramki na gamescomie zostają otwarte i rzesza fanów udaje się prosto do hali nr 6, gdzie w głębi, za kilkoma innymi gorącymi tytułami, rozstawiono stanowiska z grą Battlefield 3. Produkcja, która przyciągała ogromne tłumy, została pokazana w dość imponujący sposób – w 64-osobowych potyczkach trybu Conquest na nowej mapie Caspian Border. Nie mogliśmy ominąć stoiska DICE, szczególnie po budzącym mieszane uczucia spotkaniu z trybem kooperacji na PlayStation 3. Wrażenia z rozgrywki wieloosobowej na PC można podsumować krótko: rewelacja.

Po odczekaniu kilkunastu minut udało nam się w końcu dostać do jednego z wielu pecetów z grą, ustawionych w wydzielonym boksie pilnowanym przez kilkunastu pracowników firmy. Szczegółowe opisanie udostępnionej mapy jest niemożliwe, bo była ona po prostu ogromna, a przy tym niezwykle urokliwa (przekonacie się o tym oglądając ten zwiastun). Lokacja została przedzielona tytułowym przejściem granicznym – kilkoma szeregami wysokich siatek na terenie wykarczowanym z drzew. Próby przejścia przez tę część stanowiły spore ryzyko, bo chociaż wszelkie przeszkody można było swobodnie przeskoczyć (wciskając spację) lub zniszczyć (atakując nożem), to brak osłon sprzyjał wykryciu przez przeciwników.

Mapa okazała się pełna detali i ciekawych miejsc. Walki toczyły się w bazach wojskowych z lotniskami i hangarami, na parkingach miasteczek, nieopodal stacji benzynowej i w pobliżu wysokiej wieży przekaźnikowej. Nie zabrakło też zielonych drzew, nierówności terenu, skał, rzeczki i mnóstwa innych tego typu elementów. Przebiegnięcie na piechotę całej długości obszaru zabierało wieczność, chociaż z drugiej strony raczej nigdy nie było to konieczne. Drużyny mogły przejmować punkty odradzania się i oczywiście korzystać z pojazdów. Kaspijska granica została zdewastowana przez jeepy, czołgi (M1 Abrams), helikoptery i samoloty odrzutowe. W tak obszernym i szczegółowym środowisku niezwykle istotne było oznaczanie celów (za pomocą klawisza Q). Dzięki temu mogliśmy w prosty sposób wskazać sprzymierzeńcom pozycję innych żołnierzy. Dostrzeżenie przeciwników nie było może trudne z ziemi, ale stanowiło pewien problem z powietrza.

Większość czasu w grze spędziliśmy jako inżynier, bo przeciwna drużyna upodobała sobie używanie helikopterów, na które najlepszą bronią była wyrzutnia naprowadzanych rakiet. Karabiny w Battlefieldzie 3 są potężne, dzięki czemu niemal czuć siłę odrzutu. Jednocześnie można było trafić wroga z naprawdę dużej odległości, o ile tylko stał w miejscu. Nie potrzeba więc snajperki, żeby pozbyć się delikwenta czającego się ciągle w tym samym punkcie i polującego na mniej uważnych graczy. Remedium na snajperów jest także kamera pokazująca osobę, która nas zabiła. Mimo otwartego terenu nie będą oni mieli lekkiego życia. Z drugiej strony dla użytkowników preferujących działanie z jak największej odległości przygotowano kilka świetnych dziupli – najlepszą z nich jest wspomniana wieża przekaźnikowa, na którą można się wspiąć.

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Valheim to jeden z najlepszych survivali, w jaki kiedykolwiek grałem!
Valheim to jeden z najlepszych survivali, w jaki kiedykolwiek grałem!

Przed premierą

Na rynku jest już mnóstwo gier tego gatunku, ale mało która startując z pułapu Early Access szturmem podbiła serca graczy, uzyskując 96% pozytywnych opinii spośród niemal 17 tysięcy wystawionych recenzji. Czy Valheim zasłużył na ten zachwyt?

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.