Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 20 sierpnia 2011, 13:14

autor: Szymon Liebert

Tryb kooperacji w Battlefield 3 - gamescom 2011 - Strona 2

Battlefield 3 to nie tylko gigantyczne bitwy na otwartym terenie. Na gamescomie producenci pokazali fragment kampanii kooperacyjnej dla dwóch graczy.

W tej sytuacji trzeba było ukryć się na bezpiecznej pozycji i stopniowo eliminować przeciwników. Przydał się szczególnie karabin z podświetlającym żołnierzy celownikiem – dzięki niemu można szybko zorientować się, skąd nadchodzi niebezpieczeństwo, i rozprawić z odległymi strzelcami. Dodatkiem znanym chociażby z Bad Company 2 była możliwość wskazywania przeciwników sprzymierzonemu graczowi. To ułatwienie nie pomogło nam jednak za bardzo i wrogowie roznieśli nas w pył.

Battlefield 3 stawia na niełatwą i taktyczną rozgrywkę. W tej grze nie ma żartów i miejsca na szarże na pozycje wroga. Trzeba działać powoli, ubezpieczać flanki, improwizować, reagować na zmieniające się pole bitwy i współdziałać z partnerem. Wybranie złej kryjówki do przycupnięcia i ostrzeliwania wrogów zwykle wiązało się z poważnymi obrażeniami. System podnoszenia kompanów również nie pozostawiał wielkiego marginesu na błędy. Próba uratowania drugiego żołnierza pod ostrzałem wrogów to bardzo niemądry pomysł.

Już przed pokazem deweloper podkreślił, że misja jest nieprosta i większość osób ginie, grając w nią po raz pierwszy. Tak też się stało, bo wszyscy obecni w pokoju dziennikarze prędzej czy później polegli. Wysoki poziom trudności to jednak dla wielu fanów ogromna zaleta. W dalszej części zadania konwój utknął w wąskiej uliczce i sytuacja wyglądała jeszcze gorzej. Wrażenia z nocnej potyczki we wrogim mieście były pozytywne i naprawdę nieźle oddawały wyobrażenie pola bitwy, jakie zakorzeniły w nas filmy oraz relacje wojenne.

Trzeba przyznać, że Battlefield 3 na PlayStation 3 nie wyglądał aż tak imponująco jak wersja pecetowa czy wysokiej jakości zwiastuny, które zapewne oglądacie kilka razy dziennie. Grafika nie była tak wyraźna, animacja nieco bardziej toporna, a sterowanie niedokładne. Oczywiście technologia nadal gwarantuje wielkie momenty i widowiskowe sceny, ale całość nie jest tak przyjemna w odbiorze na konsoli jak konkurencyjne Modern Warfare 3.

Odrębna kampania kooperacyjna dla dwóch graczy to naprawdę dobry pomysł na urozmaicenie Battlefielda 3. Tym bardziej, że będzie to prawdziwa przeprawa z wieloma niespodziankami, a nie relaksacyjna wycieczka do egzotycznych punktów naszego globu. Całość zostanie powiązana z resztą gry darmowym Battlelogiem, który pokazuje osiągnięcia i postępy znajomych, zbiera statystyki i oblicza doświadczenie. Minusem jest brak możliwości zabawy w trybie kooperacji na podzielonym ekranie, o czym pisaliśmy rano. Szkoda, ale i tak czekamy na nowe dzieło EA DICE.

Szymon „Hed” Liebert

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.