Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 20 sierpnia 2011, 13:14

autor: Szymon Liebert

Tryb kooperacji w Battlefield 3 - gamescom 2011 - Strona 2

Battlefield 3 to nie tylko gigantyczne bitwy na otwartym terenie. Na gamescomie producenci pokazali fragment kampanii kooperacyjnej dla dwóch graczy.

W tej sytuacji trzeba było ukryć się na bezpiecznej pozycji i stopniowo eliminować przeciwników. Przydał się szczególnie karabin z podświetlającym żołnierzy celownikiem – dzięki niemu można szybko zorientować się, skąd nadchodzi niebezpieczeństwo, i rozprawić z odległymi strzelcami. Dodatkiem znanym chociażby z Bad Company 2 była możliwość wskazywania przeciwników sprzymierzonemu graczowi. To ułatwienie nie pomogło nam jednak za bardzo i wrogowie roznieśli nas w pył.

Battlefield 3 stawia na niełatwą i taktyczną rozgrywkę. W tej grze nie ma żartów i miejsca na szarże na pozycje wroga. Trzeba działać powoli, ubezpieczać flanki, improwizować, reagować na zmieniające się pole bitwy i współdziałać z partnerem. Wybranie złej kryjówki do przycupnięcia i ostrzeliwania wrogów zwykle wiązało się z poważnymi obrażeniami. System podnoszenia kompanów również nie pozostawiał wielkiego marginesu na błędy. Próba uratowania drugiego żołnierza pod ostrzałem wrogów to bardzo niemądry pomysł.

Już przed pokazem deweloper podkreślił, że misja jest nieprosta i większość osób ginie, grając w nią po raz pierwszy. Tak też się stało, bo wszyscy obecni w pokoju dziennikarze prędzej czy później polegli. Wysoki poziom trudności to jednak dla wielu fanów ogromna zaleta. W dalszej części zadania konwój utknął w wąskiej uliczce i sytuacja wyglądała jeszcze gorzej. Wrażenia z nocnej potyczki we wrogim mieście były pozytywne i naprawdę nieźle oddawały wyobrażenie pola bitwy, jakie zakorzeniły w nas filmy oraz relacje wojenne.

Trzeba przyznać, że Battlefield 3 na PlayStation 3 nie wyglądał aż tak imponująco jak wersja pecetowa czy wysokiej jakości zwiastuny, które zapewne oglądacie kilka razy dziennie. Grafika nie była tak wyraźna, animacja nieco bardziej toporna, a sterowanie niedokładne. Oczywiście technologia nadal gwarantuje wielkie momenty i widowiskowe sceny, ale całość nie jest tak przyjemna w odbiorze na konsoli jak konkurencyjne Modern Warfare 3.

Odrębna kampania kooperacyjna dla dwóch graczy to naprawdę dobry pomysł na urozmaicenie Battlefielda 3. Tym bardziej, że będzie to prawdziwa przeprawa z wieloma niespodziankami, a nie relaksacyjna wycieczka do egzotycznych punktów naszego globu. Całość zostanie powiązana z resztą gry darmowym Battlelogiem, który pokazuje osiągnięcia i postępy znajomych, zbiera statystyki i oblicza doświadczenie. Minusem jest brak możliwości zabawy w trybie kooperacji na podzielonym ekranie, o czym pisaliśmy rano. Szkoda, ale i tak czekamy na nowe dzieło EA DICE.

Szymon „Hed” Liebert

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni
Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni

Przed premierą

Yandere Simulator to jedna z najdziwniejszych i najbardziej niepokojących gier, jakie obecnie powstają. Symulator szkolnej morderczyni powstaje w USA, choć wygląda jak kolejne japońskie dziwactwo.

Valheim to jeden z najlepszych survivali, w jaki kiedykolwiek grałem!
Valheim to jeden z najlepszych survivali, w jaki kiedykolwiek grałem!

Przed premierą

Na rynku jest już mnóstwo gier tego gatunku, ale mało która startując z pułapu Early Access szturmem podbiła serca graczy, uzyskując 96% pozytywnych opinii spośród niemal 17 tysięcy wystawionych recenzji. Czy Valheim zasłużył na ten zachwyt?