Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 1 marca 2011, 13:39

autor: Maciej Jałowiec

Batman: Arkham City - pierwsze spojrzenie - Strona 2

Wybraliśmy się do San Francisco, żeby rzucić okiem na nowe przygody Batmana w Arkham City. Czy sequel Arkham Asylum ma szansę przebić swojego świetnego poprzednika? Wszystko wskazuje na to, że tak, ale o tym przekonacie się sami, czytając nasz raport!

Dalej przyszła pora na ratunek Catwoman. Prowadzący dostał się przez dach do budynku, gdzie przetrzymywana była Kobieta-Kot. W wielkiej sali zgromadzeni byli Two-Face, mnóstwo jego ludzi oraz oczywiście Catwoman, związana i wisząca nad beczką z kwasem. Dax uruchomił w tym momencie tzw. Detective Mode, by zbadać, jakim uzbrojeniem dysponują zbiry Two-Face’a. Okazało się, że pomijając jednego przeciwnika z bronią maszynową i kilku łotrów z pałkami i gazrurkami, całe towarzystwo było zdane na własne piąchy. Wróg z giwerą nie stanowił żadnego problemu. Stał z dala od tłumu, na balkonie, więc można było wskoczyć za jego plecy i zlikwidować go po cichu. Następnie atakiem z powietrza udało się powalić na ziemię nieprzyjaciela z pałką. W tym momencie większość nieuzbrojonych przeciwników zaczęła uciekać, natomiast ci, którzy odważyli się pozostać, nie stanowili żadnego problemu dla Batmana, nawet gdy próbowali atakować go znalezionymi w pobliżu przedmiotami, np. krzesłami.

Tuż po walce włączył się przerywnik filmowy przedstawiający m.in. rozmowę głównego bohatera z Catwoman, w trakcie której Joker próbował zabić dopiero co uratowaną kobietę, strzelając z karabinu snajperskiego. Batman, widząc wiązkę celownika laserowego, uratował swoją towarzyszkę. Następnie na podstawie dziury po pocisku w szybie i śladu, jaki pozostał po nim na podłodze, udało mu się ustalić położenie Jokera w momencie oddania strzału. Wszystko wskazywało na to, że znalazł on sobie świetną pozycję strzelecką na wieży pobliskiego kościoła.

Helikoptery posłużą do szybszego przemieszczania się po Arkham City.

Dax Ginn postanowił skorzystać z przyspieszonego sposobu podróżowania po Arkham City, by dostać się do owego kościoła. Sposób ten polega na łapaniu się płóz przelatujących helikopterów patrolowych. Przed świątynią stało kilku ludzi Jokera, w tym jeden mocno opancerzony. Z prezentacji wynika, że ten typ przeciwników można eliminować, wyprowadzając specjalną serię ciosów o nazwie Beatdown. Po wejściu do kościoła na Batmana czekała już sojuszniczka Jokera, Harley Quinn, oraz kilku wrogów z bronią maszynową wycelowaną w Człowieka Nietoperza. Należy przy tym dodać, że bandyci przetrzymywali w kościele kilku zakładników. Dziewczyna opuściła świątynię, rozkazując rozstrzelanie Batmana, gdy ten spróbuje cokolwiek zrobić. W takiej sytuacji przydał się granat dymny, który pozwolił głównemu bohaterowi bezpiecznie przedostać się na rusztowanie tuż pod sufitem kościoła za pomocą liny z hakiem. Znikając tym samym z pola widzenia bandziorów, nasz śmiałek mógł spokojnie zaplanować cichą likwidację przeciwników, nie narażając przy tym zdrowia i życia zakładników.

Zachodzenie przeciwników od tyłu było banalnie proste, głównie dlatego, że analizując sytuację, Człowiek Nietoperz wygłaszał kwestię proponującą najlepsze rozwiązanie. Przykładowo, gdy jeden z wrogów postanowił ukryć się wraz z zakładnikiem w konfesjonale, Batman zauważył, że jego tylna ścianka jest stosunkowo cienka. Weterani Arkham Asylum z pewnością domyślą się, jak ten fakt wykorzystać w walce. Prowadzący prezentację oczywiście postanowił przebić się przez ścianę, złapać zaskoczonego złoczyńcę i skręcić mu kark.

Nadeszła pora na wejście do wieży kościoła. Oczekując konfrontacji z Jokerem, Batman zorientował się, że wpadł w pułapkę. Karabin snajperski, który miał służyć do zabicia Catwoman, był zdalnie sterowany z innego miejsca, a cała wieża była wypełniona materiałami wybuchowymi, gotowymi eksplodować w ciągu kilku sekund. Czasu było jednak na tyle dużo, by rozpracować system sterowania karabinem. Na tej podstawie Batman zdołał ustalić prawdziwe położenie Jokera. By uciec z pułapki, Człowiek Nietoperz zmuszony był przebić się przez pobliski witraż. Podczas jego szybowania w kierunku sąsiadujących z kościołem zabudowań uruchomiła się cut-scenka prezentująca eksplozję w wieży świątyni. Wraz z zakończeniem przerywnika filmowego dobiegł końca również pokaz gry Batman: Arkham City.

Zgromadzeni dziennikarze przyznali wówczas, że nowe przygody Człowieka Nietoperza wywarły na nich bardzo pozytywne wrażenie. Wszystko wskazuje na to, że Rocksteady przygotowuje tytuł o ogromnym rozmachu, z imponującą i różnorodną zawartością, a także oprawą audiowizualną, której ciężko cokolwiek zarzucić. Zarówno fani Batmana, jak i sympatycy gier akcji powinni na czerwono zaznaczyć datę premiery Arkham City. Póki co wiemy, że odbędzie się ona w drugiej połowie tego roku.

Maciej „Sandro” Jałowiec

Maciej Jałowiec

Maciej Jałowiec

Specjalista do spraw marketingu gier wideo. Łączy pasję do gier ze spostrzeżeniami na temat branży i światowej gospodarki. Zawodowo związany z firmą Techland, a wcześniej m. in. z Activision i Perfect World.

więcej

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.