Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 30 listopada 2010, 16:58

autor: Szymon Liebert

Shift 2: Unleashed - już graliśmy! - Strona 2

Wydany w ubiegłym roku Shift okazał się powiewem świeżości dla cyklu Need For Speed. W drugiej odsłonie tej podserii twórcy kontynuują podjęte wątki.

Przeczytaj recenzję Shift 2: Unleashed - recenzja gry

Najbardziej oczekiwana gra samochodowa tego roku, czyli Gran Turismo 5, jest już dostępna na rynku i wzbudza najróżniejsze reakcje recenzentów oraz graczy. Firma Electronic Arts uważa, że dzieło Polyphony Digital to „sterylny” produkt o kolekcjonowaniu samochodów, z którym dynamiczny Shift 2 Unleashed upora się bez problemów. W Londynie mieliśmy okazję sprawdzić, w jakim kierunku zmierza studio Slightly Mad i czy porównywanie z gigantem z PlayStation 3 ma rację bytu. Od razu można powiedzieć, że drugi Shift rewolucyjnych zmian nie przyniesie, chociaż ma szansę dopracować do perfekcji koncepcję znaną z pierwowzoru.

Najszybsze samochody na świecie i ogień z rury wydechowej, ale wciążnieco bardziej poważna stylistyka.

W Shift 2 Unleashed dostaniemy to, co było siłą poprzedniej gry, czyli przede wszystkim świetną oprawę wizualną, wymagający model jazdy, prawdziwe samochody oraz system doświadczenia. Nie zabraknie trybu kariery, dziesiątków tras (pokazano między innymi tory z Belgii i Szanghaju) oraz multiplayera. W dalszym ciągu będzie to produkcja odcinająca się od tuningowo-obciachowej estetyki niedawnych odsłon serii, więc miłośnicy „poważnego” podejścia do sprawy mają na co czekać. Jednocześnie deweloper stawia sobie podobne zadanie jak poprzednio – sprawić, że poczujemy się jak prawdziwi kierowcy.

Szanghaj nocą zachwyci dziesiątkami neonów i lampionów.

Zawodnicy zmagający się w najszybszych wyścigach zasiądą za kółkami potężnych bestii, które rzucają i trzęsą przy każdym zrywie czy hamowaniu – wszystko to odczujemy w Shifcie 2. Pokonywanie tras przy widoku z kokpitu ponownie stanie się mocnym przeżyciem – elementy wnętrza samochodu będą drgały pod wpływem wibracji, a kamera, przysłonięta szybką kasku ochronnego, ma realistycznie wychylać się podczas ostrych zakrętów, imitując ruchy głowy kierowcy. Odwzorowane zostaną także reakcje oczy na ogromną prędkość – poświaty, pomroki i rozmycia. Podobno wiele z tych dodatków zasugerowali zawodowcy, poproszeni przez EA o opinię.

Model jazdy w Shifcie 2 przypomina rozwiązania z pierwowzoru, chociaż oczywiście trudno to dokładnie zweryfikować po zaledwie kilkunastu minutach spędzonych z grą. Nadal chodzi o system wykraczający poza zręcznościowe standardy, chociaż utrzymujący się w zasięgu przeciętnego miłośnika gier wyścigowych. Mówiąc inaczej, do opanowania wozu potrzeba będzie kilku zakrętów. Naturalnie dzięki różnym poziomom trudności niedoświadczeni kierowcy skorzystają chociażby z linii pomocniczej i innych ułatwień. Za wszystkie dokonania otrzymamy punkty doświadczenia, do których fani wyścigów już zdążyli przywyknąć.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w My Summer Car – samochodowy survival dla wytrwałych
Graliśmy w My Summer Car – samochodowy survival dla wytrwałych

Przed premierą

Lato, urlop, własna bryka – My Summer Car brzmi jak lekka, wakacyjna przygoda, ale w rzeczywistości to hardkorowy symulator dla wytrwałych.