Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 17 listopada 2010, 11:39

autor: Remigiusz Maciaszek

World of Warcraft: Cataclysm - Instancje - Strona 2

World of Warcraft: Cataclysm ma przynieść spore zmiany w poziomie trudności instancji. W dzisiejszym artykule możecie przeczytać, jak te zmiany będą wyglądać oraz z czego będą wynikać.

Zmieniają się także najważniejsi przeciwnicy, którzy coraz bardziej przypominają bossów spotykanych dotychczas na rajdach. Posiadają sporo ciekawych umiejętności, walki wielokrotnie składają się z kilku różnych faz i znajomość taktyki jest konieczna do przetrwania, nie mówiąc już o pokonaniu wroga.

Zwróćcie uwagę, że cały czas opisuję instancje na poziomie normalnym, a prawdziwa zabawa zaczyna się dopiero w trybie heroic. Po pierwsze – świeża postać, która dopiero zdobyła poziom 85, nie ma nawet co marzyć o wizycie w takiej instancji. Przede wszystkim ogranicza ją system, ale gdyby nawet mogła tam wejść, to nie miałaby szans przetrwać ani jednej walki. Już początkowi przeciwnicy zadają potworne obrażenia i są wyjątkowo odporni.

Z tego też powodu deweloperzy w większym stopniu zaczęli korzystać z pomiaru poziomu sprzętu przy ocenie wydajności gracza. Jest to właśnie wspomniany wcześniej system, który nie jest może idealny, bowiem wyposażenie gracza nie zawsze odpowiada jego umiejętnościom, ale z drugiej strony każdy przecież wie, że przy kiepskim ekwipunku nawet perfekcyjny gracz nie poradzi sobie w niektórych sytuacjach. Można więc uznać, że system, mimo że daleki od doskonałości, to jednak spełnia swoją rolę. Teraz każdy gracz w tabeli cech swojej postaci może zobaczyć poziom rynsztunku i porównać go z wymaganiami danej instancji. Jeśli te są większe, to nie zostanie wpuszczony do środka.

Blackwing Descent – tym razem dostaniemy znacznie więcejinstancji rajdowych, w tej chwili wiadomo już o czterech.

Podobne ograniczenia pojawiają się oczywiście w przypadku rajdów. Jeśli chodzi o instancje przeznaczone dla większej liczby graczy, to należy zwrócić uwagę na dwie rzeczy. Po pierwsze – jakość sprzętu, jaki możemy uzyskać przy 10 i 25 osobach w rajdzie, została wyrównana. Z tą różnicą, że ilość przedmiotów, jakie wypadają z bossa, na jedną osobę jest w przypadku dużych rajdów odrobinę większa. Nie wszyscy są zadowoleni z takiego rozwiązania, jednak ja muszę mu przyklasnąć. Zawsze preferowałem mniejsze grupy solidnych graczy niż te większe, w których często brakujące miejsca wypełnia się byle jakimi ludźmi, których wątpliwe bywają nie tylko umiejętności, ale i maniery.

Rozwiązanie poszerza możliwości mniejszych gildii, a nie wpływa specjalnie na duże, które nadal mogą rajdować w tych samych 25-osobowych składach. Istnieje jednak pewne ryzyko, że będzie to oznaczać śmierć dużych rajdów. Może się bowiem okazać, że większość graczy preferuje małe grupy, a dotychczasowy udział w masywnych rajdach wynikał raczej z konieczności. Jednak, jakby na to nie patrzeć, w grze chodzi o to, by robić to, co się lubi i jeśli ma to oznaczać zgon rajdowania w 25 osób, to znaczy, że gracze nie byli tym wystarczająco mocno zainteresowani.

Należy również pamiętać, że mimo bliskiej premiery Cataclysm jest nadal w fazie bety. Wiele więc może się jeszcze zmienić. Na poziom trudności instancji niewątpliwie wpłynie też jakość ekwipunku. Po kilku rajdach dobrze wyposażona postać powinna świetnie sobie radzić w heroicznych instancjach, ale z tego, co widziałem do tej pory, taki masowy „grind heroików”, z jakim mamy do czynienia obecnie, właśnie się definitywnie kończy. I bardzo dobrze.

Remigiusz „Rock Alone” Maciaszek

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.