Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 2 lipca 2010, 12:10

autor: Przemysław Zamęcki

God of War: Duch Sparty - zapowiedź - Strona 2

Światła, kamera, akcja, akcja, akcja! Gdyby kiedyś miał powstać film na podstawie serii o przygodach Kratosa, to tak właśnie powinien się zaczynać. My sprawdzamy, czy God of War: Duch Sparty również wpisze się w tę stylistykę.

Jednym z nich będzie na przykład wyposażony w macki zdolne opleść okręt człowiek-rekin, z którym Kratos stoczy walkę po tym, jak stwór rozbije statek o nadbrzeżne skały. Poza tym nie zabraknie uzbrojonych w trójzęby morskich humanoidów, krabopodobnych cosiów wskakujących niczym facehuggery z Obcego na twarz, a także znanych już z poprzednich odsłon serii rogatych niby-koziołków czy zamieniających w kamień spojrzeniem meduz.

Oczywiście nie obejdzie się również bez środowiskowych zagadek logicznych. Główną atrakcją serii jest widowiskowa rzeźnia, więc z góry wiadomo, że nie mogą być one zbyt trudne, aby nie zniechęcać potencjalnych graczy i nie spowalniać zbytnio tempa rozgrywki. Wiemy także, że pojawią się tzw. quick time events. Tak jak do tej pory służyć będą do wykańczania przeciwników, ale od czasu do czasu wystąpią też w trakcie fragmentów stricte zręcznościowych, jak na przykład zjazd po pochylni.

Podstawową bronią Kratosa będą Ostrza Chaosu, jednak jak na prawdziwego spartiatę przystało (czyli takiego prosto z filmu 300), w późniejszej fazie rozgrywki odnajdziemy włócznię i okrągłą tarczę. Wśród nowych ciosów na pewno pojawi się możliwość sprowadzenia przeciwnika do parteru, siadu na klatę i obijania jego gęby, a także rzucania delikwentem. Na przykład w jego kompanów.

Szuru buru, chlastu chlastu, nie ma rączek jedenastu.

God of War: Duch Sparty będzie również kolejną po ostatniej części Metal Gear Solid grą, która wyciśnie z graficznych możliwości PSP tyle, ile się da. Jedna z początkowych sekwencji, mająca miejsce na statku i jako żywo przypominająca również wstęp z God od War, wygląda ładniej niż na PlayStation 2. Rozbryzgi wody, uderzające w okręt fale, odbijające się od postaci krople deszczu, a nawet widocznie mokra skóra Kratosa robią spore wrażenie. Widać, że sprzęt mógłby z powodzeniem udźwignąć jeszcze wiele przyszłych hitów. Szkoda, że Sony trochę przespało tych kilka ostatnich lat i nie przyłożyło się lepiej do walki o prymat na rynku handheldów.

Każdy koniec ma swój początek

Prace nad Duchem Sparty rozpoczęły się mniej więcej we wrześniu 2008, a więc w pół roku po premierze Chains of Olympus. Produkcja trwa już zatem blisko dwa lata, co wydaje się być raczej standardowym okresem dla tego typu gier. Znamienny jest tu fakt, że po raz pierwszy w historii serii premiera odbędzie się nie w marcu, a na jesieni. Kiedy dokładnie? Tego jeszcze nie wiemy. Wiemy natomiast, że gra w naszym kraju będzie w pełni zlokalizowana. PSP cieszy się w Polsce na tyle dużą popularnością, że wypada taki krok poczynić. Zresztą nie będzie to pierwszy tego typu przypadek i warto przyklasnąć każdej inicjatywie, w której w ten sposób dba się o rodzimego klienta.

Przemek „g40st” Zamęcki

NADZIEJE:

  • więcej, ładniej, lepiej, dłużej niż w God of War: Chains of Olympus;

OBAWY:

  • zmęczenie materiału.

Przemysław Zamęcki

Przemysław Zamęcki

Grał we wszystko na wszystkim. Fan retro gratów i gier w pudełkach, które namiętnie kolekcjonował. Spoczywaj w pokoju przyjacielu - 1978-2021

więcej

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Valheim to jeden z najlepszych survivali, w jaki kiedykolwiek grałem!
Valheim to jeden z najlepszych survivali, w jaki kiedykolwiek grałem!

Przed premierą

Na rynku jest już mnóstwo gier tego gatunku, ale mało która startując z pułapu Early Access szturmem podbiła serca graczy, uzyskując 96% pozytywnych opinii spośród niemal 17 tysięcy wystawionych recenzji. Czy Valheim zasłużył na ten zachwyt?

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.