Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 29 czerwca 2010, 12:24

autor: Szymon Liebert

Twisted Metal - zapowiedź - Strona 2

Pacjent karetki w roli śmiercionośnego pocisku? Takie atrakcje zapewni tylko nowy Twisted Metal.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

David Jaffe to jeden z gości, którego wypowiedzi są przytaczane w wielu serwisach branżowych. Producent rozpoczął karierę od świetnie przyjętej Mickey Manii, a zasłynął jedną z najlepiej ocenianych gier w historii – God of War. Jaffe, chętnie udzielający się w mediach, jest znany z bezkompromisowego charakteru, temperamentu, szczerych i dobitnych wypowiedzi. W ostatnich tygodniach twórca miał sporo okazji do wygłaszania komentarzy, bo kilkakrotnie pojawiały się plotki na temat rzekomego powrotu jego dzieła sprzed lat, czyli Twisted Metal. Autor wypierał się tego projektu, jak tylko mógł, nawet gdy przekomarzający się z nim Michael Pachter (analityk branżowy) w żarcie potwierdził plany Sony. Parę tygodni później na konferencji firmy David Jaffe wyskoczył z ciężarówki Sweet Tootha i pokazał światu nową odsłonę serii.

Sweet Tooth oraz inni psychopatyczni przebierańcy powracają i tymrazem mogą korzystać z różnych pojazdów.

Twisted Metal to jedna z najbardziej charakterystycznych marek związanych z firmą Sony i konsolami z rodziny PlayStation. W przeszłości pojawiło się kilka odsłon serii tworzonych przez różne studia. Nie każda z nich była równie dobra jak pierwowzór, który dla wielu osób stanowił pewien wzorzec i niedościgniony ideał. Poszczególne części marki skupiały się niezmiennie na koncepcji tytułowych zawodów, w których spotyka się śmietanka najbardziej niebezpiecznych przestępców i psychopatów w historii. Maniacy i przebierańcy walczyli ze sobą na arenach, prowadząc potężnie uzbrojone pojazdy różnej maści. Wszystko to było zwykle okraszone mniej lub bardziej mrocznym poczuciem humoru i zwariowanymi pomysłami.

Odrobiliśmy lekcję historii, więc można przejść do nowej gry studia Eat Sleep Play. Niestety na razie nie wiemy zbyt wiele o fabularnym trybie solowym, bo twórcy na dotychczasowych pokazach skupili się na przedstawieniu koncepcji samej rozgrywki. David Jaffe zapewnił jednak, że kolejna przygoda będzie odpowiednio „zakręcona”. Z różnych doniesień wynika, że zobaczymy w niej starych znajomych. Przewiną się takie postacie, jak klaun Sweet Tooth (maskotka serii), kobieta z maską lalki Dollface, reinkarnacja śmierci Mr. Grimm czy psychopatyczny kaznodzieja Preacher. Z czwórką bohaterów i bohaterek związane są cztery frakcje/gangi, które powalczą ze sobą w grze: Clowns, Dolls, Skulls i Preachers. Wiadomo, że pod względem stylistyki produkt będzie czymś pomiędzy mrocznym Twisted Metal Black a kreskówkowym Twisted Metal 2.

Twórcy z Eat Sleep Play chcą pozostać wierni klasycznym wzorcom, więc nowy Twisted Metal wpasuje się w dotychczasowy charakter serii, którą zwykło nazywać się połączeniem Mortal Kombat z Unreal Tournament. Jednocześnie jednak chodzi o wzbogacenie wybuchowej mieszanki o nowe elementy – większą głębię, zagrywki strategiczne, bardziej taktyczną rozgrywkę drużynową i system klas. Typowymi reprezentantami starej szkoły będą zwyczajne tryby team deathmatch i deathmatch, a nowy styl swoje atrakcje objawi w szczególnie wymyślnych formach zabawy. Motywacją przyświecającą powyższym założeniom jest chęć skłonienia graczy do integrowania się, korzystania z komunikacji głosowej czy zakładania własnych klanów.

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni
Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni

Przed premierą

Yandere Simulator to jedna z najdziwniejszych i najbardziej niepokojących gier, jakie obecnie powstają. Symulator szkolnej morderczyni powstaje w USA, choć wygląda jak kolejne japońskie dziwactwo.