Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 14 czerwca 2010, 11:06

autor: Michał Basta

Saw II: The Videogame - przed premierą

Trwają intensywne prace nad drugą częścią wydanej w ubiegłym roku Piły. Czy przypadnie ona do gustu fanom krwawego horroru?

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Artykuł powstał na bazie wersji X360.

Zapoczątkowana w 2004 roku seria krwawych filmów grozy o nazwie Piła do dziś cieszy się na świecie ogromną popularnością. Najlepiej świadczy o tym fakt, że nakręcono już sześć obrazów o makabrycznych zabawkach Jigsawa, a w przygotowaniu jest następny. Trudno powiedzieć, czy gry wideo bazujące na kinowej wersji odniosą taki sam sukces. Niemniej po przeciętnej części pierwszej, która ukazała się w 2009 roku, ogłoszono pracę nad kontynuacją.

Jak na razie nie ma zbyt wielu informacji na temat fabuły najnowszej produkcji firmy Konami. Wiadomo tylko, że akcja ma rozgrywać się między drugą a trzecią częścią filmu, a głównym bohaterem będzie Michael – syn Davida Tappa, próbujący rozwikłać zagadkę śmierci swojego ojca. Jego bawienie się w detektywa nie przypadnie do gustu Jigsawowi, który postanowi zagrać z Michaelem w swoją śmiertelną grę. Podczas rozgrywki można spodziewać się pewnych odniesień do wersji kinowej. Podobne będą na przykład niektóre lokacje, ale mają to być jedynie luźne nawiązania, a nie przenoszenie całego filmu w wirtualną rzeczywistość. Zapowiedziano, że w Saw 2 pojawią się dwa zakończenia, ale niemożliwe będzie obejrzenie obydwu za jednym podejściem (to znaczy – cofając się do jednego z ostatnio zapisanych miejsc). Tym razem na wielki finał złożą się wszystkie podjęte w trakcie rozgrywki decyzje. Według autorów nie będzie już sytuacji, w których dopuszczenie do zabicia jakiejś osoby automatycznie zakończy zabawę. Jeśli coś się nam nie uda, gra będzie toczyć się dalej, ale możemy spodziewać się różnych konsekwencji.

W Saw 2 nie zabraknie wymyślnych pułapek Jigsawa.

Pierwsza Piła była połączeniem kilku różnych gatunków. Jednym z nich była gra akcji z widokiem zza pleców bohatera, w której eksplorowaliśmy kolejne pomieszczenia i walczyliśmy z napotkanymi przeciwnikami. Kolejnym elementem było unikanie różnego rodzaju pułapek oraz rozwiązywanie zagadek i przechodzenie wszelkiej maści minigier. Całość została oczywiście podsycona mrocznym i niezwykle krwawym klimatem – widok zmasakrowanych ciał był na porządku dziennym. Druga odsłona pod tymi względami nie będzie wiele ustępować poprzedniczce. Założenia rozgrywki zatem się nie zmienią, ale wszystkie elementy szwankujące w „jedynce” mają zostać dopracowane i uzupełnione nowymi rozwiązaniami.

Tytuł ponownie ma korzystać z opracowanego w 2006 roku silnika graficznego Unreal Engine 3, na którym stworzono takie pozycje, jak obie części Gears of War oraz Batman: Arkham Asylum. Pomimo sporych możliwości drzemiących w silniku pierwsza Piła pod względem graficznym nie wypadła najlepiej. Sporo do życzenia pozostawiały animacje postaci, nieciekawy wygląd otoczenia i zdecydowanie zbyt ciemny świat. Trudno na razie powiedzieć, jak będzie prezentować się druga część. Autorzy zapowiadają oczywiście wodotryski graficzne w postaci lepszej gry świateł, poprawionego systemu poruszania się bohaterów oraz znacznie ciekawszych lokacji. Na dostępnych w sieci pokazach rzeczywiście widać pewną poprawę w porównaniu z „jedynką”, ale do poziomu największych hitów stworzonych na Unreal Engine 3 jeszcze sporo brakuje.

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni
Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni

Przed premierą

Yandere Simulator to jedna z najdziwniejszych i najbardziej niepokojących gier, jakie obecnie powstają. Symulator szkolnej morderczyni powstaje w USA, choć wygląda jak kolejne japońskie dziwactwo.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?