Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 21 grudnia 2000, 18:45

autor: Mateusz "Gabriel Angel"

Ultima Worlds Online: Origin - przed premierą - Strona 2

Czy kolejna część Ultimy Online, która zapoczątkowała niezwykle popularny trend w grach - massive multiplayer online, może nas zaskoczyć czymś nowym? Według nas zapowiada się bardzo interesująco.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Za przeznaczenie danej ilości ankhów na skillboxy, możesz uzyskać jakąś nową umiejętność, ulepszyć posiadaną już umiejętność, zmodyfikować statystyki swojej postaci (np. zwiększyć siłę), lub też udostępnić możliwość używania niektórych przedmiotów. Podobny system został zaimplementowany w Diablo2 tyle, że był on o wiele prostszy. W UWOO jak na razie jest ponad 1000 umiejętności (!) do wyboru, nie licząc ukrytych i tych, które mogę używać tylko określone rasy.

Bardzo ciekawie zapowiada się także system walki. Im więcej przeznaczasz ankhów na daną część drzewka walki, tym więcej potrafisz wykonać różnorodnych ciosów, uderzeń. Grandmasterzy i Masterzy będą mogli łączyć różne style walki (podobno dostępne będą combosy, ale to jeszcze nic pewnego). W trój-wymiarze walka zyskuje zupełnie nowy wymiar (masło maślane). Nie trzeba już ryzykować, atakując kucharza, który w rzeczywistości jest nowym wcieleniem Bruce’a Lee. Wystarczy, że koleś zamacha nam mieczem tak, że nie będziemy go widzieli albo zrobi trzy salta w powietrzu i odetnie głowę naszego kolegi. Patrzysz i mówisz: „Ja dziękuję” a potem w nogi - ile fabryka dała.

Magia, to jest to, co tygryski lubią najbardziej. W drugiej odsłonie podzielona jest na „Szkoły Magii”. Będzie można je mieszać lub też skupić się na doprowadzeniu do perfekcji tylko jednej szkoły. Większość czarów z UO ma być dostępna (kultowe Corp Por też), ale to tylko kropla w morzu. Na razie autorzy nie podają zbyt wielu szczegółów na temat czarów. Natomiast pewne jest, że gracze będą mogli sami wyrabiać magiczne bronie, zbroje i tarcze.

Wszystkich ciekawi też jak programiści poradzą sobie z PK’ami (Player Killer – Zabójca Innych Graczy), którzy są „plagą” każdej gry sieciowej. Celowo plagą ująłem w cudzysłów, gdyż jest to rzecz gustu. Jedni lubią jak im adrenalina skacze przy każdym spotkaniu z innym graczem a drudzy wolą unikać bezpośrednich konfrontacji i zajmują się wykańczaniem potworów. Żeby uszanować zdanie każdego, developerzy z Origin, wprowadzili tzw. Safe Zones, czyli bezpieczne strefy, gdzie żaden gracz nie będzie mógł zaatakować drugiego. Jedynym kontynentem, gdzie ta zasada nie będzie obowiązywać jest Logosia oraz oczywiście wyspa piratów Buccaneer’s Den. Na każdym kontynencie istnieją także PvP-Zones, gdzie można bez przeszkód atakować, kogo się chce.

Nie wiem czy ktoś z Was słyszał o panu imieniem Todd McFarlane? To jeden z najbardziej cenionych autorów komiksów ostatniej dekady. Jest twórcą znanego i kultowego komiksu „Spawn”. A co ma wspólnego z UWO? Już wyjaśniam. To on projektuje i tworzy modele większości potworów, broni i ubrań. Na razie większość zdjęć, jaka jest dostępna na necie pochodzi ze świata Logosia, czyli tego najbardziej futurystycznego. I szczerze mówiąc, mnie, fanowi RPG nie za bardzo się to podoba. Ale zawsze zostaje gra w tradycyjnej Britannii.

Odkryjmy Nowy Świat

Beta testy na szeroką skalę mają się rozpocząć na początku przyszłego roku, ale przy tego typu produkcjach nigdy nic nie wiadomo. Na pewno pierwszeństwo będą mieli obecni gracze UO. Natomiast dużą niespodzianką jest informacja o housingu, a raczej o jego braku w finalnej wersji (tłumaczy się to brakiem czasu). Developerzy podkreślają jednak, że w niedalekiej przyszłości, na wzór UO, będą dodawać nowe ciekawe rzeczy. Na pierwszy ogień ma iść właśnie housing. Niewątpliwie wiele jeszcze pracy i serca muszą programiści włożyć w tę grę. Wiele się na pewno zmieni do czasu jej pojawienia się.

Mimo braku Richarda Garriota w zespole pracującym nad grą, mimo wielu krytycznych uwag ze strony starych wyjadaczy UO, UWO, już pod szyldem EA, będzie grą wybitną, w co nie wątpię. Na nowo wyznaczy ścieżkę gier sieciowych i zdetronizuje obecnych królów. A my ponownie będziemy mogli się zanurzyć w świat marzeń z naszego dzieciństwa. Świat gdzie rządzi magia i oręż, gdzie życie jest łatwiejsze a nasze heroiczne czyny nigdy nie zostaną zapomniane. Na nowo odkryjemy siebie...

Mateusz „Gabriel Angel”

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.