autor: Branko Norwisz
Dark Age of Camelot - przed premierą - Strona 2
Dark Age of Camelot to tytuł z gatunku MMOcRPG osadzony w czasach Króla Artura i Rycerzy Okrągłego Stołu. Gra jednak nie opiera się tylko na legendach arturiańskich. Czerpie również pełnymi garściami z mitologii nordyckiej i celtyckiej.
Przeczytaj recenzję Dark Age of Camelot - recenzja gry
Śmierć i zmartwychwstanie
Śmierć jest w grach MMORPG czymś z czym należy się liczyć, zwłaszcza jeśli fabuła gry opowiada o wojnie pomiędzy królestwami graczy. Po śmierci postać gracza zamienia się w ducha, który musi zostać wskrzeszony albo przez innych graczy dysponujących taką możliwością albo musi udać się na poszukiwania sterowanej przez komputer postaci, która to uczyni.
Problem straty doświadczenia został rozwiązany tak samo, jak w ostatniej premierze MMORPG czyli w grze Anarchy Online. Przez pierwsze 6 poziomów po śmierci gracz jest wskrzeszany bez straty punktów doświadczenia ani przedmiotów. Powyżej osiągnięciu granicy 6 poziomu gracz traci tylko i wyłącznie doświadczenie bez utraty zdobytych przedmiotów. W miejscu jego śmierci wyrasta wówczas nagrobek, a gracz który wróci na miejsce swojej śmierci może odzyskać część straty.
Kwestie techniczne
Świat Camelotu oglądamy w pełnym 3D z perspektywy trzeciej osoby. Pomimo wprowadzenia pełnego trójwymiaru gra nie ma posiadać wysokich wymagań sprzętowych: jako konfiguracja podawany jest zestaw składający się z procesora o prędkości 350 Mhz, 96 MB RAMu oraz karty graficznej z 16 MB na pokładzie. Jak zwykle w tych grach komfort rozgrywki zależy od szybkości i jakości połączenia internetowego.
Na jednym serwerze ma grać jednocześnie od dwóch do trzech tysięcy graczy z całego świata. A po przekroczeniu tej liczby mają być stawiane kolejne. Liczba ta wydaje się być optymalna dla urozmaiconej rozgrywki, a jednocześnie powinna utrzymać lag na minimalnym poziomie.
Jak we wszystkich dotychczas wypuszczonych grach MMORPG, za pobyt w świecie DAoC trzeba będzie zapłacić. Na razie cena nie jest jeszcze znana, ale prawdopodobnie nie będzie różnić się od cen dla innych gier tego typu (od 10 do 13$ miesięcznie).
Podsumowanie
Obecnie Dark Age of Camelot wkracza w ostatnią fazę beta-testów. Firma Mythic chce uniknąć znanych z innych gier problemów ze stabilnością przez pierwsze dni po premierze oraz z koniecznością ściągania potężnych łatek programowych, stąd testy mają być przeprowadzone najdokładniej jak to jest możliwe. Jeśli okaże się to prawdą, może gra ta stanie się wzorem godnym naśladowania pod względem traktowania nas czyli klientów.
Trzy olbrzymie, zróżnicowane krainy, 12 różnych ras postaci, zróżnicowane klasy oraz profesje postaci. To wszystko czeka na graczy, którzy zdecydują się zanurzyć w świat Dark Age of Camelot. Można mieć jedynie nadzieję, aby w ostatniej chwili nie zostały wprowadzone zmiany, mogące zburzyć obraz gry bliskiej ideału.
Branko „Archangel” Norwisz