Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 30 sierpnia 2001, 10:18

autor: Leszek Baczyński

Larry Bond's Harpoon 4 - przed premierą - Strona 5

Harpoon 4 to najbardziej rozbudowany symulator współczesnych bitew morskich. W grze występują tysiące jednostek prawie każdej floty (i lotnictwa) świata.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

CO O SAMEJ GRZE MÓWIĄ JEJ TWÓRCY?

Przeczytajcie ich odpowiedzi na najczęściej zadawane przez graczy pytania, a przekonacie się że to grupa niespotykanie wesołych panów, którzy jednak w pocie czoła pracują nad tym, by sprostać Waszym oczekiwaniom. Wybrałem kilka najistotniejszych moim zdaniem odpowiedzi.

PYT. - Kiedy zostanie wydany Harpoon 4 ?

ODP. - Trudno powiedzieć. Pytanie powinno być raczej skierowane do wydawcy, a nie do nas. Jakkolwiek dziękujemy za Waszą cierpliwość.

PYT. - Czy nie mówiliście o wydaniu Harpoon 4 już jakiś czas temu?

ODP. - W istocie. Historia powstawania Harpoon’a 4 jest opowieścią, której nie powinny słuchać małe dzieci. Może kiedyś opowiemy Ci o tym przy piwie.

To oczywiście żarty. Aktualnie pracujemy tak szybko jak możemy, by ukończyć grę. Chcemy, by spełniała wszystkie oczekiwania odbiorców. Mamy jeszcze troszkę problemów z kodem programu. Gdybyś bowiem zainstalował sobie grę w obecnej wersji, wszystkie dane znajdujące się w Twoim komputerze mogłyby ulec zniszczeniu ;-). Dlatego postanowiliśmy przesunąć datę wydania.

PYT. – Jakie będą wymagania systemowe gry?

ODP. –

Wymagania minimalne:

Procesor Pentium II 266 lub lepszy,

64 MB RAM

akcelerator 3D

300-1200 MB wolnego miejsca na dysku twardym

Windows 95/98/2000

Czytnik CD ROM

Wymagania zalecane:

Procesor 600 MHz + CPU

128 RAM

akcelerator 3D/ 16 MB RAM (nVidia GeForce, 3dfx VooDoo 4 lub 5 /

pozostałe jak wyżej

PYT. – Mam komputer 486DX2, 66Mhz PC. Czy będę mógł zagrać w „Harpoon 4” ?

ODP. – Przykro nam, ale z bólem serca zmuszeni byliśmy do zrezygnowania z wersji tekstowej „Harpoon 4” :).

ZAKOŃCZENIE

“Larry Bond’s Harpoon 4 – Modern Naval Combat Simulation” powinien ukazać się jeszcze w tym roku. Piszę tak dlatego, gdyż niejednokrotnie już przesuwano datę jego wydania. Powody były różne (np. zawirowania dotyczące zmiany producenta bądź wydawcy, zapewnienia twórców, że pragną dopracować swój produkt, itp.).

Pozostaje więc mieć nadzieję, że gra zawierać będzie wszystko to, o czym przed chwilą czytaliście. Póki co proponuję skrócić sobie czas oczekiwania na tę pozycję i przypomnieć sobie wcześniejsze wersje „Harpoon’a”, spróbować swych sił w grze „Jane’s Fleet Command”, lub poczytać książkę Toma Clancy, której fragment mieliście okazję poznać we wstępie tej zapowiedzi.

Leszek "leo987" Baczyński

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.