Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 30 sierpnia 2001, 10:18

autor: Leszek Baczyński

Larry Bond's Harpoon 4 - przed premierą - Strona 3

Harpoon 4 to najbardziej rozbudowany symulator współczesnych bitew morskich. W grze występują tysiące jednostek prawie każdej floty (i lotnictwa) świata.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Larry zanim stworzył grę, zajmował się pisaniem książek. Drogę do sławy otwarła mu zwłaszcza pozycja pt.: „Red Storm Rising”, (wydana zresztą w naszym kraju m.in. przez wydawnictwo AiB pod tytułem „Czerwony Sztorm”) którą napisał wraz z Tomem Clancy (autorem cytowanego tu „Polowania na Czerwony Październik”). Książka ta została ciepło przyjęta przez krytykę i zyskała wielką poczytność, co znajduje potwierdzenie w faktach. Przez ponad trzy miesiące znajdowała się ona na szczycie listy najlepiej sprzedawanych pozycji, a która to lista publikowana była na łamach gazety New York Times. Sam autor nie zamierzał osiąść na laurach i napisał kilka kolejnych pozycji m.in. „Kocioł”(którego akcja rozgrywa się na terenie Polski!), „Wir”, „Czerwony Feniks” czy „Znienacka” które stały się prawdziwymi klasykami gatunku techno-thriller.

Zanim jednak Larry Bond zajął się pisaniem przez sześć lat służył w Marynarce Wojennej Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej (pierwsze cztery na pokładzie niszczyciela, a dwa kolejne w Waszyngtonie).

Przez dwa lata był w kadrze rezerwowej tzw. Reserve Intelligence Program. Po opuszczeniu Marynarki Wojennej pracował dla firm konsultingowych zajmujących się obronnością kraju na stanowisku analityka.

Obecnie mieszka wraz z żoną Jeanne i córką Kate w Wirginii i zajmuje się pisaniem książek oraz współtworzeniem gier komputerowych.

Najnowszą z nich będzie właśnie mająca się niedługo pojawić na rynku kolejna wersja „Harpoon’a” oznaczona cyfrą 4.

CO TO ZA GRA TEN “HARPOON 4” ?

Zdaniem specjalistów ds. marketingu „“Larry Bond’s Harpoon 4 – Modern Naval Combat Simulation” to najnowsza gra komputerowa, której tematem jest próba przedstawienia nowoczesnej wojny na morzu. Z niesamowitą wręcz szczegółowością i oszałamiającą grafiką trójwymiarową posiada ona wszystko to, co dobra strategia powinna w sobie zawierać. Strategia czasu rzeczywistego, inteligentna rozgrywka i wspaniała rozrywka – wszystko w jednym!”

Tyle możemy się dowiedzieć z pojawiających się na stronach czasopism i serwisów internetowych poświęconych komputerowej rozrywce. Ile w tym prawdy tego nie wie nikt (chyba tylko oprócz tych co opracowują grę :). Ponieważ wytrawnych graczy nie zadawalają takie informacje i chcieliby oni poznać więcej szczegółów na temat gry pora odpowiedzieć na kolejne pytanie:

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.