Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 25 marca 2009, 10:45

autor: Piotr Doroń

Bayonetta - zapowiedź - Strona 3

Pomysłodawca marki Devil May Cry chce stworzyć kolejny symbol. Czy dokona tego z pomocą wiedźmy? Poznajcie Bayonettę i jej cztery wyjątkowe działa.

Przeczytaj recenzję Bayonetta - recenzja gry

Oprócz włosów Bayonetta korzystać będzie w walce z czterech dwulufowych pistoletów. Warto dodać, że jednocześnie. Jak to możliwe? Ano tak, że dwa z nich będą na stałe przymocowane do kończyn dolnych wiedźmy. Bohaterka, przyjmując zaskakujące pozy, w ułamku sekundy będzie w stanie pozbyć się sporej liczby nadciągających przeciwników. Z ciekawostek należy dodać, że pistolety używane przez wiedźmę – Parsley, Sage, Rosemary i Thyme – znane są jako Scarborough Fair. Tłumacząc nazwy na język polski otrzymujemy ciekawy zestaw, mianowicie pietruszkę, szałwię, rozmaryn i tymianek. Wystarczy pogrzebać w sieci, by dowiedzieć się, że w Średniowieczu zioła te wykorzystywano jako składniki zaklęcia miłosnego, nie wiadomo jednak czy twórcy gry znajdą dla nich podobne zastosowanie. Co więcej, pociski wystrzelone przez Bayonettę mogą rykoszetować od ścian i dodatkowo ranić tego, kogo trafią.

Właściwym rozwiązaniem na trudniejszych przeciwnikówmoże być wezwanie takiego oto smoka.

Wrogów, których nie dosięgną kule, będziemy mogli potraktować kataną, rozcinając ich na różnych płaszczyznach. Niektórzy z nich skończą w jeszcze inny sposób – zawisając na stryczku, którego rolę pełnić będzie łańcuch, kończąc na gilotynie czy też wewnątrz żelaznej dziewicy. Uruchamianie tych wyjątkowych wykończeń będzie odbywać się poprzez aktywowanie w odpowiednim momencie pojawiających się na ekranie kombinacji przycisków. Bayonetta z łatwością posłuży się także bronią pozostawioną na placu boju przez pokonanych. Przy jej pomocy będziemy w stanie wyprowadzić kilka dodatkowych ciosów. Ich dokładność i siłę zwiększymy dzięki nieodzownemu spowolnieniu czasu, w Bayonetcie określanemu mianem Witch Time. Znajdzie ono zastosowanie przede wszystkim w walkach z przeważającymi siłami wroga oraz podczas spotkań z bossami.

Lokacje będą często niezwykle abstrakcyjne. Trzeba przyznać,że ze zrzutów ekranowych bije nieziemski klimat.

Bayonetta ma szansę wzbudzić wiele emocji. Niecodziennie przecież ma się do czynienia z grą, która zmierzy się z legendą pierwszego Devil May Cry. Z drugiej jednak strony twórcom bardzo łatwo będzie popaść w banał i kicz. Czy przyćmi on wszystkie, nawet najlepsze elementy Bayonetty? Miejmy nadzieję, że nie. Diabeł zapłacze wtedy rzewnie, a jego miejsce zajmie wiedźma.

Piotr „jiker” Doroń

NADZIEJE:

  • Platinum Games, kontynuując dzieło zapoczątkowane przez Clover Studio, wyrasta na klasowego dewelopera;
  • w przeciwieństwie jednak do gier tamtego producenta tytuły Platinum Games radzą sobie marketingowo – vide: wielka kampania reklamowa MadWorld;
  • z Bayonettą może być podobnie – temat do promocji to niezwykle wdzięczny, a postać wiedźmy dodatkowo zachęca;
  • gier akcji w typie Devil May Cry nigdy za wiele – szczególnie dobrych;

OBAWY:

  • niektórzy zarzucają grze nadmierną kiczowatość – w sumie trudno się z nimi nie zgodzić;
  • Japończycy w tej generacji konsol już kilkakrotnie zawiedli.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni
Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni

Przed premierą

Yandere Simulator to jedna z najdziwniejszych i najbardziej niepokojących gier, jakie obecnie powstają. Symulator szkolnej morderczyni powstaje w USA, choć wygląda jak kolejne japońskie dziwactwo.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.