Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 8 stycznia 2009, 14:22

Guitar Hero: Metallica - przed premierą - Strona 2

Już za kilka tygodni w sklepach powinna pojawić się druga gra z serii Guitar Hero, której głównym bohaterem będzie popularny zespół rockowy. Tym razem wybór padł na metalowców z Bay Area - doskonale znaną wszystkim grupę Metallica!

Jedni kochają ten zespół, inni go nienawidzą. Są tacy, co uważają, że skończył się wraz z wydaniem tzw. „czarnego albumu”, inni z kolei nie cierpią pierwszego epizodu w historii grupy, kiedy grała ona najszybciej i najmocniej. Bez względu na to, jaki jest nasz stosunek do głównych bohaterów tej opowieści, jednego odmówić im nie można. Metallica to bez wątpienia jeden z najbardziej wpływowych zespołów rockowych przełomu lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych ubiegłego stulecia, który miał potężny udział w rozwoju muzyki metalowej, a zwłaszcza jednego z jej podgatunków, znanego pod nazwą thrash metal.

Zainteresowanie założoną w 1981 roku grupą jest ogromne i trudno się temu dziwić, gdyż Metallica to solidna marka i znakomita maszynka do zarabiania pieniędzy. Amerykański zespół odniósł oszałamiający sukces komercyjny i z pewnością w dużej mierze przyczynił się do wzrostu popularności muzyki metalowej wśród ludzi nie mających z tą muzyką za wiele do czynienia. Jednak trzeba tutaj dodać, że największe sukcesy przyszły, gdy Amerykanie zaczęli wyraźnie odcinać się od swoich korzeni, co z kolei nie spodobało się wszystkim fanom. W chwili obecnej zespół ma na swoim koncie dziewięć studyjnych krążków, dwa albumy koncertowe i ponad czterdzieści singli. W sumie Metallica sprzedała ponad 100 milionów płyt – imponujący wynik jak na szarpidrutów, nieprawdaż?

Metallica zagra m.in. w scenografii przedstawiającej okładkę płyty Master of Puppets.

Dużą popularność grupy chciała wykorzystać firma Vivendi Universal, która w 2005 roku ogłosiła, że przygotowuje grę z Metalliką w roli głównej. Koncern przymierzał się do stworzenia wyścigów uzbrojonych po zęby samochodów. Niestety, nie dowiedzieliśmy się, jaka rola w produkcji gry przypadłaby w udziale muzykom, gdyż projekt upadł, zanim ujrzał światło dzienne. Niedługo potem nadeszła era Guitar Hero. Zespół długo ociągał się z udostępnieniem swoich utworów dla potrzeb tej serii, ale w końcu obu stronom udało się dogadać, czego dowodem były kawałki One w Guitar Hero III: Legends of Rock i Trapped Under Ice w Guitar Hero: World Tour. Metallica podzieliła się też swoim dorobkiem z wydawcą Rock Band, ale to z firmą Activision postanowiła związać się na dłużej. Zapowiadana na pierwszy kwartał bieżącego roku gra Guitar Hero: Metallica jest tego najlepszym dowodem.

Guitar Hero: Metallica to drugi z kolei spin-off serii, który w całości został poświęcony jednemu zespołowi (pierwszym był Aerosmith). Co prawda podczas zabawy usłyszymy utwory innych wykonawców, ale to metalowcy z Bay Area będą tu najważniejszymi bohaterami. Rozgrywka zostanie podzielona na dwie części. Najpierw gracze będą otwierać każdy koncert jako supportująca kapela, a po pomyślnym przebrnięciu przez kawałek, wcielą się w rolę starych wyjadaczy i zamkną spektakl którymś z utworów Metalliki. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że poszczególne numery będą znacznie trudniejsze niż w tradycyjnych odsłonach serii Guitar Hero. Nie oznacza to jednak, że produkt tworzony jest wyłącznie dla maniaków gier muzycznych. Autorzy zapewniają, że Guitar Hero: Metallica zawierać będzie sporo materiałów bonusowych, które powinny przypaść do gustu fanom zespołu. Na krążek trafią bowiem zdjęcia, unikatowe nagrania z występów, setlisty z tras koncertowych oraz sporo innych dodatków, jakie na ogół można zobaczyć wyłącznie na oficjalnych wydawnictwach zespołu.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w My Summer Car – samochodowy survival dla wytrwałych
Graliśmy w My Summer Car – samochodowy survival dla wytrwałych

Przed premierą

Lato, urlop, własna bryka – My Summer Car brzmi jak lekka, wakacyjna przygoda, ale w rzeczywistości to hardkorowy symulator dla wytrwałych.