Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 27 grudnia 2008, 02:15

Uncharted 2: Among Thieves - zapowiedź

Jeśli firma Naughty Dog nie spocznie na laurach, już niedługo seria Uncharted będzie wymieniana jednym tchem obok czołowych przedstawicieli gatunku, takich jak Prince of Persia czy Tomb Raider.

Przeczytaj recenzję Uncharted 2: Among Thieves - recenzja gry

Artykuł powstał na bazie wersji PS3.

Jeśli wierzyć zapewnieniom przedstawicieli studia Naughty Dog, wydana w ubiegłym roku gra Uncharted: Drake’s Fortune, wykorzystywała zaledwie 30% mocy konsoli PlayStation 3. Biorąc pod uwagę fakt, że ów tytuł prezentował się w akcji naprawdę nieźle, posiadacze „czarnulki” mogli z nadzieją patrzeć w przyszłość, oczekując fantastycznej oprawy audiowizualnej w kolejnych produktach, które wycisną z urządzenia firmy Sony absolutnie wszystkie soki. Jak się niedawno okazało, ta przyszłość nadejdzie już w przyszłym roku i to właśnie za sprawą wspomnianej na początku firmy Naughty Dog. Nowa gra z cyklu Uncharted, nad którą Amerykanie w pocie czoła obecnie pracują, ma wykorzystywać niemal 100% mocy konsoli PlayStation 3, co przełoży się na znacznie lepszą grafikę, animację oraz efekty niespotykane w innych produktach tego typu.

Uncharted 2 ma wykorzystywać niemal 100% mocy konsoli PlayStation 3.

Fabuła drugiej gry z serii Uncharted będzie koncentrować się wokół osoby słynnego włoskiego podróżnika – Marco Polo. W połowie trzynastego wieku ten doskonale znany z lekcji historii Wenecjanin, wyruszył wraz ze swoim ojcem i stryjem do Chin, gdzie przez długi czas mógł obcować z nieznaną innym Europejczykom kulturą. Po kilkunastu latach Marco Polo zdecydował się wrócić na Stary Kontynent dużą, bo liczącą aż czternaście statków flotą, która z Państwa Środka zabrała mnóstwo kosztowności. Niestety, po trwającej dwa lata podróży, do docelowego portu w Europie dotarł zaledwie jeden okręt. Mówi się, że flota została przetrzebiona wskutek chorób oraz ataków piratów, ale tak naprawdę nie jesteśmy w stanie tego stwierdzić, gdyż bogate dzienniki podróżnika dziwnym trafem całkowicie pominęły ten temat. Cóż zatem stało się z pozostałymi statkami należącymi do floty Wenecjanina? Odpowiedzi na to pytanie poszuka właśnie Nathan Drake, a co za tym idzie, również Ty, graczu.

Zagadka zaginionych statków Marco Polo to, rzecz jasna, tylko pretekst do właściwej przygody. Nathan Drake stosunkowo szybko wpadnie na trop kamienia Cintamani – potężnego artefaktu potrafiącego spełniać życzenia – którym podobnie jak on, interesuje się również przywódca pewnej paramilitarnej organizacji. Pogoń za cennym przedmiotem rzuci łowcę skarbów w przeróżne miejsca. Nathan najpierw odwiedzi zdradliwe bagno, potem uda się do oblężonego przez wrogów miasteczka w Nepalu, po drodze zahaczy o skutą lodem jaskinię i malowniczo położoną w górach wioskę, by wreszcie dotrzeć do znajdującego się wysoko w Himalajach zaginionego miasta Shambhala, gdzie rozegra się wielki finał. Jest już pewne, że część długiej trasy pokonamy jadąc pociągiem, który wskutek nieznanych na razie przyczyn, roztrzaska się w trakcie podróży.

Mimo że w Uncharted 2 nie zabraknie charakterystycznych dla przygód Indiany Jonesa elementów z pogranicza fantastyki, już teraz można stwierdzić, że jedną z najmocniejszych cech tej produkcjibędzie realizm. Objawi się on graczowi na różne sposoby, począwszy od rozmaitych efektów wizualnych, poprzez znacznie bardziej urozmaicony garnitur ruchów Nathana Drake’a, na realistycznym zachowaniu modeli w różnych rodzajach otoczenia skończywszy.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni
Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni

Przed premierą

Yandere Simulator to jedna z najdziwniejszych i najbardziej niepokojących gier, jakie obecnie powstają. Symulator szkolnej morderczyni powstaje w USA, choć wygląda jak kolejne japońskie dziwactwo.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.