Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 11 grudnia 2008, 14:42

autor: Patrycja Rodzińska

Alpha Protocol: Szpiegowska gra RPG - pierwsze wrażenia - Strona 2

Wybraliśmy się do Moskwy, aby porozmawiać o porównywanej do Mass Effect najnowszej produkcji studia Obsidian Entertainment – Alpha Protocol.

Co do długości rozgrywki – główny wątek Alpha Protocol szykuje nam około 18 godzin przed monitorem tudzież telewizorem. Jeśli jednak zechcemy bardziej zgłębić historię opowiedzianą w Alpha Protocol i wykonać zadania poboczne, spędzimy z grą spokojnie 40-50 godzin.

GOL: Alpha Protocol ma być grą nieliniową. Ilu zakończeń możemy się spodziewać?

Antoine Molant: Planujemy trzy do czterech zakończeń. Każde zakończenie pozwala na odkrycie nowych wątków w grze. Podejmując jedną decyzję, możesz zmienić bieg wydarzeń o 180 stopni.

Istotnym elementem zabawy będzie walka, którą poprowadzimy w czasie rzeczywistym. Antoine zaprezentował mi zmagania w opuszczonym budynku gdzieś na Bliskim Wschodzie, które jako żywo na pierwszy rzut oka przypominały Gears of War 2... Michael biega, skacze, czołga się, korzysta z otaczających go przedmiotów jak z osłon, wychyla się zza rogu, skrada, jest w stanie oddawać precyzyjne strzały, które zwiększają obrażenia wroga. Obsidian zastosował opcję aktywnej pauzy, dzięki której użyjemy naszych umiejętności specjalnych.

Nasz bohater będzie mógł prowadzić rozmowy, które wpłyną na jego relacje z innymi, a w konsekwencji na dalszy rozwój fabuły.

Antoine Molant: Nie musisz specjalizować się w konkretnej technice, walka wręcz, broń ciężka, broń lekka. Możesz to wszystko skompilować.

GOL: Skąd czerpaliście inspiracje?

Antoine Molant: Wiesz, cały team Obsidianu jest wielce zauroczony historiami szpiegowskimi. 24 godziny, filmy o Bondzie, Tożsamość Bourne’a to nasze główne inspiracje spoza branży gier. Stąd zresztą ten skrót określający klimat gry jako „three JBs”: James Bond, Jason Bourne, Jack Bauer.

GOL: A te stricte growe?

Antoine Molant: Bez wątpienia Mass Effect studia BioWare. Może też trochę Deus Ex.

Cóż, porównań Alpha Protocol do Mass Effect nikt z Obsidianu nie unika. Gra korzysta z silnika Unreal Engine 3.0, znajoma jest praca kamery, a także pokazanie akcji zza placów bohatera. Dobrze jest mieć dobre wzorce, jednak jeśli kampanię promocyjną tak znanego studia jak Obsidian opiera się na haśle „Alpha Protocol to szpiegowski Mass Effect”, może się okazać, że to strzał w stopę. George Clooney nie reklamuje się jako młodsza wersja Seana Connery’ego.

Gra weszła już w fazę produkcji alfa, jednak na pytanie, czy na pewno zostanie wydana w lutym 2009, Antoine wymigał się odpowiedzią „na pewno na początku roku”. Jak na razie tytuł zapowiada się na przyjemną grę akcji z elementami RPG. Jestem bardzo ciekawa, jak będzie wyglądał produkt finalny na peceta, Xboksa 360 i PlayStation 3 zarówno pod względem graficznym, jak i fabularnym i nie ukrywam, że chciałabym pomylić się co do klasyfikacji gry odnośnie gatunku.

P.S. Antoine Molant : Pozdrowienia dla czytelników GRY-OnLine. A tak w ogóle, to studiowałem w Polsce przez pół roku.

Patrycja „Soleil Noir” Rodzińska

NADZIEJE:

  • Mass Effect w klimatach szpiegowskich;
  • różnorodne lokacje.

OBAWY:

  • Mass Effect już znamy?
  • poświęcenie strony fabularnej na rzecz akcji.
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.