autor: Patrycja Rodzińska
Alpha Protocol: Szpiegowska gra RPG - pierwsze wrażenia - Strona 2
Wybraliśmy się do Moskwy, aby porozmawiać o porównywanej do Mass Effect najnowszej produkcji studia Obsidian Entertainment – Alpha Protocol.
Przeczytaj recenzję Alpha Protocol: Szpiegowska gra RPG - recenzja gry
Co do długości rozgrywki – główny wątek Alpha Protocol szykuje nam około 18 godzin przed monitorem tudzież telewizorem. Jeśli jednak zechcemy bardziej zgłębić historię opowiedzianą w Alpha Protocol i wykonać zadania poboczne, spędzimy z grą spokojnie 40-50 godzin.
GOL: Alpha Protocol ma być grą nieliniową. Ilu zakończeń możemy się spodziewać?
Antoine Molant: Planujemy trzy do czterech zakończeń. Każde zakończenie pozwala na odkrycie nowych wątków w grze. Podejmując jedną decyzję, możesz zmienić bieg wydarzeń o 180 stopni.
Istotnym elementem zabawy będzie walka, którą poprowadzimy w czasie rzeczywistym. Antoine zaprezentował mi zmagania w opuszczonym budynku gdzieś na Bliskim Wschodzie, które jako żywo na pierwszy rzut oka przypominały Gears of War 2... Michael biega, skacze, czołga się, korzysta z otaczających go przedmiotów jak z osłon, wychyla się zza rogu, skrada, jest w stanie oddawać precyzyjne strzały, które zwiększają obrażenia wroga. Obsidian zastosował opcję aktywnej pauzy, dzięki której użyjemy naszych umiejętności specjalnych.

Antoine Molant: Nie musisz specjalizować się w konkretnej technice, walka wręcz, broń ciężka, broń lekka. Możesz to wszystko skompilować.
GOL: Skąd czerpaliście inspiracje?
Antoine Molant: Wiesz, cały team Obsidianu jest wielce zauroczony historiami szpiegowskimi. 24 godziny, filmy o Bondzie, Tożsamość Bourne’a to nasze główne inspiracje spoza branży gier. Stąd zresztą ten skrót określający klimat gry jako „three JBs”: James Bond, Jason Bourne, Jack Bauer.
GOL: A te stricte growe?
Antoine Molant: Bez wątpienia Mass Effect studia BioWare. Może też trochę Deus Ex.
Cóż, porównań Alpha Protocol do Mass Effect nikt z Obsidianu nie unika. Gra korzysta z silnika Unreal Engine 3.0, znajoma jest praca kamery, a także pokazanie akcji zza placów bohatera. Dobrze jest mieć dobre wzorce, jednak jeśli kampanię promocyjną tak znanego studia jak Obsidian opiera się na haśle „Alpha Protocol to szpiegowski Mass Effect”, może się okazać, że to strzał w stopę. George Clooney nie reklamuje się jako młodsza wersja Seana Connery’ego.
Gra weszła już w fazę produkcji alfa, jednak na pytanie, czy na pewno zostanie wydana w lutym 2009, Antoine wymigał się odpowiedzią „na pewno na początku roku”. Jak na razie tytuł zapowiada się na przyjemną grę akcji z elementami RPG. Jestem bardzo ciekawa, jak będzie wyglądał produkt finalny na peceta, Xboksa 360 i PlayStation 3 zarówno pod względem graficznym, jak i fabularnym i nie ukrywam, że chciałabym pomylić się co do klasyfikacji gry odnośnie gatunku.
P.S. Antoine Molant : Pozdrowienia dla czytelników GRY-OnLine. A tak w ogóle, to studiowałem w Polsce przez pół roku.
Patrycja „Soleil Noir” Rodzińska
NADZIEJE:
- Mass Effect w klimatach szpiegowskich;
- różnorodne lokacje.
OBAWY:
- Mass Effect już znamy?
- poświęcenie strony fabularnej na rzecz akcji.