Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 22 sierpnia 2008, 13:44

autor: Maciej Makuła

F.E.A.R. 2: Project Origin - GC 2008 - Strona 2

Jak długo mała dziewczynka może straszyć komandosów? Próbujemy odpowiedzieć na to pytanie, rozmawiając z autorami Project Origin.

Ponieważ wiele osób narzekało na dosyć zawiłą fabułę, którą w dużej mierze poznawało się poprzez czytanie wiadomości pozostawionych na komputerach i w nagraniach poczty głosowej różnych telefonów, Monolith postawił tym razem na jaśniejsze jej przedstawienie w toku gry właściwej. Na szczęście nie oznacza to rezygnacji ze wspomnianych środków jej opowiadania – tyle, że tym razem uda się więcej zrozumieć i bez nich.

Drobną rewolucję przeszła zbrojownia. Do czterech sztuk zwiększono limit pukawek, jakie może ze sobą nosić gracz oraz zaproponowano dwa nowe rodzaje granatów: EMP i napalmowe. Najbardziej urokliwą innowacją jest jednak umożliwienie graczowi poprowadzenia ciężkiej zbroi bojowej. Wyposażona w karabiny maszynowe i wyrzutnię rakiet robi sieczkę nie tylko z przeciwników, ale i z otoczenia. Na naszą uwagę, że te fragmenty gry bardzo przypominają Shogo – autorzy z uśmiechem przyznali, że wiele osób domaga się sequela (czyżby jakiś zakamuflowany sygnał?). W grze pojawić mają się też inne pojazdy, ale jeszcze tajemnicą jest, jakie dokładnie.

Niczego nie dowiedzieliśmy się o trybie multiplayer oprócz tego, że będzie. Gra powstaje równocześnie na PC, PlayStation 3 oraz Xboksa 360. Żaden z nich nie jest platformą wiodącą, jak stwierdzili autorzy – różnice między poszczególnymi edycjami mają być praktycznie niezauważalne.

Developerzy Project Origin nie odpuszczają żadnej okazji, by przestraszyć gracza.

Cóż – szczerze mówiąc Project Origin jest kolejną pozycją, która znakomicie podsumowuje slogan „więcej i lepiej”. Jeśli należycie do grona zagorzałych fanów serii i z tęsknotą wypatrujecie kolejnego tytułu – czeka Was kawał znakomitej zabawy. Jeżeli jednak już przejadła Wam się ta formuła – Project Origin raczej na powrót Was do niej nie przekona. Na szczęście w razie poważnych wahań będzie można przed potencjalnym zakupem sprawdzić wersję demonstracyjną. Project Origin szykuje się na kawał przyjemnego, nieźle zamaskowanego, ale jednak odcinania kuponów.

Maciej „Von Zay” Makuła

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.