Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 25 lipca 2001, 11:02

autor: Marcin Bojko

Project Eden - przed premierą - Strona 2

Core Design zasłynęło dzięki grze Tomb Ride. Jednak kolejne przygody Lary Croft mogą się już powoli nudzić. Dlatego też twórcy TR postanowili zrobić grę wykorzystującą sprawdzone schematy ale traktującą o czymś zupełnie odmiennym niż Tomb Raider.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Od strony czysto technicznej gra została zorganizowana zgodnie ze sprawdzonym schematem. Akcja będzie się rozgrywać na 11 poziomach, a na każdym z nich będzie trzeba wykonać inne zadanie. Czeka nas znane z Tomb Rider’a badanie poszczególnych lokacji, rozwiązywanie zagadek i walka o przetrwanie. Postacie będą się zapuszczać w rozległe jaskinie, ciasne tunele, bezdenne przepaście i badać ślepe zaułki jakich pełno w korzeniach starego miasta – wieży. Lokacje wyglądają imponująco. Do niektórych, zdawałoby się niedostępnych obszarów, będzie można się dostać dzięki zdalnie sterowanym pojazdom. Kamery telewizji przemysłowej umożliwią zbadanie rejonów, w których jeszcze nie byliśmy. Gniazda broni pomogą nam przetrwać cięższe strzelaniny. Ekwipunek wymagający energii będzie można doładowywać w punktach, gdzie jeszcze jest zasilanie. Widać od razu, że ktoś doszedł do wniosku, iż nie wolno zmieniać tego, co dobre i sprawdzone, bo niemal wszystkie te rzeczy stanowią elementy znane z Tomb Rider’a, albo stanowią ich bezpośrednie rozwinięcie. Trudno się zresztą temu dziwić. Bardzo ciekawe jest to, czy udało się stworzyć klimat pasujący do tak apokaliptycznego miejsca akcji. W rozgrywce drużynowej będzie można sterować maksymalnie czterema postaciami. W dowolnym momencie będzie też można zmienić kontrolowaną postać i widok z pierwszej, na trzecią perspektywę. W rozgrywkach sieciowych jednocześnie będzie mogło brać udział 2 – 4 graczy. Nowy, opracowany specjalnie na potrzeby tej gry engine wykorzystuje najnowsze osiągnięcia w dziedzinie mapowania, pokrywania modeli postaci, animacji, morfingu postaci i innych tego typu efektów. Czyli jak na dzisiejsze warunki standard. Oczywiście wszystkie te graficzne wynalazki stanowią tylko tło dla całej akcji i intrygi. Ciekawe jak daleko posunęli się programiści w rozszerzaniu akrobatycznych możliwości naszych bohaterów, bo Lara Croft potrafiła nas zadziwić, a przecież była tylko archeologiem, a tu będziemy sterować wszechstronnie wyszkolonymi funkcjonariuszami agencji.

Reasumując: Project Eden raczej nie będzie pozycją przełomową, ale zapowiada się na bardzo solidną grę action – adventure, która na pewno dostarczy nam zabawy na długie godziny. Zastosowanie tak oryginalnego miejsca akcji prowadzi w prostej linii do wniosku, że możliwości graficzne naszych komputerów na pewno zostaną wykorzystane, co zresztą znajduje potwierdzenie w dostępnych już screenshotach. Doskonała grafika ma jednak stanowić jedynie tło dla całej akcji i klimatu – Core Design – twórcy gry – nigdy tego nie ukrywali. Wiadomo przecież, że zadaniem naszych agentów nie jest tylko odnalezienie zaginionych techników. Czeka ich trudne śledztwo mające na celu odsłonięcie przyczyn. Czyli znowu chodzi o zręczne połączenie grafiki, fabuły i niezliczonych zagadek. A trzeba przyznać, że twórcy Tomb Ridera na tym znają się lepiej niż ktokolwiek inny.

Marcin „Levardos” Bojko

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?