autor: Marcin Łukański
Marvel: Ultimate Alliance 2 - przed premierą - Strona 2
Marvel: Ultimate Alliance 2 – Fusion zapowiada się na niezłą kontynuację serii. Ciekawsza fabuła, poprawiona grafika i system Fuzji wykorzystujący siłę połączenia charakterystycznych umiejętności bohaterów zapewnią solidną porcję zajmującej rozrywki.
Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.
Unikalna oprawa graficzna
Ekipa z Vicarious Visions poświęca wiele czasu na doprowadzenie do perfekcji strony wizualnej Fusion. Według słów producenta świat przedstawiony w grze będzie nie tylko znacznie bardziej szczegółowy, ale również pełen życia i bardziej realistyczny (na ile to oczywiście możliwe w historii o superbohaterach) niż poprzednio.
Producent zdaje sobie sprawę, że w grze o wszechmocnych istotach powinno pojawić się dużo wybuchów, dużo zniszczeń, dużo latających w powietrzu ciał i dużo potężnych mocy – ogólnie: dużo wszystkiego, co efektowne. Wewnątrz Vicarious Visions utworzono specjalny, osobny oddział składający się z osób pracujących nad systemem zniszczeń i potężnymi umiejętnościami bohaterów.
Do Fusion zostanie zaimplementowany silnik Havok, który ma pozwolić na pokazanie niezwykle realistycznych wybuchów i latających w powietrzu części elektroniki. Wszystkie elementy otoczenia będą płynnie reagowały na działania gracza, a używanie nadludzkich mocy tylko poszerzy ogólny chaos i poziom zniszczenia.
Aby jeszcze bardziej zwiększyć efektowność Fusion, grupa pracująca nad oprawą graficzną zmodyfikowała ujęcia kamery, które teraz mają być bardziej dynamiczne i koncentrować się na czystej akcji. W niektórych miejscach będziemy obserwowali wszystkie wydarzenia z bliska, co pozwoli zobaczyć drobne smaczki i ogromną ilość detali, w innych sytuacjach obejrzymy z lotu ptaka wypełnione wybuchami miasto. Tego typu zmodyfikowanie pracy kamery ma umożliwić ciekawsze i bardziej filmowe zaprezentowanie akcji.
Super-moce super-bohaterów
Wspomniałem wyżej, że studio Vicarious Visions stworzyło osobny zespół pracujący jedynie nad specjalnymi umiejętnościami postaci z gry. Producent twierdzi, że zaimplementowanie silnika Havok pozwoli na osiągnięcie niesamowitych efektów, które niejednokrotnie zaskoczą graczy. Grupa pracująca nad supermocami koncentruje się zarówno na dopieszczeniu zdolności z pierwszej części gry jak i na zaprezentowaniu nowych, egzotycznych umiejętności oraz nowych bohaterów.
Za pomocą swoich nadnaturalnych zdolności bohaterowie zdeformują otoczenie, uniosą w powietrze samochody, wysadzą ogromne ściany i spowodują ogólną apokalipsę. Używanie specjalnych mocy ma wpłynąć na każdy element przedstawiony w świecie gry – od źródeł światła zaczynając, a na większych budynkach kończąc.
Ekipa z Vicarious Visions zbadała również, które umiejętności z pierwszej części gry były najczęściej używane przez graczy i poświęciła im szczególną uwagę. Każda ze znanych nam już mocy zostanie dopieszczona i lekko zmodyfikowana wizualnie. Za przykład producent podaje zdolność wzbudzania strachu przez Hulka, która powoduje, że przeciwnicy zaczynają panikować. W Fusion, użycie tej mocy zostanie specjalnie zobrazowane – olbrzym zacznie wydobywać z siebie zielonkawą, radioaktywną poświatę, która będzie wizualnym potwierdzeniem użycia „Strachu”.
Umiejętności każdego z bohaterów będą ściśle powiązane z jego atutami. Na przykład Daredevil, jako postać walcząca w zwarciu, opanuje do perfekcji zdolności szybkiego dobiegania do przeciwnika, a Spider-Man uwięzi nieszczęśników w pajęczynie, co pozwoli reszcie drużyny spokojnie wykończyć zniewolonych wrogów.