Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 12 maja 2008, 12:15

autor: Katarzyna Grysiewicz

Happy Tree Friends: False Alarm - zapowiedź - Strona 2

Miła i przyjazna dziecięca gra? Nic bardziej mylnego. Głównym tematem zabawy jest ochrona bohaterów przed niezwykle tragiczną śmiercią.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Z tego względu poza likwidowaniem pułapek gracz powinien regulować tempo przemieszczania się Przyjaciół. Wykorzysta do tego wspomniane wcześniej „moce”. Odrobina płomieni umieszczona za bohaterami zmotywuje ich do przyspieszenia kroku, natomiast do ich spowolnienia posłuży lód. Umiejętność odpowiedniego operowania ogniem i lodem okaże się niezwykle cenna, gdyż nierzadko na drodze Przyjaciół znajdą się niezbyt skomplikowane łamigłówki, rozwiązanie których będzie wymagało odpowiedniego zgrania w czasie wszystkich elementów. Dla przykładu: jeżeli bohaterowie natrafią na szereg rozhuśtanych noży, uratuje ich tylko odpowiednie operowanie lodem i ogniem w celu nadania im właściwego tempa, a tym samym uniknięcia poruszających się ostrzy. Łatwo się domyślić, co się stanie, gdy któreś ze zwierzątek spotka się z zimną stalą.

Na tym jednak nie koniec wykorzystania umiejętności Niezdarka. Nic lepiej nie wypełni dziury w podłożu jak lód, nitro doskonale sprawdzi się w roli materiału do wysadzania w powietrze przeszkód torujących drogę, natomiast ogień hmm... z pewnością nie raz gracz znajdzie dla niego odpowiednie zastosowanie.

Co jednak z akcją? Otóż w zabawie pojawi się wiele dźwigni uruchamiających jakiś mechanizm (np. przesuwający kładkę, po której można bezpiecznie przejść) i przycisków otwierających drzwi czy wyłączających prąd. Niestety, nierzadko użytkownik na przeanalizowanie wszystkiego, co się dookoła dzieje, będzie miał niewiele czasu, dlatego każdy level ma rozpoczynać się od krótkiego „rzutu okiem” na otoczenie, ułatwiającego zlokalizowanie niebezpiecznych miejsc. Zaliczenie danego poziomu i uzyskanie odpowiedniej liczby punktów pozwoli na zdobycie medalu. Zebranie trzydziestu (a więc ukończenie każdego poziomu) przynajmniej brązowych gwarantuje odblokowanie bonusu w postaci ekskluzywnego odcinka serialu Happy Tree Friends.

Jedyną pewną rzeczą, jakiej możemy spodziewać się w grze, jest nadzwyczaj dużo krwi niewinnych zwierzaków.

Oprawa graficzna gry nie powinna niczym zaskoczyć – kolorowe lokacje z pewnością nie odbiegną od tych, które doskonale znają fani kreskówkowego pierwowzoru. W pierwszym momencie sprawiają one nawet wrażenie nieco przesłodzonych otoczeń z miłej i przyjaznej dziecięcej gry. To jednak pozory – wszak głównym tematem zabawy jest ochrona bohaterów przed niezwykle tragiczną śmiercią. Producenci zapewne zagwarantują dużą ilość krwi oraz nie omieszkają zapoznać graczy ze szczegółową anatomią Szczęśliwych Przyjaciół. Czy pomysł okaże się udany i gra znajdzie tylu miłośników, co jej odpowiednik ze szklanego ekranu – o tym przekonamy się już niebawem.

Katarzyna „Major Doktor Upiorna” Grysiewicz

NADZIEJE:

  • rozgrywka wypełniona czarnym humorem, wyróżniającym kreskówkowy pierwowzór;
  • miła dla oka oprawa wizualna;
  • pomysł sterowania rozgrywką z drugiego planu.

OBAWY:

  • gra może okazać się zbyt krótka;
  • użytkownik może mieć zbyt mały wpływ na rozgrywkę.
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.