Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 10 marca 2008, 10:49

autor: Michał Basta

Saga Online - zapowiedź - Strona 3

World of WarCraft zapewne długo utrzyma się na szczycie „masowych sieciówek”, ale producenci nie rezygnują z tworzenia nowych projektów. Jedną z takich gier jest MMORTS o nazwie Saga i wygląda na to, że ma ona wszelkie szanse na to, aby odnieść sukces.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Bitwy mają być jak najbardziej realistyczne i widowiskowe. Zapewni to między innymi specjalny system trafień krytycznych, a także możliwość spudłowania w czasie ataku. Samo zarządzanie jednostkami i cały interfejs nie będzie w żaden sposób odbiegał od rozwiązań znanych z klasycznych RTS-ów, jednak duża liczba zróżnicowanych jednostek i czarów zapewnią potyczkom odpowiednią dozę dynamizmu i zróżnicowania. Należy jednak zaznaczyć, że w grze zostanie wprowadzony limit oddziałów, które mogą brać udział w jednej bitwie. Dzięki temu o przebiegu starcia zadecydują umiejętności gracza, a nie siła jego jednostek. Jest to kolejny argument przeciwko promowaniu bogatszych zawodników.

W końcu będzie można sprawdzić czy skuteczniejsze są smoki czy armaty.

Pod względem graficznym Saga ma prezentować się bardzo efektownie, a wzrok szczególnie mają przykuwać epickie bitwy. Pomimo nieśmiałych porównań do ostatniej części Medieval, nie da się ukryć, że obrazy z wersji alfa przywodzą na myśl bardziej leciwego już Shoguna, niż ostatnią pozycję ze studia Creative Assembly. Ograniczenie wodotrysków wizualnych wydaje się jednak zrozumiałe, jeśli weźmie się pod uwagę, że Saga jest przeznaczona do rozgrywki masowej.

Wygląda na to, że Saga ma wszelkie szanse na to, aby stać się pierwszym MMORTS-em, który odniesie prawdziwy sukces. W chwili obecnej trwają testy z udziałem wielu graczy mające na celu wyłapanie najbardziej rażących błędów i ich eliminację. Między innymi dlatego nieznana jest ostateczna data wydania gry. Autorzy czynią starania, aby produkt trafił na rynek jeszcze w pierwszej połowie obecnego roku.

Michał „Wolfen” Basta

NADZIEJE:

  • przemyślane rozwiązania dające poczucie zarządzania naprawdę znaczącym królestwem;
  • rozgrywka przeznaczona zarówno dla zapaleńców i zwykłych graczy;
  • przemyślany system zarządzania królestwem po opuszczeniu gry;
  • masa zróżnicowanych jednostek, czarów i budynków.

OBAWY:

  • czy pomimo zapewnień twórców system płatności nie będzie promował bogatszych graczy?
  • w chwili obecnej grafika pozostawia sporo do życzenia.
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.