Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 6 listopada 2007, 10:18

autor: Marek Czajor

LEGO Star Wars: The Complete Saga - zapowiedź - Strona 3

Po dwóch znakomitych grach z serii LEGO Star Wars przyszedł czas na trzecią, będącą… kompilacją dwóch poprzednich. Niektórzy mogą poczuć się zawiedzeni, ale na szczęście jest tu trochę zmian i nowości.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Oprawa graficzna omawianego tytułu niewiele się będzie różnić od tego, co widzieliśmy w LEGO Star Wars II. Niewątpliwie lepiej będą wyglądać pierwsze trzy Epizody serii, które zostaną teraz podciągnięte pod rozdzielczość 1080i (wcześniej hulały „tylko” na starym Xboxie w 480p). Spotkałem się z opinią, jakoby z dwóch next genowych, prezentowanych na E3 wersji The Complete Saga, odsłona na PS3 była zauważalnie lepsza graficznie. Mam nadzieję, że to tylko złudzenie optyczne, choć fakt – wersja na PS3 chodzić będzie w 1080p. Co do oprawy dźwiękowej natomiast nie mam wątpliwości – wystarczy, jeśli będzie taka, jak w obu poprzednich częściach, czyli rewelacyjna.

Kolejną nowością ma być możliwość rozgrywki wieloosobowej (konkretnie: w dwie osoby) w trybie kooperacji, w usłudze Xbox Live. Dotychczas kooperacja była dostępna tylko offline na wspólnym ekranie, teraz sieć i kumple z całego świata staną przed tobą otworem. Oczywiście nie wspominam o takich korzyściach z używania Live’a, jak przeglądanie rankingów graczy, tablic najlepszych wyników, albo też możliwość ściągania ewentualnych dodatków do gry, jeśli się takowe ukażą, bo to dla posiadaczy Xboxów 360 sprawa oczywista.

Co tam jęczysz? Że co? Że to statek z misją dyplomatyczną i nie macie żadnych taśm wykradzionymi planami? Toś mnie chłopie zdenerwował…

Premiera gry już niedługo. Szykuje się łakomy kąsek zarówno dla miłośników Gwiezdnych Wojen czy LEGO, jak i fanów fajnych, dynamicznych zręcznościówek. Pytanie tylko, czy jeśli już grałeś w obie części LEGO Star Wars, to jest sens, byś kupował The Complete Saga dla zaledwie garści zmian? Bo tak szczerze mówiąc, prawdziwych nowości nie uświadczysz tu wiele. Wybór należy oczywiście do ciebie, ja, zarażony od dawna specyficznym humorem serii, z pewnością skuszę się na nową grę z klockami LEGO. No i achievementów trzeba trochę nabić, by podskoczyć w klasyfikacji. Czekamy więc!

Marek „Fulko de Lorche” Czajor

NADZIEJE:

  • Szansa dla posiadaczy X360 na poznanie serii;
  • pewne zmiany i nowości;
  • etapy z „jedynki” wzbogacone o patenty znane z „dwójki”;
  • rozgrywka online;
  • achievementy.

OBAWY:

  • za mało nowych etapów;
  • zbyt drobne zmiany.
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.