Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 6 listopada 2007, 10:18

autor: Marek Czajor

LEGO Star Wars: The Complete Saga - zapowiedź - Strona 2

Po dwóch znakomitych grach z serii LEGO Star Wars przyszedł czas na trzecią, będącą… kompilacją dwóch poprzednich. Niektórzy mogą poczuć się zawiedzeni, ale na szczęście jest tu trochę zmian i nowości.

Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.

Drugi z trybów – Free Play pozwoli ci na pohasanie z drużyną złożoną z różnych typów legoludków (jednego wybierzesz sobie sam, resztą dobrana zostanie automatycznie) po tych samych poziomach, po których już wędrowałeś w trybie fabularnym. Jaki to ma sens? Ano taki, że aby zebrać w grze wszystkie bonusy, sekrety i „zbierajki”, musisz dotrzeć w te miejsca, do których nie miałeś wcześniej dostępu. We Free Play’u stanie się to możliwe za sprawą umiejętności poszczególnych członków drużyny (na każdego z ich będziesz mógł się w dowolnej chwili przełączyć). A jak pamiętasz, jest co zbierać – ćwieko-pieniądze, życiodajne serduszka, kolorowe klocki, kanistry, minikity itd. Prawdziwe zatrzęsienie przedmiotów.

W przerwie między kolejnymi etapami nawiedzał będziesz swoje centrum zarządzania grą – kantynę w Mos Eisley. Tutaj wykonasz wiele przydatnych czynności – wybierzesz scenariusz, w którym chcesz uczestniczyć, wymienisz jednych legoludków na innych, kupisz ułatwienia, oglądniesz ponownie odblokowane cut-scenki itd.

Liczba grywalnych postaci osiągnie aż 160 osobników. Z nowych postaci w LEGO Star Wars: The Complete Saga otrzymasz m.in. wspomnianą Łowczynię Zam Wessel, wyrośniętego kaminoańczyka Lamę Su, szefa Gungan Bossa Nassa, krewniaka Artoo R5-D4 i innych bohaterów. Legoludki będzie można również mieszać ze sobą, tworząc z klocków nawet najbardziej szalone kombinacje (Jar Jar Vader?). Opcja ta będzie dostępna również w tej części serii, która wcześniej była tego pozbawiona. „Jedynka” będzie również upgrade’owana o znaną z „dwójki” możliwość budowania i używania przez legoludków różnorakich pojazdów, a także o 10 nowych misji przeznaczonych dla Łowców Nagród.

Mam w domu klocki LEGO i próbowałem zbudować takiego X-Winga, jak na zdjęciu. Nie da się. To wszystko to jest jedno wielkie oszustwo…

Cechą charakterystyczną gier na Xboksa 360 są oczywiście achievementy. Również w LEGO Star Wars: The Complete Saga ich nie zabraknie. Autorzy przygotowali do zdobycia 42 osiągnięcia, dające tradycyjnie zarobić 1000 punktów Game Score. Trudno wyliczać wszystkie achievementy (ich listę można zdobyć w Internecie), ale z takich bardziej typowych wymienię: ukończenie poszczególnych Epizodów, odblokowanie wszystkich ukrytych postaci, pokonanie określonej liczby szturmowców, droidów czy myśliwców TIE, zabicie określonego bohatera innym bohaterem itd.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.