Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 16 października 2007, 11:32

autor: Paweł Fronczak

Beowulf - przed premierą - Strona 2

Beowulf - Czyżby nadchodziła jedna z najbardziej porywających „egranizacji”? Godny następca ostatniego „Księcia Persji: Dwa Trony”? Przekonamy się już 8 listopada, jeszcze przed premierą filmu.

Przeczytaj recenzję Beowulf - recenzja gry

Większość czasu wypełni nam pacyfikowanie plugastwa, za co zostaniemy nagradzani punktami doświadczenia. Aby walkę urozmaicić autorzy zapowiadają dwa style gry. Pierwszym jest „Heroic”. Polega to na posługiwaniu się bronią białą (tarcze, miecze, włócznie) i ścisłej współpracy ze szlachcicami. Oprócz tego mamy możliwość blokowania i parowania ciosów przeciwników. Dzięki takiemu „cywilizowanemu” podejściu do gry zdobywamy pozytywną reputację, a pośród naszych sługusów rośnie morale. Zyskujemy pewność, że zawsze wykonają nasze rozkazy i przyjdą nam z pomocą. Jest to ważne, ponieważ współpraca z nimi będzie miała tu kluczową rolę.

Krajobrazy sielskie, trudno się nie zgodzić.

Drugi styl to tzw. „Carnal Power”, czyli bitewny szał. Beowulf potrafi przeistoczyć się w bezlitosnego wojownika, wyrywającego monstrom kończyny i zdolnego podnosić bardzo ciężkie elementy terenu (głazy, kolumny). „Carnal” sprowadza się do walki na bardzo krótki dystans i pozwala między innymi na rzucanie przeciwnikami niczym szmacianymi lalkami.

Na jednym ze zwiastunów widać, jak bohater wdrapuje się na ogromnego trolla i rozrywa mu pysk gołymi rękami. Takie zachowanie wpłynie negatywnie na morale, przez co nasi podwładni niechętnie będą nam pomagać w walce. Czemu? Ze strachu, że sami padną ofiarą naszej ślepej furii. Podczas bestialskiego szału sojusznicy przestaną być rozpoznawalni w tłumie i każdy cios będzie mieć szansę powalić jednego z naszych szlachciców. Po wyjściu z berserkera Beowulf będzie przez jakiś czas zdezorientowany i podatny na ataki.

Żeby nie było sielankowo, na starcie wcale nie otrzymujemy postaci niewiadomo jak potężnej. Zaczynamy grę nie mając możliwości używać żadnej z powyżej opisanych technik walki. Dopiero w trakcie rozwoju fabuły bohater zyskuje dostęp do rozmaitych, śmiercionośnych ruchów. Ciosy „heroic” i „carnal” obrazują wewnętrzną walkę natury bohatera. Ten dualizm będzie głównym wątkiem w grze, co sprawi, że każdy gracz znajdzie tu dla siebie coś odpowiedniego.

Gra zapowiada się na produkcję bardzo krwawą. Czerwona maź ma się przelewać całymi litrami, a kończyny będą fruwać w powietrzu. „Beowulf” dostał oznaczenie PEGI 18+, więc nie będzie to zabawa dla młodszych odbiorców. Dziwna to taktyka, gdyż Robert Zemeckis swój film adresuje również do młodszej części widowni. Można wysnuć wniosek, że gra komputerowa faktycznie została potraktowana poważnie i zostanie utrzymana w mroczniejszym klimacie, niż jej filmowy pierwowzór.

Beowulfowy troll.
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.