autor: Michał Basta
Fracture - przed premierą - Strona 3
Fracture to czwarty projekt Day:1:Studios mającego na koncie serię MechAssault oraz konwersję F.E.A.R. na konsole. Ich najnowszy tytuł to gra akcji ukazana w trzeciej osobie, gdzie ogromną rolę będzie odgrywać możliwość deformacji terenu.
Przeczytaj recenzję Fracture - recenzja gry
Niestety w chwili obecnej nie wiadomo, jak długa ma być kampania dla jednego gracza oraz jakie tryby znajdą się w multiplayerze. W grze wieloosobowej będzie mogło jednocześnie zmierzyć się do szesnastu graczy. Jedni staną po stronie Atlantic Alliance, drudzy po stronie Republic of Pacific. Wybór nie jest bez znaczenia, ponieważ walczące strony mają nie różnić się li tylko wyglądem, ale także możliwościami. Rozgrywka wieloosobowa powinna zaoferować całą masę różnorodnych rozwiązań taktycznych związanych z deformacją terenu. Pozostaje mieć tylko nadzieję, że autorzy przyłożą się do tworzenia map, na których będą prowadzone pojedynki, ponieważ będzie to kluczowe dla przebiegu rozgrywki.

Pod względem graficznym Fracture zapowiada się całkiem nieźle. Dostępne screeny oraz trailery skupiają się przede wszystkim na efektach modyfikacji terenu i trzeba przyznać, że prezentują się one wyśmienicie. Animacje podnoszenia się ziemi lub wiru wciągającego okoliczne przedmioty chciałoby się oglądać cały czas. Podobnie wygląda sprawa z postaciami, szczególnie tymi, na które oddziałują modyfikacje terenu. W trakcie przygody zwiedzimy sporą liczbę znanych miejsc z charakterystycznymi dla nich elementami. Na razie twórcy ujawnili tylko jedną lokację – San Francisco ze słynnym mostem Golden Gate. Równie dobrze zapowiada się oprawa muzyczna, dobrze oddająca wielkość epickich pojedynków.
Fracture zapowiada się na porządną grę akcji z możliwością ingerowania w teren na niespotykaną dotąd skalę. W chwili obecnej wszystko wygląda bardzo obiecująco i pozostaje mieć nadzieję, że produkt finalny oczekiwań nie zawiedzie. Pozycja z Day:1:Studios jest tworzona z myślą o Xboksie 360 oraz Playstation 3. Data premiery nie została jeszcze ogłoszona, wiadomo tylko, że ma ona mieć miejsce w lecie przyszłego roku.
Michał „Wolfen” Basta
NADZIEJE:
- możliwość deformacji terenu oraz korzyści jakie z tego płyną;
- bronie z ciekawymi trybami strzelania;
- oprawa graficzna.
OBAWY:
- oby umiejętności głównego bohatera nie nudziły się zbyt prędko.