Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 8 października 2007, 09:32

autor: Michał Basta

Fracture - przed premierą - Strona 2

Fracture to czwarty projekt Day:1:Studios mającego na koncie serię MechAssault oraz konwersję F.E.A.R. na konsole. Ich najnowszy tytuł to gra akcji ukazana w trzeciej osobie, gdzie ogromną rolę będzie odgrywać możliwość deformacji terenu.

Przeczytaj recenzję Fracture - recenzja gry

Deformacje terenu będą miały (co najmniej) pięć zastosowań. Dzięki nim będziemy w stanie dosłownie w kilka chwil stworzyć osłonę przed ogniem przeciwników. Jest to szczególne ważne na otwartych przestrzeniach, gdzie nie ma dużej liczby elementów, które mogłyby zapewnić nam schronienie. Drugą z możliwości jest zabijanie wrogów, czego najlepszym przykładem jest zastosowanie opisanego powyżej wiru. Deformacje odegrają ważną rolę w poruszaniu się – jeśli jakieś przejście będzie zablokowane, to wystarczy skorzystać z granatu obniżającego poziom terenu, który rozwiąże sprawę. Nie należy zapominać, że w te nietuzinkowe cacka będą zaopatrzeni także nasi wrogowie, więc trzeba będzie bardzo uważać, aby samemu nie stać się ich ofiarą.

Oprawa wizualna to niewątpliwy plus gry.

W trakcie rozgrywki nie będziemy na polu bitwy sami. Wprawdzie główny obowiązek wykończania przeciwników oraz wykonywania kluczowych czynności nadal ma spoczywać na nas, jednak w walce głównego bohatera wesprą sojusznicy. Nie wiadomo jeszcze, czy będą to postacie w pełni niezależne, czy też otrzymamy możliwość wydawania prostych rozkazów. Tak czy siak ich wprowadzenie na pewno poprawi wrażenia płynące z rozgrywki. Stan zdrowia zostanie odzwierciedlony przy pomocy czerwonego zabarwienia ekranu. Aby wrócić do pełni sił, trzeba będzie schować się w bezpiecznym miejscu i odczekać chwilę.

Mason Briggs będzie w stanie nieść jednocześnie cztery typy granatów oraz dwa rodzaje broni konwencjonalnej. Każda z nich zostanie zaopatrzona w dwa tryby strzelania. Dla przykładu shotgun będzie strzelał specjalnymi pociskami wybuchającymi odbijającymi się od ścian. Tylko od nas ma zależeć, kiedy je zdetonujemy. Karabin maszynowy pozwoli nam również na modyfikacje terenu, z kolei rakietnica wystrzeli podziemną torpedę z manualnym detonatorem. Oczywiście to tylko przykłady, ale każdy powinien znaleźć coś dla siebie.

Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS
Inner Chains - nadciąga nowy, polski i mroczny FPS

Przed premierą

Debiutancka produkcja studia Telepaths’ Tree kusi klimatycznym światem wykorzystującym potencjał silnika Unreal Engine oraz obietnicą połączenia horroru z wartką akcją i interesującą opowieścią.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.