autor: Michał Basta
Fracture - przed premierą - Strona 2
Fracture to czwarty projekt Day:1:Studios mającego na koncie serię MechAssault oraz konwersję F.E.A.R. na konsole. Ich najnowszy tytuł to gra akcji ukazana w trzeciej osobie, gdzie ogromną rolę będzie odgrywać możliwość deformacji terenu.
Przeczytaj recenzję Fracture - recenzja gry
Deformacje terenu będą miały (co najmniej) pięć zastosowań. Dzięki nim będziemy w stanie dosłownie w kilka chwil stworzyć osłonę przed ogniem przeciwników. Jest to szczególne ważne na otwartych przestrzeniach, gdzie nie ma dużej liczby elementów, które mogłyby zapewnić nam schronienie. Drugą z możliwości jest zabijanie wrogów, czego najlepszym przykładem jest zastosowanie opisanego powyżej wiru. Deformacje odegrają ważną rolę w poruszaniu się – jeśli jakieś przejście będzie zablokowane, to wystarczy skorzystać z granatu obniżającego poziom terenu, który rozwiąże sprawę. Nie należy zapominać, że w te nietuzinkowe cacka będą zaopatrzeni także nasi wrogowie, więc trzeba będzie bardzo uważać, aby samemu nie stać się ich ofiarą.

W trakcie rozgrywki nie będziemy na polu bitwy sami. Wprawdzie główny obowiązek wykończania przeciwników oraz wykonywania kluczowych czynności nadal ma spoczywać na nas, jednak w walce głównego bohatera wesprą sojusznicy. Nie wiadomo jeszcze, czy będą to postacie w pełni niezależne, czy też otrzymamy możliwość wydawania prostych rozkazów. Tak czy siak ich wprowadzenie na pewno poprawi wrażenia płynące z rozgrywki. Stan zdrowia zostanie odzwierciedlony przy pomocy czerwonego zabarwienia ekranu. Aby wrócić do pełni sił, trzeba będzie schować się w bezpiecznym miejscu i odczekać chwilę.
Mason Briggs będzie w stanie nieść jednocześnie cztery typy granatów oraz dwa rodzaje broni konwencjonalnej. Każda z nich zostanie zaopatrzona w dwa tryby strzelania. Dla przykładu shotgun będzie strzelał specjalnymi pociskami wybuchającymi odbijającymi się od ścian. Tylko od nas ma zależeć, kiedy je zdetonujemy. Karabin maszynowy pozwoli nam również na modyfikacje terenu, z kolei rakietnica wystrzeli podziemną torpedę z manualnym detonatorem. Oczywiście to tylko przykłady, ale każdy powinien znaleźć coś dla siebie.