Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 8 października 2007, 09:32

autor: Michał Basta

Fracture - przed premierą - Strona 2

Fracture to czwarty projekt Day:1:Studios mającego na koncie serię MechAssault oraz konwersję F.E.A.R. na konsole. Ich najnowszy tytuł to gra akcji ukazana w trzeciej osobie, gdzie ogromną rolę będzie odgrywać możliwość deformacji terenu.

Przeczytaj recenzję Fracture - recenzja gry

Fracture to czwarty projekt Day:1:Studios mającego na koncie serię MechAssault oraz konwersję F.E.A.R. na konsole Xbox 360 oraz Playstation 3. Ich najnowszy tytuł to gra akcji ukazana w trzeciej osobie, gdzie ogromną rolę będzie odgrywać możliwość deformacji terenu.

Zacznijmy jednak od tła fabularnego. W drugiej połowie XXII wieku Stany Zjednoczone nawiedziła ogromna powódź, która przyczyniła się do podzielenia kraju na dwie strefy. Na wschodzie powstał połączony z Europą Atlantic Alliance, skupiający się przede wszystkim na opracowywaniu i wykorzystywaniu najnowszych technologii. Z kolei na zachodzie znalazła się Republic of Pacific blisko związana z krajami azjatyckimi. Domeną państwa stała się inżynieria genetyczna próbująca stworzyć ulepszonego człowieka. Praktyki te były nie do przyjęcia dla Atlantic Alliance, co wywołało otwarty konflikt między dwoma państwami.

W grze wcielimy się w Masona Briggsa – żołnierza i specjalistę od najnowszych technologii wybuchowych, stojącego po stronie Atlantic Alliance. W trakcie przygody będziemy musieli stawić czoła cybernetycznym przeciwnikom z wrogiej Republic of Pacific.

Główną cechą wyróżniającą Fracture na tle innych gier akcji będzie możliwość dowolnej deformacji terenu, na którym przyjdzie nam walczyć. Przy pomocy specjalnych granatów będziemy w stanie w ciągu paru chwil zmienić wygląd całego otoczenia. Autorzy przygotowali w sumie cztery różne typy ładunków wybuchowych, powodujących zupełnie różne deformacje. Pierwszy z granatów umożliwi nam obniżenie terenu, co może pomóc w tworzeniu przydatnej ochrony przed ogniem przeciwnika. Drugi z ładunków będzie z kolei podłoże podwyższał.

Mason Briggs to kawał twardziela.

Dzięki temu będziemy w stanie szybko stworzyć coś w rodzaju ściany, chroniącej nas przed nieprzyjaciółmi, ale również umożliwiającej dotarcie do wyżej położnych miejsc. Eksplozja kolejnego granatu spowoduje wyrośnięcie czegoś w rodzaju bardzo wysokiej platformy. Jeśli rzucimy taki ładunek pod siebie to po paru chwilach znajdziemy się nad polem bitwy, skąd bez problemów uporamy się na przykład z ukrywającymi się przeciwnikami. Ostatnią z możliwości jest stworzenie specjalnego wiru wciągającego pod ziemię wszystkie okoliczne postacie oraz przedmioty.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Analizujemy Escape from Tarkov – czy The Division ma się czego obawiać?
Analizujemy Escape from Tarkov – czy The Division ma się czego obawiać?

Przed premierą

Podczas gdy wszyscy sugerują ucieczkę, my wracamy do Tarkova, by przeanalizować wysyp informacji na temat tej gry. Informacji wskazujących na produkt imponujący w wielu aspektach, ale i coraz bardziej niszowy, coraz mniej przystępny dla większości graczy.