Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 11 września 2007, 12:23

autor: Artur Falkowski

Kane & Lynch: Dead Men - Wrażenia z GC 2007 - Strona 2

Jeżeli twórcy serii Hitman biorą się za produkcję gry, przy której, jak sami mówią, przygody łysego zabójcy będą niczym zabawa dla przedszkolaków, bez wątpienia można spodziewać się tytułu co najmniej intrygującego.

Przy okazji prowadzący prezentację przypadkiem zastrzelił przechodnia. Jeden z dziennikarzy zapytał, jaka kara będzie za postrzelenie cywila. „Utrata pocisku” – ze spokojem odparł deweloper, a następnie stwierdził, że w końcu jest to gra dla dorosłych i nie ma sensu okłamywać się, że w trakcie strzelanin giną tylko winni. Jeśli ktoś chce pobawić się w rzeźnika, to już sprawa wyłącznie jego moralności.

Przedstawiciel Io Interactive pokazał również, że poza strzelaniem istnieje możliwość szybkiego i cichego eliminowania przeciwników. W tym celu wystarczy zakraść się do nich i wykonać efektowną egzekucję.

Po chwili Kane poważnie oberwał, co ukazane zostało za pomocą przechylenia kamery i lekkiej zmiany w kolorystyce. Kolejne strzały powaliły bohatera na ziemię. Gra jednak nie skończyła się – nie trzeba było wracać do checkpointów. Zamiast tego jeden z towarzyszy podbiegł do niego, a następnie zaaplikował zastrzyk z adrenaliny. Po chwili Kane znów mógł walczyć. Jak przyznał deweloper, nie zawsze będzie można liczyć na takie wyratowanie z opresji, ponieważ bohater nie wytrzyma więcej niż dwóch porcji adrenaliny wstrzykniętych w krótkim odstępie czasu.

Do tej pory gra prezentowała się interesująco: podatne na zniszczenie otoczenie, dość realistycznie oddane zachowania ludzi, zarówno biorących udział w strzelaninie, jak i tych, którzy przypadkiem znaleźli się w jej obrębie. Pozytywne wrażenie robiła również dynamika rozgrywki. Skłamałbym jednak mówiąc, że byłem zachwycony. Ot, świetnie wykonana strzelanina z duetem nieszablonowych bohaterów w roli głównej. To, co zobaczyłem później, zdecydowanie zmieniło moje nastawienie. Prowadzący prezentację zmienił bowiem poziom, by, jak sam to ujął, „pokazać nam nieco inną stronę Kane and Lynch”. Wtedy zamarłem, a mój notatnik zaczął zapełniać się wykrzyknikami. Oto, co zobaczyłem.

Bohaterowie weszli do klubu nocnego. Stroniący od ludzi Lynch nie chciał w ogóle słyszeć o odwiedzeniu tego miejsca i wciąż narzekał wlokąc się za Kanem. Deweloper wyeliminował pilnującego wejścia ochroniarza, a następnie otworzył drzwi. W uszy uderzyło dudniące z głośników techno. Panujące ciemności rozświetlały niebieskie rozbłyski laserów wyławiających z mroku sylwetki ludzi – i to kilku setek. Prowadzący mówił, że w klubie jest około siedmiuset gości tańczących i rozmawiających ze sobą. Zadaniem bohaterów było przedrzeć się przez nich i dotrzeć do pewnego osobnika, a następnie go wyeliminować. Sekwencja z przedzieraniem się przez tańczącą tłuszczę sprawiła, że wszyscy obecni w pomieszczeniu dziennikarze wstrzymali oddech z wrażenia. To był jednak dopiero początek. Chwilę później ofiarę zlokalizowano (za pomocą poręcznego radaru) i usunięto. To zaalarmowało strażników, którzy włączyli latarki i zaczęli przeczesywać pomieszczenie. Kane rozwalił szybę i wpadł do głównej sali. Tańczący rzucili się do ucieczki. Niektórzy chowali się, inni przewracali na ziemię. Zapanował prawdziwy chaos. Techno nie przestawało grać, skutecznie zagłuszając strzelaninę. W oddali widać było bawiących się dalej w najlepsze ludzi. Scena była niesamowita i sprawiała wrażenie bardziej dopracowanej od pierwszego etapu.

Na tym zakończyła się prezentacja. Warto jednak dodać, że w trakcie jej trwania prowadzący włączył cheat umożliwiający dostęp do wszystkich poziomów. Na ekranie można było więc zobaczyć listę etapów. Naliczyłem ich czternaście. Zapowiada się więc na to, że gra za szybko się nie znudzi. W końcu otrzymamy dynamiczną strzelaninę o nieszablonowej fabule, ciekawych postaciach i, co najważniejsze, rozbudowanym trybie kooperacji. Miłośnicy mocnych wrażeń nie powinni być rozczarowani.

Pokazano nam co prawda wersję na X360, ale warto dodać, że równolegle powstają edycje na PS3 oraz komputery PC. Gra Kane and Lynch: Dead Men powinna trafić do sprzedaży jesienią tego roku. Prowadzący zdradził również, że za trzy tygodnie ujawnione zostaną kolejne szczegóły na jej temat.

Artur „Metatron” Falkowski

Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi
Graliśmy w Escape from Tarkov – to nie jest gra dla słabych ludzi

Przed premierą

Escape from Tarkov zapowiada się na najbardziej realistyczny symulator przebywania na nieprzyjaznym terenie. Mechanizmy zabawy są bardzo proste – największe przeszkody czają się zupełnie gdzie indziej.

Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock
Szok w systemie - trudna walka o przetrwanie serii gier System Shock

Przed premierą

Choć obie części System Shock zyskały uznanie krytyków, żadna z nich nie okazała się komercyjnym hitem. Trudno więc dziwić się, że niewielu chciało zainwestować w jej kontynuację. Teraz, po kilkunastu latach, zapomniany cykl wreszcie powraca do życia.

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.